הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפדרל ריזרב הוריד את הריבית בחצי נקודת אחוז
החלטה זו, המורידה את טווח הריבית לרמה של 4.75% עד 5% מ-5.25% עד 5.5%, מגיעה על רקע התרככות בשוק העבודה והתמתנות האינפלציה, במטרה לשמור על צמיחה כלכלית תוך איזון חששות האינפלציה

הפדרל ריזרב נקט צעד משמעותי בהורדת ריבית המפתח שלו בחצי נקודת אחוז, המסמן את הפחתת הריבית הראשונה מזה ארבע שנים. החלטה זו, המורידה את טווח הריבית לרמה של 4.75% עד 5% מ-5.25% עד 5.5%, מגיעה על רקע התרככות בשוק העבודה והתמתנות האינפלציה, במטרה לשמור על צמיחה כלכלית תוך איזון חששות האינפלציה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צפוי שהורדת הריבית תוריד את עלויות ההלוואות למשכנתאות, כרטיסי אשראי והלוואות אחרות, מה שעשוי לעודד פעילות כלכלית. ג'רום פאוול

 

מהלך הפד משקף איזון עדין בין תמיכה בתעסוקה ושליטה באינפלציה. בעוד שהאינפלציה נמצאת במגמת ירידה ומתקרבת ליעד של 2% של הפד, שוק העבודה הראה סימני התקררות, עם צמיחת משרות איטית יותר ועלייה באבטלה. זה הניע את הפד לפעול באופן מקדים, למרות חוסנה של הכלכלה, שראתה קצב צמיחה שנתי של 3% ברבעון השני של 2024.

במבט קדימה, הפד צופה הורדות נוספות בסך חצי נקודת אחוז עד סוף השנה, עם הפחתות נוספות מתוכננות ל-2025 ו-2026. צפוי כי הורדת הריבית תוריד את עלויות ההלוואות למשכנתאות, כרטיסי אשראי והלוואות אחרות, מה שעשוי לעודד פעילות כלכלית. עם זאת, היא עשויה גם להפחית את התשואות על חשבונות חיסכון, מה שישפיע על החוסכים.

שוק המניות הגיב באותות מעורבים להכרזה, תחילה עלה ואז סיים את היום בירידה קלה. התגובות הפוליטיות היו חלוקות, כאשר הדמוקרטים שיבחו את המהלך וחלק מהרפובליקנים ביקרו אותו כמונע פוליטית.

שוק הדיור עשוי לראות שיפורים הדרגתיים בעקבות הורדת הריבית, אך מומחים מזהירים כי שינויים דרמטיים אינם סבירים בטווח הקצר. הפד ימשיך לעקוב אחר אינדיקטורים כלכליים ויתאים את מדיניותו בהתאם לצורך, תוך שמירה על גישה גמישה להחלטות ריבית עתידיות.

הורדת ריבית זו מסמנת שינוי משמעותי בעמדת המדיניות של הפד ועשויה להיות בעלת השלכות מרחיקות לכת על הכלכלה האמריקאית בחודשים ובשנים הקרובים. ככל שהבנק המרכזי מנווט בנוף הכלכלי המורכב, החלטותיו ימשיכו למלא תפקיד מכריע בעיצוב העתיד הפיננסי של המדינה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE