הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרופסור מקורנל שהילל את מתקפת חמאס חוזר ללמד באוניברסיטה
הפרופסור הרדיקלי מאוניברסיטת קורנל שהילל את מתקפת הטרור של חמאס על ישראל כ"מרגשת" ו"מעוררת" התחמק מכל עונש וכעת חזר ללמד באוניברסיטת האיווי ליג בצפון ניו יורק

הפרופסור הרדיקלי מאוניברסיטת קורנל שהילל את מתקפת הטרור של חמאס על ישראל כ"מרגשת" ו"מעוררת" התחמק מכל עונש וכעת חזר ללמד באוניברסיטת האיווי ליג בצפון המדינה.

פרופסור להיסטוריה ראסל ריקפורד, שנפל בקלונו, היה בחופשה "רצונית" במשך השנה האחרונה לאחר מחאה ציבורית נרחבת כאשר הוקלט בעצרת אנטי-ישראלית מחוץ לקמפוס מעודד את פלישת חמאס ב-7 באוקטובר 2023, שטבחה 1,200 ישראלים.

"זה היה מרגש, זה היה מעורר... הייתי נרגש," אמר ריקפורד באותה עת - לפני שהתנצל על מחיאת הכפיים לרצח ההמוני של אזרחים חפים מפשע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הערותיו של ריקפורד גונו על ידי ההנהלה באותה עת כ"מגונות" על כך שהראו "זלזול מוחלט באנושיות" - אך הן עדיין מוגנות על ידי זכויות חופש הביטוי שלו, אמר ג'ואל מלינה, סגן נשיא קורנל ליחסי אוניברסיטה

 

ריקפורד מלמד כעת לפחות שני קורסים בקורנל בסמסטר זה - "חזון האמריקאים האפרו-אמריקאים על אמריקה" ו"סוציאליזם באמריקה" - וסמינר.

קורנל אישרה בהצהרה לפוסט ביום ראשון כי האוניברסיטה לא נקטה בצעדים משמעתיים נגד ריקפורד בגין הערותיו המלאות שנאה.

היא לא אמרה אם ריקפורד קיבל שכר בזמן החופשה.

הערותיו של ריקפורד גונו על ידי ההנהלה באותה עת כ"מגונות" על כך שהראו "זלזול מוחלט באנושיות" - אך הן עדיין מוגנות על ידי זכויות חופש הביטוי שלו, אמר ג'ואל מלינה, סגן נשיא קורנל ליחסי אוניברסיטה.

"בהתחשב בכך שהערותיו של פרופסור ריקפורד נאמרו כאזרח פרטי בזמנו החופשי, ההנהגה האקדמית של האוניברסיטה הגיעה למסקנה שהתנהגותו של פרופסור ריקפורד ביחס לאירוע זה לא עמדה ברף הגבוה" שמצדיק אחרת, אמר מלינה בדוא"ל שלו.

התגובה הזועמת הייתה מהירה.

"זה מגוחך," אמרה אמנדה סילברסטיין, סטודנטית בת 21 לשנה השלישית שהיא סגנית נשיא חב"ד וקורנליאנים למען ישראל.

"לאפשר למעשיו לעבור ללא עונש יאפשר לפרופסורים אחרים לנהוג כך ללא השלכות. זה מאפשר ל[ריקפורד] ולפרופסורים אחרים להטמיע אידיאולוגיה בסטודנטים בכיתה," היא אמרה.

"המדיניות של קורנל מגוחכת במקרה הטוב."

קורנל, למרות היותה אוניברסיטה פרטית, מקבלת 127 מיליון דולר במימון מדינתי כדי לסייע במימון ארבעת בתי הספר של אוניברסיטת מדינת ניו יורק שהיא מפעילה, על פי ניתוח קודם של הפוסט.

אנטישמיות הייתה כה נפוצה בקמפוסים של ניו יורק מאז תחילת המלחמה במזרח התיכון, שהמושלת קתי הוצ'ול הורתה לשופט הראשי לשעבר של המדינה, ג'ונתן ליפמן, לערוך סקירה עצמאית של המצב. הדו"ח שלו צפוי להתפרסם בתוך שבועות.

באשר לריקפורד, חברת הקונגרס קלאודיה טני מצפון המדינה אמרה שהיא שולחת מכתב לנשיא הזמני של קורנל, מייקל קוטליקוף, למחות על חזרתו.

"אני מזועזעת עמוקות מהחלטתה של קורנל להמשיך להעסיק את מר ריקפורד לאחר הצהרותיו הנוראיות שחגגו את הרצח של אנשים חפים מפשע ועוררו אלימות," אמרה טני במכתב שסופק לפוסט.

"ללא קשר לדעותיו של אדם על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אובדן חיי אדם, במיוחד חיי נשים, ילדים וקשישים, כולל ניצולי שואה, לעולם לא צריך להיות מתואר כ'מעורר' או 'מרגש'," אמרה הפוליטיקאית.

"פרופסור ריקפורד מחזיק בעמדה באוניברסיטה המאפשרת לו לעצב ולהשפיע על מוחות צעירים. תפקיד זה דורש סטנדרט התנהגות גבוה יותר, כזה שחופשי מרטוריקה אנטישמית ותמיכה קולנית בטרור. בהנצחת דעות מתועבות אלה, פרופסור ריקפורד לא רק הפר את אחריותו האתית כמחנך, אלא גם סיכן את בטיחות הקהילה היהודית והכתים את קורנל."

 

ונדלים אנטי-ישראלים השחיתו בניין בקמפוס ביום הראשון ללימודים בחודש שעבר

 

בנג'מין מלאכן, נשיא מרכז הסטודנטים לחיים יהודיים בקורנל, אמר, "אני לא חושב שמישהו שמעיר הערות כאלה צריך לחנך סטודנטים."

"זה לא ראוי שהוא מלמד."

מרק טרייגר, המנהל הכללי של מועצת היחסים של הקהילה היהודית של ניו יורק, אמר שלאפשר לריקפורד לחזור "זה טירוף!"

הוצ'ול, הנחשבת לחלק ממועצת הנאמנים של קורנל בתוקף תפקידה כמושלת, נשאלה על ידי הפוסט באמצעות נציג אם היא חושבת שמתאים שריקפורד יחזור לקורנל.

הנציג השיב בדוא"ל, "המושלת הוצ'ול גינתה שוב ושוב את מתקפות הטרור האכזריות של חמאס ב-7 באוקטובר ומאמינה שכל האדרה של אכזריות זו היא מזעזעת ובלתי מקובלת."

"המושלת הורתה למכללות ואוניברסיטאות ציבוריות להגן על סטודנטים מפני הטרדה ואלימות אנטישמית נתעבת, ולאחרונה כינסה מנהיגים ממוסדות ציבוריים ופרטיים כדי לדרוש מהם לשמור על בטיחות כל הסטודנטים."

בהצהרת קורנל לפוסט, סגן הנשיא מלינה ציין כי ריקפורד התנצל על הערותיו ולקח חופשה רצונית למשך שארית השנה האקדמית.

אך האוניברסיטה קבעה כי הערותיו המלאות שנאה של ריקפורד בסופו של דבר לא הצדיקו פעולה משמעתית, בהתחשב ב"עקביות עם עקרונות מבוססים היטב של חופש אקדמי, לקורנל יש תהליך לשקול האם הצהרות פומביות כמו אלה שהובעו מחוץ לקמפוס על ידי פרופסור ריקפורד בעצרת פוליטית נופלות תחת הקטגוריה של ביטוי מוגן, או שמא מדגימות הטיה, אפליה או הטרדה אסורות," כתב מלינה.

קורנל הייתה מוכת אנטישמיות והפגנות סוערות אנטי-ישראליות ומאהלים בקמפוס הירוק שלה באיתקה בשנת הלימודים שעברה, יחד עם קמפוסים אחרים. סטודנט אחד, פטריק דאי, הודה באשמה בפרסום איומים אנטישמיים באתר האוניברסיטה.

המחאות לא נעלמות. ונדלים אנטי-ישראלים השחיתו בניין בקמפוס ביום הראשון ללימודים בחודש שעבר.

"למחנכים יש חובה חוקית ומוסרית להבטיח שכל תלמידיהם בטוחים ונתמכים בכיתותיהם. פרופסור זה נכשל בשני החזיתות כאשר הוא בגאווה ובגלוי פיאר את הטבח הגרוע ביותר נגד יהודים מאז השואה, שכלל טבח וחטיפה של צעירים בגיל הקולג'," אמר טרייגר, מורה להיסטוריה לשעבר וחבר מועצת העיר ברוקלין שכיהן כיו"ר ועדת החינוך.

"אין לו מה לעשות בכיתה עם סטודנטים שוב. נקודה," הוא אמר על ריקפורד.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE