הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מליוני אמריקאים נמנעים ממענק פדרלי - מחשש להיות תחת 'רדאר ממשלתי'
למעלה מ-41 מיליון אמריקאים מקבלים את ההטבות של תוכנית SNAP, אבל רבים מחזיקים ב"חששות מוצדקים" כי אם יגישו בקשה – ייתכן שיהיו תחת מעקב הרשויות

מיליוני אמריקאים לא מגישים בקשה לתוכנית הסיוע לתזונה המשלימה, או בקיצור SNAP, למרות שהם זכאים לכך – זאת בשל חשש מלהיכנס ל"רדאר הממשלתי".

התוכנית SNAP נועדה לעזור לאמריקאים בעלי הכנסה נמוכה לקנות מוצרי מזון מזינים במכולת. על ידי נתינת כרטיס EBT לתושבים, הם מסוגלים לקנות מזונות הזכאים ל-SNAP ללא עלות כדי שלא יחסר להם מזון בכל חודש.

הסכום המדויק של ההטבות תלוי בהכנסת הבית ובמספר התושבים בבית.

עם זאת, למרות שיותר מ-41 מיליון, או יותר מ-12 אחוז מאוכלוסיית ארה"ב, מקבלים הטבות מהתוכנית, מיליונים נוספים לא הגישו בקשה למרות שהם זכאים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: AFP

 

"ישנם מיליוני תושבים חוקיים בארה"ב הזכאים לתוכניות מועילות אלו שלא נרשמים מחשש שההרשמה לתוכנית ממשלתית תציב את הבית שלהם על רדאר הממשלה ותסכן את יקיריהם בסיכון לגירוש", אמר המחבר הבכיר ברנט לנגליאר, פרופסור חבר בבית הספר לבריאות הציבור דורנסייף, בדוח מאוניברסיטת דרקסל. "חשש מיוחד הוא החמישה מיליון ילדים שנולדו בארה"ב החיים עם לפחות הורה אחד שאינו מהגר מורשה".

"זה מצב קשה, מכיוון שהחששות הם מוצדקים", אמר אלכס ביני, מדריך לאוריינות פיננסית באוניברסיטת טנסי במרטין.

"עם זאת, גם נכון לדעת שמדינות מסוימות הקלו על מדיניות ההגירה עבור אנשים ומשפחות בעלי הכנסה נמוכה, שם המועמדים כבר לא צריכים לחוות את אותו רמת החשש שהייתה להם בעבר. לפני שהחליטו לא להגיש בקשה כלל, נמענים אפשריים באמת צריכים להעריך את התהליך במקום מגוריהם כדי לראות את הדרישות המדויקות לפני שהם מתקדמים".

אנשים החיים במחוזות עם מספר גבוה יותר של "בקשות מעצר", או בקשות מסוכנות ההגירה והמכס האמריקאית לרשויות להעביר אנשים למעצר בחשד שהם חיים בארצות הברית באופן לא חוקי, היו במיוחד בסיכון, והם נמנעים מלהגיש בקשה להטבות SNAP או Medicaid אפילו כאשר הם או ילדיהם זכאים להן.

על ידי הסתכלות על מספר בקשות המעצר עבור מחוזות בארה"ב ומספרי הרישום למדיקייד ו-SNAP בשנים 2011, 2016, ו-2019, המחקר של דרקסל מצא קשר גבוה בין בקשות המעצר למספרי רישום נמוכים בתוכניות ממשלתיות.

זה היה חזק יותר בקרב מבוגרים במשקי בית עם לפחות מהגר אחד.

SNAP הוא מזוהה מזמן עם עלויות רפואיות נמוכות יותר ותוצאות בריאות טובות יותר למשתתפים, לפי המרכז למדיניות ועדיפויות תקציביות, והשתתפות במדיקייד ראתה מגמות דומות.

כיום, רק סביב חצי מהבתים הזכאים שנולדו בארה"ב והבתים הזכאים של מהגרים משתתפים בתוכנית SNAP.

"הקשר המפתיע הזה בין בקשות המעצר לרישום לתוכניות בקרב אזרחים שנולדו בארה"ב מדבר על ההשלכות החיצוניות של פעילויות אכיפת ההגירה המקומיות", אמרה קרוליין קרוויץ, סטודנטית לדוקטורט בבית הספר לבריאות הציבור של דורנסייף. "אפילו אנשים בבתים שנולדו בארה"ב אך שגדלו עם הורים או סבים שהם מהגרים או שבאו משכונות עם אוכלוסייה גדולה של מהגרים עשויים לחוות פחד שארי של אכיפת ההגירה".

SNAP ומדיקייד אינם זמינים למהגרים לא מתועדים, אך רבים מבני משפחותיהם זכאים. בנוסף, שש מדינות מציעות כיסוי בריאות מלא ממומן למבוגרים בעלי הכנסה נמוכה ללא קשר למעמד ההגירה.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE