הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמריקאי יהודי עומד בפני עונש מוות בקונגו
בנג'מין ראובן זלמן-פולון, יליד אזור וושינגטון די.סי., היה אחד משלושת האמריקאים שלקחו חלק בניסיון ההפיכה הכושל ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו

יהודי אמריקאי עומד בפני עונש מוות על מעורבותו בניסיון הפיכה פוליטית ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו בסוף חודש מאי האחרון.

בנג'מין ראובן זלמן-פולון, יליד אזור וושינגטון, די.סי. ואב לשלושה, היה אחד משלושת האמריקאים ו-37 האנשים בסך הכל שנידונו למוות ביום שישי בקונגו על ניסיון ההפיכה במאי.

ניסיון ההפיכה הכושל הובל על ידי כריסטיאן מלנגה, סוחר מכוניות יד שנייה וכורה זהב לשעבר ששאף להדיח את נשיא המדינה, פליקס צ'יסקדי. שישה אנשים נהרגו בניסיון ההפיכה, חלקים ממנו שודרו בשידור חי, ומלנגה נורה למוות על ידי צבא קונגו בעת שהתנגד למעצר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בנג'מין ראובן זלמן-פולון ומנהיג ניסיון ההפיכה בקונגו | צילום: AFP

 

זלמן-פולון, שהודה באשמה בקשר לקונספירציה להפצת מריחואנה בארצות הברית לפני עשור, דווח כי היה שותף עסקים בתעשיית הזהב של מלנגה. שני האמריקאים האחרים שנידונו למוות הם מרסל מלנגה, בנו של כריסטיאן מלנגה, וטיילר תומפסון.

זלמן-פולון היה בארמון הנשיאות לפני שראש ההפיכה כריסטיאן מלנגה נורה למוות, על פי תמונות וסרטונים שצולמו באותו יום.

זלמן-פולון והאמריקאים האחרים נתפסו על גדות נהר הקונגו בעת שניסו לברוח, על פי חדשות NPR. הם טענו במשפט שנאלצו להשתתף בהפיכה תחת איום נשק.

דווח כי זלמן-פולון חי בדרום אפריקה עם משפחתו במשך השנים האחרונות. לפני כן, המשפחה חיה בוושינגטון, די.סי., שם היו חברים בקהילה היהודית הרפורמית של וושינגטון כאשר נולד ילדם הראשון ב-2017, על פי הודעות שהופצו על ידי הבית כנסת.

זלמן-פולון הוא כעת גם מטרה לתאוריות קונספירציה הטוענות כי הוא סוכן של ה-CIA והמוסד שנשלח לאפריקה כדי לערער את יציבות ממשלת קונגו.

משתמשים ב-X שיתפו תמונה של זלמן-פולון וכריסטיאן מלנגה שצולמה מחוץ לחנות Golan Spy Shop, חנות ציוד טכנולוגיה וביטחון בתל אביב, ואמרו שזה הוכחה שהם אומנו על ידי כוחות ישראלים.

 

 

חוק בקונגו נותן לגברים חמישה ימים לערער על גזר הדין שלהם. המדינה החזירה את עונש המוות בשנה שעברה.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות AP, מחלקת המדינה לא הכריזה על זלמן-פולון ושני האמריקאים האחרים כחפים מפשע, מה שהופך את האפשרות שהממשל האמריקאי ינסה לעבוד על שחרורם כבלתי סבירה.  

במאי, רק שעות לאחר הניסיון להפיכה, שגרירת ארצות הברית לרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, לוסי טמלין, גינתה את ההפיכה ואת מעורבות אזרחים אמריקאים.

"אני מופתעת מהאירועי הבוקר ומודאגת מאוד מדיווחים על השתתפות אזרחים אמריקאים לכאורה", כתבה טמלין בחשבון ה-X שלה. "אנא היו בטוחים שנשתף פעולה עם רשויות הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ככל האפשר כשהן חוקרות את המעשים הפליליים הללו ודורשות אחריות מאזרחי ארצות הברית שמעורבים במעשים פליליים".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE