הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצבא האמריקאי מתגבר כוחות באלסקה - בעוד שרוסיה וסין ממשיכות לבצע תרגילים צבאיים באזור
המתיחות בין המעצמות היריבות ממשיכה להתגבר, והצבא האמריקאי העביר למעלה ממאה חיילים אל הגבול הצפוני שלה – כולל משגרי טילים וכלים צבאיים אחרים

הצבא האמריקאי העביר כ-130 חיילים יחד עם משגרי טילים ניידים לאי נידח בשרשרת האיים האלאוטיים שבמערב אלסקה, זאת על רקע עלייה אחרונה בפעילות מטוסים וספינות צבא רוסיות המתקרבות לשטח האמריקאי.

שמונה מטוסים צבאיים רוסיים וארבע ספינות צי, כולל שתי צוללות, התקרבו לאלסקה בשבוע האחרון בעוד רוסיה וסין ביצעו תרגילים צבאיים משותפים. אף אחד מהמטוסים לא חדר למרחב האווירי של ארה"ב ודובר הפנטגון אמר ביום שלישי כי אין סיבה לדאגה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיילים אמריקאים בדרכם לאלסקה | צילום: AP

 

"זו לא הפעם הראשונה שאנחנו רואים את הרוסים והסינים טסים בסביבה, וזה משהו שאנחנו, כמובן, עוקבים אחריו מקרוב, וזה גם משהו שאנחנו מוכנים להגיב לו", אמר דובר הפנטגון פט ריידר במסיבת עיתונאים.

כחלק מ"מבצע הטלת כוח", הצבא שלח ב-12 בספטמבר את החיילים לאי שמיאה, שנמצא כ-1,200 מיילים (כ-1,930 קילומטרים) דרום-מערבית לאנקורג', שם מתחזקת חיל האוויר של ארה"ב תחנת אוויר שהוקמה במהלך מלחמת העולם השנייה. החיילים הביאו איתם שתי מערכות HIMARS.

הסנאטור האמריקאי דן סאליבן, רפובליקני מאלסקה, אמר כי הצבא האמריקאי גם הפעיל משחתת טילים מודרכים וספינת משמר החופים לאזור המערבי של אלסקה כאשר רוסיה וסין החלו את תרגילי ה"אוקיינוס-24" הצבאיים באוקיינוס השקט והארקטי ב-10 בספטמבר.

פיקוד ההגנה האווירית של צפון אמריקה, NORAD, אמר כי הוא זיהה ועקב אחר מטוסים צבאיים רוסיים שפעלו מחוץ לאלסקה במשך ארבעה ימים. היו שני מטוסים ב-11 בספטמבר, 13 בספטמבר, 14 בספטמבר ו-15 בספטמבר.

המטוסים פעלו באזור זיהוי ההגנה האווירית של אלסקה, אזור שמעבר לשטח הריבוני של ארה"ב, אך בו ארה"ב מצפה שמטוסים יזדהו, אמר NORAD.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE