הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
14% מהרפובליקנים יינקטו בפעולות להפוך את הבחירות אם טראמפ יפסיד
כמעט מחצית מהרפובליקנים אומרים שהם לא יקבלו את תוצאות הבחירות לנשיאות אם המועמד שלהם יפסיד, וחלקם אומרים שהם "ינקטו פעולה כדי להפוך" את התוצאות, על פי נתוני מחקר שפורסמו ביום שלישי

כמעט מחצית מהרפובליקנים אומרים שהם לא יקבלו את תוצאות הבחירות לנשיאות אם המועמד שלהם יפסיד, וחלקם אומרים שהם "ינקטו פעולה כדי להפוך" את התוצאות, על פי נתונים שפורסמו ביום שלישי. כרבע מהדמוקרטים אמרו שלא יקבלו את התוצאות אם המועמד שלהם יפסיד, ופחות דמוקרטים מרפובליקנים אמרו שהם "ינקטו פעולה כדי להפוך" את התוצאות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כשליש מהאמריקאים אינם מוכנים לקבל את תוצאות הבחירות לנשיאות אם המועמד שלהם מפסיד. בתמונה: רפובליקנים שלא קיבלו את ההפסד של המועמד שלהם.

 

ארגון World Justice Project הלא-מפלגתי, המנהל אינדקס של חוזק שלטון החוק ביותר מ-100 מדינות, אסף את הנתונים כחלק ממחקר גדול יותר. הסקר נערך באמצעות ראיונות מקוונים עם 1,046 משקי בית אמריקאיים בין 10 ביוני ל-18 ביוני.

הדו"ח לא שאל אנשים איזו "פעולה" ספציפית הם ינקטו כדי להפוך את תוצאות הבחירות, רק ש-46% מהרפובליקנים ו-27% מהדמוקרטים לא יקבלו תוצאות, ו-14% מהרפובליקנים לעומת 11% מהדמוקרטים אמרו שהם "ינקטו פעולה".

אליזבת אנדרסן, המנהלת המבצעת של הקבוצה, אמרה שהתוצאות הן "מעין מדהימות" ומסתכמות בכך שכשליש מהאמריקאים אינם מוכנים לקבל את תוצאות הבחירות לנשיאות אם המועמד שלהם מפסיד.

רק 29% מהרפובליקנים אמרו שהתהליך הבחירות נקי משחיתות, לעומת 56% מהדמוקרטים. אחד הפערים הגדולים ביותר היה בתגובה להצהרה, "הקולות נספרים במדויק". רק 43% מהרפובליקנים ו-84% מהדמוקרטים הסכימו.

דמוקרטים פחות נוטים מרפובליקנים להאמין ש"אנשים יכולים להצביע בנוחות" ושהגישה להצבעה שווה לכל האזרחים".

"אפשר לראות רמות נמוכות מאוד של אמון בתהליך, במיוחד בקרב רפובליקנים, אבל גם, בכמה תחומים, בקרב דמוקרטים," אמרה אנדרסן. "זה לא אפס בשום פנים ואופן. אז זה נראה לנו באמת כמו מתכון לקונפליקט פוטנציאלי בעקבות הבחירות."

בשבוע שעבר, מכון המחקר הציבורי לדת מצא שאחד מכל שישה אמריקאים תומך באלימות פוליטית, כולל כרבע מהרפובליקנים.

סקר ממרכז ברנן הלא-מפלגתי לצדק באוניברסיטת ניו יורק שפורסם במאי מצא ש-36% מפקידי הבחירות המקומיים חוו הטרדה או התעללות, ו-16% איומים.

שבעה מתוך עשרה פקידי בחירות שנסקרו אמרו שהאיומים גברו מאז 2020, וקצת פחות משלושה מתוך עשרה אמרו שהאיומים נשארו בערך אותו דבר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE