הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משטרת אוניברסיטת קליפורניה מכפילה את כמות הנשק לפיזור הפגנות
משטרת אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (UCLA), שנקראה לטפל בכמה מההפגנות הגדולות ביותר בקמפוסים בארה"ב בנושא מלחמת ישראל-חמאס, מבקשת אישור להכפיל את מלאי הנשק שלה כולל שמונה משגרי קליעים ושלושה רחפנים חדשים

משטרת אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (UCLA), שנקראה לטפל בכמה מההפגנות הגדולות ביותר בקמפוסים בארה"ב בנושא מלחמת ישראל-חמאס באביב האחרון, מבקשת אישור להכפיל את מלאי כדורי הפלפל וכדורי הספוג שלה, להשיג שמונה משגרי קליעים נוספים ולרכוש שלושה רחפנים חדשים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מספר חברי סגל וסטודנטים ב-UCLA התנגדו לבקשות לנשק נוסף, באומרם כי נעשה בו שימוש לא ראוי נגד מפגינים שלווים באביב האחרון

 

מועצת הנגידים של אוניברסיטת קליפורניה תדון בבקשות של UCLA, יחד עם תשע מחלקות המשטרה האחרות של קמפוסי UC, ביום חמישי. כל סוכנויות אכיפת החוק בקליפורניה נדרשות על פי חוק המדינה לדווח מדי שנה על רכישה ושימוש בנשק המוגדר כ"ציוד צבאי". דובר UC הגדיר את בקשות המשטרה כ"פריט שגרתי בסדר היום" שאינו קשור להפגנות או לאירועים מסוימים אחרים.

עם זאת, מספר חברי סגל וסטודנטים ב-UCLA התנגדו לבקשות לנשק נוסף, באומרם כי נעשה בו שימוש לא ראוי נגד מפגינים שלווים באביב האחרון. סרטון שפורסם ברשתות החברתיות הראה שוטר UCLA חמוש במשגר כאשר כוח של שוטרים בציוד מיגון עם אלות דחף לאחור קבוצת מפגינים בשביל צר ב-10 ביוני.

רובין ד.ג. קלי, פרופסור להיסטוריה אמריקאית ב-UCLA, בילה את הלילה בבית החולים עם הסטודנט שלו שנורה בחזה בקליע במהלך ההפגנה ב-10 ביוני. הסטודנט, שאושפז למשך יומיים, סבל מחבלה בלב וריאה חבולה ונותר כה מוטרד עד שדחה את לימודי המשפטים שלו, אמר קלי.

הדו"ח שיוצג לנגידים אמר כי השימוש בנשק UC היה בעיקר לאימונים במהלך שנת 2023, התקופה שנבדקה. השימוש בנשק במהלך הפגנות האביב ידווח בשנה הבאה. אך קלי ואחרים אמרו כי חווייתם עם המשטרה במהלך ההפגנות העלתה שאלות רבות.

"השאלה הבוערת המובנת היא זו: מדוע UCLA או כל קמפוס אוניברסיטאי זקוק לסוג כזה של נשק?" אמר קלי. "ברור שהנשק אינו נועד להרחיק המונים מהקמפוס; הוא נועד לשימוש נגד הסטודנטים שלנו ונגדנו."

הנושא עורר ביקורת מכמה דוברים בהערות הציבור בישיבת הנגידים ביום רביעי ב-UCLA. איזבלה ארזנו סולטרו, פרופסור עוזר להנדסה אזרחית וסביבתית שהצטרפה ל-UCLA בשנה שעברה, אמרה כי היא נחרדה לראות את הקמפוס "מוצף" במשטרה ואבטחה פרטית באביב האחרון ואת הפריסה של נשק צבאי נגד סטודנטים, סגל ועובדים שהפגינו בשלום.

שני חברי ממשל הסטודנטים לתואר ראשון של UCLA, הנשיא אדם טפיילי והנציג טומי קונטררס, אמרו כי הם זועמים על בקשת הנשק. הם אמרו כי הם יכולים רק להניח ש-UCLA אוגרת נשק לשימוש נגד מפגינים סטודנטים בסתיו הזה.

הדו"ח למועצת UC בנושא זה ציין כי השימוש בציוד בשנה שעברה לא עורר תלונות ולא הוביל להפרות של מדיניות האוניברסיטה. אף קמפוס UC אינו מקבל ציוד צבאי עודף ממשרד ההגנה של ארה"ב, נכתב בדו"ח.

בקשות הנשק של האוניברסיטאות כוללות תוספות משמעותיות של כדורי פלפל, כדורי ספוג וקצף, משגרי קליעים ורחפנים עבור מספר קמפוסים של UC. הדובר הולברוק אמר כי הרחפנים יסייעו בפעולות חיפוש והצלה ויתמכו בבטיחות הציבור על ידי אספקת "תמיכה חיונית בשחזור זירות פשע על ידי אספקת נתונים אוויריים מקיפים."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE