הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ברוך קולג' בניו יורק ניסתה למנוע מהסטודנטים היהודים לחגוג את ראש השנה
מכללת ברוך של CUNY ניסתה למנוע חגיגת ראש השנה בקמפוס בשל חששות ביטחוניים - ורק שינתה את דעתה לאחר שהותקפה על כניעה למסיתים אנטי-ישראלים

מכללת ברוך של CUNY ניסתה למנוע חגיגת ראש השנה בקמפוס בשל חששות ביטחוניים - ורק שינתה את דעתה לאחר שהותקפה על כניעה למסיתים אנטי-ישראלים במקום להגן על הסטודנטים היהודים שלה.

סטודנטים יהודים במכללה הציבורית במנהטן טוענים כי נאמר להם על ידי גורמים רשמיים בבית הספר שלא לקיים את האירוע ב-26 בספטמבר לכבוד ראש השנה היהודי מכיוון שברוך לא יכולה "להבטיח את ביטחונם", כך אמר לפוסט אילה בריימן, פרופסור לאנגלית במכללת ברוך ומנהלת הלל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה פרו פלסטינית מול ברוך קולג' מוקדם יותר השנה

 

"נאמר לנו על ידי ההנהלה שהקמפוס לא יכול להבטיח את בטיחותם של סטודנטים יהודים בגלל מסיתים אחרים שרוצים לפגוע, להפחיד או להטריד אותם," אמר בריימן בזעם. "זה מזעזע. זה מטורף."

גורמים רשמיים ב-CUNY "שינו את דעתם" רק לאחר שחבר הקונגרס מניו יורק ריצ'י טורס הצטרף לנאמני ברוך ולסטודנטים ואנשי סגל יהודים כדי להתנגד. במכתב נוקב שנשלח ביום שלישי לקנצלר CUNY פליקס מטוס רודריגז, המושלת קתי הוצ'ול, ראש העיר אריק אדמס ומפכ"ל המשטרה הזמני טום דונלון, חבר הקונגרס טורס תקף את ה"תת-אכיפה" של אנטישמיות בקמפוס. "בטיחות הציבור לא צריכה להיות תירוץ לשלילת חופש דת, שהוא זכות מוגנת תחת התיקון הראשון. חופש דת צריך להיות סיבה להבטיח את בטיחות הציבור," כתב טורס.

חבר הקונגרס אז דחק במנהיגי CUNY והעיר לפעול ב"דחיפות" כדי לעקור את שנאת היהודים הפורחת בקמפוסים של ניוו יורק. "מה צריך לקרות כדי שניו יורק ו-CUNY יתייחסו לאנטישמיות בקמפוס בדחיפות שהיא דורשת? האם חייבת להיות תקיפה אלימה? או אובדן חיים של סטודנט?," שאל טורס. "דמיינו, לרגע, אם הקו קלוקס קלאן היה מטריד סטודנטים שחורים בתוך או בקרבת הקמפוס של CUNY. או אם מתפללי הכנסייה הבפטיסטית של וסטבורו היו מטרידים סטודנטים להט"בים. או אם לאומנים לבנים, הפועלים על פי תיאוריית ההחלפה הגדולה, היו מטרידים מהגרים?," הוא המשיך. "האם מישהו חושב שהתגובה מהממסד הפוליטי והאקדמי של ניו יורק תהיה משהו אחר מאשר זעם מוחץ?"

טורס טען כי סטודנטים יהודים "נחטפו על ידי האווירה המאיימת של הטרדה ואיומים אנטישמיים שהשתלטה על CUNY", והוסיף כי הוא נדהם לאחר ששמע סיפורים "שוברי לב" על האנטישמיות הרווחת שתוארה במהלך פגישה עם ברית CUNY לשילוב (CAFI) בשבוע שעבר. הוא הזכיר במיוחד את "ההמון האלים" של מפגינים פרו-חמאס שלאחרונה הקניטו סטודנטים יהודים מברוך שהשתתפו בארוחת ערב במסעדה כשרה בשם מר. ברודווי מוקדם יותר החודש, שמומנה על ידי קבוצת הלל אינטרנשיונל. המטרידים כינו את הסטודנטים "מאפשרי רצח עם". "תת-האכיפה של אירועים אנטישמיים, שעלו לשיאים היסטוריים, הפכה לצורה משלה של אנטישמיות ממוסדת," אמר חבר הקונגרס.

"אנטישמיות היא אנדמית כי אין השלכות," הוסיף בריימן, שאמר כי קבוצות המאוחדות עם סטודנטים למען צדק בפלסטין מתכננות הפגנות ב-7 באוקטובר כדי לחגוג את יום השנה להתקפת הפתע של חמאס על ישראל.

מכללת ברוך הכחישה ביום שלישי שניסתה למנוע את החגיגה. "מכללת ברוך לא ביקשה מסטודנטים או מסגל לבטל חגיגות ראש השנה וכל דיווח המרמז אחרת הוא לחלוטין שקרי," אמרה המכללה בהצהרה. "פסטיבל ראש השנה ימשיך כמתוכנן בכיכר הציבורית הסמוכה ב-26 בספטמבר. מכללת ברוך אינה סובלת אנטישמיות או כל מעשה של שנאה ומחויבת לספק סביבת למידה בטוחה המטפחת כבוד והכללה לכל חבר בקהילה."

חבר הקונגרס טורס קרא הן למדינה והן לעיר, ל-CUNY ולמשטרת ניו יורק לשתף פעולה עם CAFI כדי ליישם אסטרטגיה להגנה על סטודנטים יהודים שמרגישים מאוימים מהתפרצות האנטישמיות בעקבות ה-7 באוקטובר.

דובר מפכ"ל המשטרה הזמני דונלון הבטיח כי משטרת ניו יורק "נשארת מחויבת להבטחת בטיחות הציבור של סטודנטים" בכל הקמפוסים של הביג אפל.

"המחלקה מתייחסת ברצינות לכל דיווח על פשעי שנאה ותבצע חקירות יסודיות במטרה לבצע מעצרים ולהביא את האחראים לדין," אמר הדובר בהצהרה לפוסט.

ראש השנה נחגג מה-2 עד ה-4 באוקטובר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE