הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מודל הבחירות המדויק ביותר מראה: האריס ממשיכה לעלות בסקרים
הסוקר נייט סילבר פרסם כי התחזית שלו "התממשה", לפיה העימות הנשיאותי בין המועמדת הדמוקרטית לריביה דונלד טראמפ רק יועיל לה בסקרים

התחזית האחרונה של הסוקר נייט סילבר לגבי הבחירות לנשיאות נראית כמתממשת, כאשר סיכויי הניצחון של המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס ממשיכים לקבל דחיפה מעלה. המודל של סילבר נחשב למדויק ביותר במערכות הבחירות האחרונות.

מאז העימות הנשיאותי מול המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, התמיכה בהאריס המשיכה לעלות, בטח לפי המודל של סילבר המנתח את סיכויי המועמדים להבטיח את 270 האלקטורלים הנדרשים כדי להיכנס לבית הלבן.

האריס שמרה על ההובלה בסקרים במשך מספר שבועות, וכמעט כל הסקרים שלאחר העימות הראו שסגנית הנשיא יצאה מנצחת לאחר המפגש הראשון שלה עם יריבה הרפובליקני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האריס ממשיכה להוביל על טראמפ | צילום: AP

 

סילבר פרסם ביום שלישי עדכון בבלוג שלו, Silver Bulletin, בו כתב: "החיזיון הנועז שעשיתי לאחר העימות של השבוע שעבר נראה כי מתממש: קמלה האריס עולה בסקרים מספיק כך שהמודל מתכנס בחזרה לעבר 50/50 באלקטורל", והוסיף כי המועמדת הדמוקרטית "מקבלת בבירור קפיצה בסקרים הארציים".

הממוצעים שלו מוצאים את האריס בהובלה של 2.9 נקודות מול טראמפ בסקרים הארציים, שבוע לאחר העימות.

"אפשר לטעון - לטעון! - שזה אפילו קצת שמרני", הוסיף סילבר, ואמר שחלק מהסקרים מצאו את האריס הרבה יותר קדימה מטראמפ בימים האחרונים.

הרצף החיובי בסקרים גם הוביל לזינוק בסיכויים של האריס לקבל את האלקטורלים הנדרשים – בעוד שהמודל של סילבר נתן לסגנית הנשיא סיכוי של 38.4% להבטיח 270 קולות אלקטורליים ביום העימות, אבל נכון ליום שלישי הסיכויים שלה היו 43.5%.

הסיכויים של טראמפ ירדו במהלך השבוע האחרון. לנשיא לשעבר ניתן סיכוי של 61.3% לנצח 270 קולות אלקטורליים ביום העימות, אך כעת הוא עומד על 56.2 אחוזים.

FiveThirtyEight נתן לטראמפ תחזית גרועה יותר ביום שלישי. אתר הסקרים, שהושק על ידי סילבר אך נרכש מאוחר יותר על ידי ABC News, מצא כי לטראמפ יש סיכוי של 39% לנצח ב'קולג' האלקטורלי' בנובמבר, בעוד להאריס יש סיכוי של 61 אחוזים.

נכון לליל שלישי, האריס גם הובילה ב-3 נקודות (48.3 ל-45.3 אחוזים) בממוצע לאומי בסקרים שנבדקו על ידי FiveThirtyEight.

דגם של סילבר עדיין מוצא שלטראמפ יש סיכוי גבוה יותר להבטיח ארבע מדינות מפתח מתנדנדות - אריזונה, ג'ורג'יה, צפון קרוליינה ופנסילבניה - בעוד שמישיגן, נבדה וויסקונסין נמצאות כולן בטווח ההתלבטות.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE