הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גם היום: עוד מכשירים אלחוטיים השייכים למאות לוחמי חיזבאללה התפוצצו בלבנון
מכשירי תקשורת ניידים התפוצצו גם היום ברחבי לבנון ובפרוורים הדרומיים של הבירה, ביירות, במתקפה נגד חיזבאללה. לפחות 14 אנשים נהרגו ו-450 נפצעו, לפי משרד הבריאות הלבנוני

ארבעה עשר אנשים נהרגו ומאות נפצעו כאשר מכשירי קשר השייכים לחברי חיזבאללה התפוצצו ברחבי לבנון ביום רביעי אחר הצהריים. זו הייתה המתקפה המתואמת השנייה על הארגון הצבאי בתוך יומיים, שכללה מכשירים ממולכדים, על פי גורמים רשמיים בלבנון ובחיזבאללה.

הפיצוצים העלו את מספר ההרוגים בשתי ההתקפות ל-26 לפחות, כאשר חיזבאללה אישר שמונה מהם כחברי הארגון. כ-3,000 אנשים נוספים נפצעו בהתקפות מאז יום שלישי אחר הצהריים, כאשר אלפי זימוניות השייכות לחברי חיזבאללה התפוצצו, והרגו 12 אנשים ופצעו אלפים נוספים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפיצוצים ביום רביעי גרמו לפאניקה בהלוויה של שני לוחמי חיזבאללה, חובש וילד שנהרגו בהתקפות ביום שלישי. המשתתפים בהלוויה התבקשו להסיר את הסוללות מהטלפונים שלהם

 

ההתקפות היוו מכה קשה לחיזבאללה, ארגון הצבאי הלבנוני הנתמך על ידי איראן, וזעזעו את לבנון. חיזבאללה, כמו גם גורמים רשמיים אמריקאים ואחרים שתודרכו בנושא, אמרו כי ישראל עמדה מאחורי ההתקפה ביום שלישי, המהלומה האחרונה בחודשים של לחימה חוצת גבולות בין שני הצדדים.

הפיצוצים הקטלניים הגבירו את החששות ממלחמה גדולה בין ישראל לחיזבאללה, אשר ירה אלפי טילים וכלי טיס בלתי מאוישים לעבר שטח ישראל מאז אוקטובר, בסולידריות עם החמאס בעזה. צה"ל לא הגיב לבקשת תגובה על ההתקפה האחרונה, וסירב להגיב על הפיצוצים ביום שלישי.

אולם יואב גלנט, שר הביטחון הישראלי, אמר בהצהרה מצולמת ביום רביעי בערב כי ישראל נמצאת "בתחילתה של תקופה חדשה במלחמה זו". מבלי להזכיר את הפיצוצים בלבנון, הוא אמר כי "מרכז הכובד" של המאמצים הצבאיים של ישראל "נע צפונה", כאשר המדינה מסיטה "כוחות, משאבים ואנרגיה" לעבר האיום שמציב חיזבאללה.

בין המכשירים שהתפוצצו ביום רביעי היו מכשירי קשר ידניים השייכים לחברי חיזבאללה. אחד המכשירים היה מכשיר קשר מתוצרת Icom, על פי שני גורמים רשמיים המכירים את הנושא. לא ברור מאיזו חברה רכש חיזבאללה את המכשירים.

הפיצוצים ביום רביעי גרמו לפאניקה בהלוויה של שני לוחמי חיזבאללה, חובש וילד שנהרגו בהתקפות ביום שלישי. המשתתפים בהלוויה התבקשו להסיר את הסוללות מהטלפונים שלהם.

מתאבלים התאספו בכפר סראאין להלוויית הקורבן הצעיר ביותר המאושר של התקפת הזימוניות: פאטמה עבדאללה בת ה-9. הם קראו בקול כשעברו בבית הקברות: "הם הרגו את הילדה שלנו פאטמה!"

ישראל ביצעה סדרה של התקפות חשאיות נגד איראן ובעלות בריתה כחלק ממלחמת צללים רבת שנים. ישראל חיסלה את המדען הגרעיני וסגן שר ההגנה האיראני, מוחסן פחריזאדה, בשנת 2020 באמצעות רובוט מונחה בינה מלאכותית שנשלט מרחוק דרך לוויין. בפברואר, ישראל פוצצה שני צינורות גז ראשיים באיראן, ושיבשה את השירות למספר ערים. בשנת 2021, פריצה ישראלית לשרתי משרד הנפט האיראני שיבשה את חלוקת הדלק ברחבי המדינה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE