הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ירח הקציר של ספטמבר יהיה ליקוי ירח חלקי. מתי ואיך תוכלו לראות את שיאו הלילה
ההארווסט מון הוא השני מבין ארבעת הסופר-ירחים הרצופים של 2024, בעקבות הסופר-ירח הכחול של אוגוסט, תופעה נדירה שהדהימה צופי כוכבים ברחבי העולם

ירח הקציר של ספטמבר, שהוא ליקוי ירח חלקי, יופיע בשמיים ביום שני בערב ויימשך עד יום חמישי בבוקר. הירח המלא יגיע לשיאו בשעה 22:35 שעון החוף המזרחי ביום שלישי, 17 בספטמבר, לפי נאס"א. זהו השני מבין ארבעת הסופר-ירחים הרצופים של 2024, בעקבות הסופר-ירח הכחול של אוגוסט, תופעה נדירה שהדהימה צופי כוכבים ברחבי העולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מה שהופך ירח זה למיוחד, לפי האלמנך של האיכר הזקן, הוא שהוא מופיע באותה שעה בכל לילה בדיוק כאשר השמש שוקעת

 

מתי והיכן לצפות במופע הסופר-ירח של ספטמבר.

הסופר-ירח יהיה נראה במשך שלושה ימים מלאים מיום שני עד יום חמישי. מה שהופך ירח זה למיוחד, לפי לוח השנה של האיכר הזקן, הוא שהוא מופיע באותה שעה בכל לילה בדיוק כאשר השמש שוקעת. הליקוי הירח החלקי יגיע לשיאו בשעה 22:44 שעון החוף המזרחי ביום שלישי, 17 בספטמבר. בנקודה זו, רק 8% מהירח יהיה בצל מלא, אומרת נאס"א.

עבור אלה המעוניינים להתחיל מוקדם, הירח ייכנס לצל החלקי של כדור הארץ החל מהשעה 20:41 שעון החוף המזרחי. צופים יכולים לחפש זמני זריחת ירח ספציפיים לפי מיקוד שלהם באמצעות כלי זה מלוח השנה של האיכר.

למה קוראים לו ירח הקציר?

ירח הקציר מתרחש יחד עם השוויון הסתווי, היום הראשון של הסתיו, שחל ביום ראשון, 22 בספטמבר. לפי המסורת, הוא נקרא ירח הקציר כי בימים שלפני שהחשמל האיר את שדותינו, הזוהר הבהיר של הירח עזר להנחות את החקלאים בעת שקצרו את היבולים בסוף העונה.

כשאנשים חושבים על ירח הקציר, הם לעתים קרובות מדמיינים גלובוס כתום בשמיים. מוחם של חובבי מוזיקה עשוי גם לקפוץ לאלבום "Harvest Moon" של ניל יאנג משנת 1992. השיר הנושא את שם האלבום מתייחס לאירוע הירחי עם השורות, "כי אני עדיין מאוהב בך בירח קציר זה."

האם לירח המלא של ספטמבר יש כינויים מיוחדים אחרים?

כפי שנאס"א מציינת, ירח הקציר של ספטמבר ידוע בכמה כינויים נוספים כולל ירח התירס, ירח קציר תפוחי האדמה, וירח הפרי או השעורה.

מתי יתרחש הירח המלא הבא?

הסופר-ירח הבא, השלישי מבין ארבעה, יאיר את השמיים בשעה 7:26 בבוקר שעון החוף המזרחי ביום חמישי, 17 באוקטובר, לפי נאס"א. הירח של אוקטובר מכונה ירח הציידים.

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE