הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל טקסס הכריז: הכנופיה הוונצואלית שמתרחבת לארה"ב - היא ארגון טרור
גרג אבוט הבטיח שיעשה הכל כדי לסלק את חברי הכנופיה האלימה מרחובות המדינה שלו, זאת אחרי זינוק במספר הפשעים שרחבי ארצות הברית שאלה נקשרו אליהם

לאחרונה יש דאגה גדולה בקרב הרשויות האמריקאיות והציבור עצמו בשל הכנופיה האלימה מוונצואלה, טרן דה ארגואה (או TdA) אשר מטילה איימה ברחובות ארצות הברית.

בתגובה לאיום המתגבר, מושל טקסס הרפובליקני גרג אבוט הודיע כי המדינה שלו נוקטת בעמדה חריפה נגד הכנופייה, ומכריזה עליה כ"ארגון טרור זר".

במסיבת עיתונאים ביום שני ביוסטון, אבוט הודיע כי טקסס משיקה מבצע מקיף ברחבי המדינה שיתמקד בצורה תוקפנית בכנופיה הונצואלית המסוכנת טרן דה ארגואה, כדי לבלום את פעולותיה הפליליות ולרסק את מעמדה במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כלי נשק שהוחזקו על ידי הכנופיה TdA | צילום: רויטרס

 

"היום ביוסטון, הכרזתי על טרן דה ארגואה כארגון טרור זר. טקסס תתמקד בהם באופן תוקפני כדי להפר את פעילויותיהם הפליליות ולהכחיד את מעמדם במדינה שלנו", אמר אבוט בפוסט שפרסם בחשבון שלו ב-X. "טקסס היא המדינה הלא נכונה עבורם לנהל את העסקים שלהם".

אבוט הנחה את מחלקת הביטחון הציבורי של טקסס, ה-DPS, להעלות את ה-TdA לדרגת איום מדרגה 1 וליצור צוות ממוקד TdA שיזהה ויעצור חברי הכנופיה.

"הכניסה וההתרחבות של החבורה הונצואלית האכזרית היא בעיה מסוכנת וקטלנית העומדת בפני המדינה והאומה שלנו", אמר המושל אבוט. "הפוקוס העליון שלנו הוא הביטחון של כל תושבי טקסס".

"המטרה שלנו היא להגן על טקסס מפני האיום הגובר של הכנופיה. לא נאפשר להם להשתמש בטקסס כבסיס לפעולותיהם לטרור על אזרחינו. יש להם יעד על גבם, ואנו הולכים אחריהם", המשיך אבוט.

 

 

המושל אבוט הצטרף למנהל DPS סטיב מקראו, לצאר הגבול של טקסס מייק בנקס, ולסגן נשיא המועצה הלאומית לשמירה על הגבולות, כריס קבררה.

"חברי TdA הם כמו ג'וקים", אמר מנהל DPS מקראו. "הם מתרבים במהירות; חדירות קטנות לקהילות הופכות לפלישות המוניות אם לא נלחמים בהן באופן תוקפני. הבריונים האלה מוונצואלה הם תוקפניים ואלימים מאוד".

"הם תמיד מעורבים במצבים שמתחילים תחילה בהברחת בני אדם. אחר כך הם מעורבים באיומים, חטיפות, אונס, תקיפות וסחר בנשים. המושל אבוט הבהיר: לא נאפשר לאף אחד מהגנגסטרים הללו להשיג מעמד בטקסס", נשבע מקראו.

עם הגדרתם כארגון טרור, טקסס תוכל להשתמש בכלים משפטיים שונים כדי להגביל את פעילות הכנופייה, החל מהחרמת רכוש ועד עונשים פליליים כבדים יותר.

בשנה שעברה, המושל אבוט חתם על חוק הסנאט 1900 שהגדיר קרטלי סמים וארגונים פליליים כארגוני טרור זרים במדינת טקסס והחמיר את העונשים על הפצת סמים בלתי חוקיים והפעלת בתי מחבוא.

טרן דה ארגואה ממוקמת בעיקר בונצואלה ויש לה בערך 5,000 חברים בין המדינה הדרום אמריקאית וארצות הברית.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE