הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למוסד אקדמי אמריקאי לקח 4 שנים להכריע: אפליית סטודנטים יהודים - מחוץ לחוק
תלונה שהוגשה בשנת 2020 בשל סדרת אירועים אנטישמיים חייבה את האוניברסיטה באילינוי לעצב מדיניות שתקבע באופן ברור מתי להטריד ולהפלות יהודים נחשב כחציית הקו האדום

לאוניברסיטת אילינוי באורבנה-שמפיין (UIUC) לקח ארבע שנים שלמות לקבל את ההחלטה כי להדיר סטודנט יהודי ממועדון המוסד האקדמי רק בגלל הזהות הציוניות שלו – נחשב בניגוד לכללים, בדיוק כמו לקרוע שרשרת מגן דוד מצווארו של מישהו.

לאחר ארבע שנים של משא ומתן עז עם נציגים מ'הילל אינטרנשיונל',, 'הילל איליני' ו'הקרן המאוחדת של יהודי שיקגו', הנהלת UIUC התחייבה לאסור הטרדה ואפליה על בסיס "היבטים ציוניים" של זהותם היהודית של הסטודנטים.

"זו הכרה רשמית לכך שסטודנטים יהודים הם בני אדם החופשיים לחגוג את זהותם היהודית. זה עוזר לשחזר את המילה 'ציוני' שהפכה לשלילית, וקובע גבולות ברורים מאוד לגבי מהי אנטישמיות. זה מסביר שציונות זה כמו לשמור כשרות, כמו לשמור את השבת", אמר ארז כהן, מנכ"ל הילל איליני, תא הסטודנטים היהודי באוניברסיטה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה באוניברסיטת וושינגטון (צילום: AP)

 

תחת המדיניות החדשה, כעת ייחשב להפרת קוד ההתנהגות של האוניברסיטה להאשים סטודנט בפעולות של אנשים אחרים בשל זהותם האמיתית או הנתפסת. באופן דומה, מי שיאשים סטודנט אחר במדיניות של ממשלה או מדינה מסוימת שממנה הסטודנט הגיע או שנתפס כבא ממנה, ייחשב כהפרת קוד.

בקצרה, לעמוד מחוץ להילל או לאחווה יהודית ולקרוא "ציונים, צאו מכאן" בגלל מדיניות ממשלת ישראל ייחשב להפרת מדיניות הקמפוס. באופן דומה, זה נחשב לניגוד לכללי האוניברסיטה לחסום פיזית כל סטודנט מכל חלק בקמפוס מכיוון שהוא ציוני או יהודי, או לתקוף באופן מילולי סטודנט יהודי בכיתה או ברשתות החברתיות על תמיכתו בישראל.

לפי ההסכם, UIUC תפרסם גם דוח חודשי המסכם את האירועים אנטישמיים שנטענו, תתחייב להכשרה חובה בנושא אנטישמיות למנהלה ולסטודנטים, ותעסיק אדם עם מומחיות מוכחת באנטישמיות בקמפוס כדי לשפר את ההתאמות ולהמליץ על שינויים בנהלים ובמדיניות של האוניברסיטה.

ההסכם נובע מתלונה שהוגשה בשנת 2020 מטעם סטודנטים יהודים על ידי מרכז לואיס ד. ברנדייס לזכויות אדם בחוק ומשרד העורכי דין ארנולד ופורטר. התלונה ציינה מספר אירועים של אנטישמיות שאירעו - כולל זריקת לבנה דרך חלון ההילל בקמפוס, סטודנט יהודי שנאמר לו: "הלוואי והאבות שלי סיימו את העבודה עליך", ופליירים שהופצו ברחבי הקמפוס עם הכיתוב, "כל פרט באג'נדה של הקורונה הוא יהודי".

זאת אחרי שגם משרד זכויות האזרח של מחלקת החינוך של ארה"ב, ה-OCR, קבע בממצאים שלו כי האווירה ב-UIUC תרמה ל"סביבה עוינת".

כחלק מהחקירה שלה, ה-OCR בדקה 139 מקרי אפליה משנת 2015 עד 2023. מתוכם, 135 נקבעו כנגד יהודים וארבעה נגד מוסלמים, פלסטינים או ערבים.

"יותר מדי אוניברסיטאות לוקחות את העמדה שתקיפה על הציונות היא פשוט מחלוקת פוליטית על נושאי מדיניות חוץ, למשל, ושסטודנטים יהודים צריכים להיות חזקים ולקבל את זה", אמר מארק רוטנברג, סגן נשיא ליוזמות אוניברסיטאיות ויועץ המשפטי הכללי של 'הילל אינטרנשיונל'

"אוניברסיטת אילינוי מצהירה כעת במונחים ברורים שהטרדה של סטודנטים יהודים על בסיס זהות ציונית תגונה באותה מידה כמו כל אוכלוסיית מיעוט אחרת כמו LGBTQ, לטינים או סטודנטים שחורים", הוא אמר.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE