הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה מעבירה חוקים נגד "דיפ -פייק" בבחירות, שמחייבים את הרשתות החברתיות
המדינה מצטרפת לעשרות אחרות ברגולציה של הזיוף המלאכותי בדרכים שעשויות להשפיע על המרוץ לנשיאות

מושל קליפורניה, גוון ניוסום, חתם על שלושה חוקים חדשים הנוגעים ל"דיפ-פייקס" הקשורים לבחירות. חוקים אלה מחייבים חברות מדיה חברתית למתן את התפשטות התחזויות הקשורות לבחירות המופעלות על ידי בינה מלאכותית.

החוק הראשון, שנכנס לתוקף מיד, אוסר על שיתוף מכוון של דיפ-פייקס מטעים הקשורים לבחירות. הוא תקף 120 ימים לפני הבחירות ו-60 ימים אחריהן. החוק השני, שייכנס לתוקף בינואר, מחייב תוויות על פרסומות פוליטיות המכילות אודיו, וידאו או תמונות מטעים שנוצרו בעזרת כלי בינה מלאכותית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל קליפורניה גווין ניוסום חתם על שני חוקים חדשים שיחייבו חברות מדיה חברתית למתן את התפשטותן של התחזויות הקשורות לבחירות המופעלות על ידי בינה מלאכותית, הידועות כ"דיפ-פייקס".

 

החוק השלישי, "חוק הגנת הדמוקרטיה מפני הונאת דיפ-פייק", מחייב פלטפורמות מדיה חברתית ואתרים עם יותר ממיליון משתמשים בקליפורניה לסמן או להסיר דיפ-פייקס מבוססי בינה מלאכותית תוך 72 שעות מקבלת תלונה. זהו החוק הראשון מסוגו ברמה המדינתית.

החוקים חלים רק על דיפ-פייקס שעלולים להטעות מצביעים, ומותירים פתח לסאטירה או פרודיה כל עוד הן מסומנות. הם מוגבלים לתקופה סביב הבחירות וחלים על מועמדים לנשיאות, סגני נשיאות, מועמדים ברחבי המדינה, נבחרי ציבור ומנהלי בחירות.

חוקים אלה מצטרפים למאמצים במדינות רבות להגביל את התפשטות הזיופים מבוססי בינה מלאכותית סביב בחירות ותכנים מיניים. אין חוק פדרלי האוסר או מסדיר דיפ-פייקס, אך מספר הצעות חוק הוצעו.

החוקים צפויים להיתקל באתגרים משפטיים מצד חברות מדיה חברתית או קבוצות המתמקדות בזכויות חופש הביטוי. מבקרים טוענים כי יהיה קשה לפלטפורמות להבחין בין דיבור מטעה לבין סאטירה או דיבור המוגן על ידי התיקון הראשון לחוקה.

תומכי החוק טוענים כי מכיוון שהוא אינו מטיל קנסות כספיים על חברות שאינן מצייתות לחוק, סעיף 230 (המגן על חברות מאחריות לתוכן שפורסם על ידי משתמשים) עשוי לא לחול.

החוקים משקפים את העניין האינטנסיבי של קובעי המדיניות בקליפורניה בהסדרת בינה מלאכותית, כולל חקיקה חדשה שתחייב חברות טכנולוגיה לבדוק את הבטיחות של כלי בינה מלאכותית חזקים לפני שחרורם לציבור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE