הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טקסס חוותה את אחת מרעידות האדמה הגדולות ביותר בהיסטוריה של המדינה
על פי הסקר הגיאולוגי של ארצות הברית, רעידת האדמה בעוצמה של 5.1 התרחשה ביום שני בשעה 19:49 שעון מקומי, כ-30 מייל צפונית למידלנד או כ-22 מייל מערבית לאקרלי.

אחת מרעידות האדמה הגדולות ביותר בהיסטוריה של טקסס הרעידה את הצד המערבי של המדינה ביום שני בלילה. על פי הסקר הגיאולוגי של ארצות הברית, רעידת האדמה בעוצמה של 5.1 התרחשה בשעה 19:49 שעון מקומי, כ-30 מייל צפונית למידלנד או כ-22 מייל מערבית לאקרלי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרעידה הורגשה עד צפון אמרילו, בפנהנדל של טקסס, ועד דרום סן אנטוניו - מרחק של כמעט 500 מייל. הרעידות החזקות ביותר דווחו מצפון למידלנד

 

נתוני ה-USGS הראו שהרעידה הורגשה עד צפון אמרילו, בפנהנדל של טקסס, ועד דרום סן אנטוניו - מרחק של כמעט 500 מייל. הרעידות החזקות ביותר דווחו מצפון למידלנד.

לא היו דיווחים מיידיים על נזקים.

היו יותר מ-100 רעידות אדמה בעוצמות שונות בטקסס בשבוע האחרון, על פי קטלוג רעידות האדמה של TexNet. רובן התרחשו במערב טקסס. רעידת האדמה של יום שני מדורגת בין החזקות ביותר שזעזעו את המדינה, על פי נתונים מהסקציה הטקסנית של האגודה האמריקאית למהנדסים אזרחיים (ASCE).

הרעידה החזקה ביותר בטקסס הייתה בעוצמה של 6.0 שפגעה בוולנטיין ב-16 באוגוסט 1931, על פי ASCE. נתוני ASCE מראים שעוצמה של 5.1 ממקמת את רעידת האדמה של יום שני מיד אחרי רעידת האדמה הרביעית בחוזקה בהיסטוריה של המדינה - רעידה בעוצמה 5.2 שפגעה בדלהארט ב-12 במרץ 1948. לפחות שתי רעידות אדמה בעוצמה 5.2 דווחו גם בשנת 2023 במערב טקסס.

רעידת האדמה של יום שני מייצגת גם את רעידת האדמה השנייה בעוצמה 5.1 בטקסס השנה. על פי נתונים מ-TexNet, רעידת אדמה באותה עוצמה התרחשה ממזרח לסניידר ב-26 ביולי.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE