הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למעלה מ-5 מיליון אמריקאים יכולים להיעזר בפסילוציבין
המרכיב הפעיל בפטריות ההזיה הוכח שוב ושוב כיעיל מאוד לטיפול במצבי דיכאון, אפילו קשים, אך הרשויות עדיין מפחדות להשתמש בסמים פסיכדליים כתרופה

מחקר חדש מהדהד מחקרים רבים אחרים, ומצביע על כך שמיליוני אמריקאים המתמודדים עם דיכאון עשויים להרוויח מהרכיב הפעיל בפטריות הזיה. אך בינתיים, ההחלטה נותרה בידיים של מנהל המזון והתרופות של ארה"ב, שנוטה לשלול טיפולים עם סמים פסיכדליים.  

בערך אחד מתוך עשרה מבוגרים אמריקאים סובלים מדיכאון בכל שנה, לפי המכון הרפואי ג'ונס הופקינס, בעוד שאחד מתוך ארבעה סובלים מהפרעה נפשית שניתן לאבחן. מחקרים קודמים הציעו כי פסילוציבין -הרכיב הפעיל בפטריות הקסם - עשוי להציע הקלה יעילה נגד סימפטומים של הפרעת דיכאון חמורה.

אבל כאמור, עד כה ה-FDA לא אישר טיפול שכזה – אבל זה לא אומר שהוא לא שוקל את זה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פטריות הזיה (צילום: Getty Images)

 

כן הוענקו מספר הכרות כטיפול חדשני עבור פסילוציבין בטיפול בדיכאון עמיד - כלומר, דיכאון שלא מגיב ללפחות שני סוגים שונים של תרופות אנטי-דיכאון - ואישור רחב יותר עשוי להיות באופק. אך ככל שהחלטה חשובה זו מתקרבת, כמה אנשים בפועל עשויים להרוויח מסוג זה של טיפול?

במחקר חדש מאוניברסיטת אמורי, אוניברסיטת ויסקונסין-מדיסון ו-UC ברקלי, החוקרים יצאו לבדוק את הביקוש הפוטנציאלי לטיפול בעזרת פסילוציבין עבור דיכאון בארצות הברית.

על ידי שילוב נתונים על שכיחות הדיכאון, בהתבסס על סקרים לאומיים, עם קריטריונים לזכאות לניסויים קליניים פסיכותרפיים חשובים בזמן האחרון, הצוות קבע כי בין 56 ל-62 אחוזים מאלה שכרגע מקבלים טיפול לדיכאון - כלומר 5.1 ל-5.6 מיליון אמריקאים, עשויים לעמוד בקריטריונים לטיפול בפסילוציבין אם הוא יאושר.

"הממצאים שלנו מצביעים על כך שאם ה-FDA ייתן אור ירוק, טיפול בעזרת פסילוציבין עשוי לעזור למיליוני אמריקאים הסובלים מדיכאון", אמר סייד פייזן ראב, מועמד לתואר דוקטור ברפואה מאמורי והמחבר הראשי של המחקר. "זה מדגיש את החשיבות של הבנת המציאות המעשית של הפצת טיפול חדשני זה בקנה מידה גדול".

ראב הוסיף שהערכת התקרה של 62 אחוזים הייתה כנראה זהירה מדי, מכיוון שהניתוח התמקד רק באנשים שכבר קיבלו טיפול.

"למרות שהניתוח שלנו הוא צעד ראשון קריטי, אנחנו רק שרטטנו את השפה בהבנת ההשפעה האמיתית של טיפול בפסילוציבין על בריאות הציבור", אמר צ'ארלס רייזון, שותף למחקר והחוקר הראשי באחד מהניסויים הקליניים הגדולים ביותר שבדקו את יעילות טיפול בפסילוציבין לדיכאון.

"בסופו של דבר, הפוטנציאל הממומש של הטיפול הזה נמצא בידיים של גופי הרגולציה, מחוקקים, חברות ביטוח, וקהילת הבריאות בכללותה", הוא אמר. "אנו מקווים שממצאים אלו יעודדו דיונים פוריים והכנות פרואקטיביות למטרה של מיטוב התועלת למטופלים תוך מיזעור השלכות בלתי רצויות".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE