הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הגעתו של טראמפ למעדנייה כשרה בניו יורק בוטלה ברגע האחרון לאחר שהבעלים נפטר
במסגרת מסע הבחירות שלו בניו יורק טראמפ היה אמור לעצור בגוטליב'ס - מסעדה משפחתית מפורסמת בוויליאמסבורג החסידית אך בעלי המסעדה, שלום יוסף גוטליב נפטר שעות ספורות לפני כן

הופעתו המתוכננת של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ במסע הבחירות במעדנייה כשרה פופולרית בברוקלין בוטלה ביום חמישי לאחר שהבעלים נפטר מהתקף לב. הוא היה בן 76. טראמפ היה אמור לעצור בגוטליב'ס - מסעדה משפחתית הידועה כאבן יסוד של וויליאמסבורג החסידית - לפני שיצא לוושינגטון הבירה לנאום באירוע "מאבק באנטישמיות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בעל המעדנייה שלום יוסף גוטליב (שלישי משמאל), בן 75, חלה בדלקת ריאות בשבוע שעבר ונפטר מהתקף לב מוקדם יותר היום, מה שהוביל לביטול תוכניותיו של טראמפ.

אך בעליה האהוב של המעדנייה, שלום יוסף גוטליב - אב מסור ואיש עסקים חרוץ, שנהג לתת מזון לנזקקים - אושפז עם דלקת ריאות מוקדם יותר השבוע ונפטר לאחר שסבל מבעיות לב ביום חמישי, על פי חברים ומנהיגים דתיים.

"כולם בהלם. הוא היה אדם טוב, והוא היה אייקון בגלל המסעדה האייקונית שניהל במשך זמן רב מאוד," אמר הרב אייב פרידמן, חברו של גוטליב. "המעבר מקבלת פני טראמפ להלוויה הוא די מזעזע."

בעל המעדנייה שקט הדיבור - שאביו יליד הונגריה, שלמה זלקה, ייסד את המעדנייה ב-1962 לאחר ששרד את השואה - היה ידוע בכך שעבד "כל יום" ועזר בנדיבות לאנשים עניים, אמר הרב משה אינדיג, מנהיג קהילה יהודי.

"נניח שמישהו בא ואמר לו שאמו חולה, צריכה ללכת לבית חולים. הוא היה אומר, 'כמה מנות אתה צריך? קח'," אמר אינדיג. "כל יום שישי לפני הסגירה הוא היה לוקח את כל השאריות, אורז אותן ושולח למשפחות."

"הוא היה ג'נטלמן אמיתי מהדור הישן," הוסיף אינדיג. "זהו אובדן גדול לקהילה."

בעל המסעדה הגיש הכל, מכדורי מצה ועד קניידלך קלאסיים, תוך הקפדה על חוקי הכשרות היהודיים הקפדניים כמו הפרדה בין בשר לחלב.

המסעדה היא אחת המעדניות ה"גלאט כשר" - הדורשות שריאות בעלי החיים השחוטים יהיו נקיות מפגמים - הבודדות שנותרו בארה"ב, על פי אתר atlasobscura.com.

כשהמעדנייה נפתחה לראשונה, יהודים אורתודוקסים היו מגיעים אליה ממרחקים, אמר אינדיג.

"אנשים היו באים מכל מקום, נוסעים שעות כדי להגיע לכאן לקבל את הגפילטע פיש, כדורי המצה, הקישקע, הקניש - כל המאכלים המסורתיים המקוריים," הוא אמר.

בימים שלפני מותו, גוטליב היה בריא מספיק כדי להשתתף בחתונת נכדתו בשבוע שעבר לפני שבריאותו הידרדרה.

"הוא היה אדם טוב מאוד, מאוד נדיב, תמיד עם חיוך, תמיד עם מילה טובה," אמר הרב ברנרד פרליך, מנהיג הקהילה היהודית בבורו פארק.

הוא קיים את היהדות בדבקות, היה בדרך כלל אפוליטי ו"הופתע" כשצוותו של טראמפ בחר בחנות שלו לביקור, אמר אינדיג. "הוא מעולם לא היה מעורב בפוליטיקה כלשהי, אבל מישהו - אני לא יודע למה, אני לא יודע מי - בחר במיקום הזה לביקור [של טראמפ]," הוא אמר. "זה היה יחסי ציבור טובים, אבל לא היה להם שום קשר לפוליטיקה."

בנו של גוטליב, מנשה, מנהל את המסעדה, הממוקמת ברחוב רובלינג ושדרות דיוויז'ן, בשנים האחרונות.

הלווייתו של גוטליב תתקיים ברחוב רוס 172 בברוקלין בשעה 14:00.

ביום רביעי, טראמפ, בן 78, עצר בבר הביטקוין PubKey במנהטן לפני שקיים עצרת בחירות באצטדיון נאסאו בלונג איילנד. המועמד הרפובליקני בחר לערוך עצרות בניו יורק - למרות שיש לו סיכוי קטן לנצח במדינה הכחולה העמוקה - בחלקו מכיוון שתמיכה בלונג איילנד תהיה קריטית בקביעה מי ישלוט בבית הנבחרים בשנה הבאה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE