הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דונלד טראמפ מבקר יהודים אמריקאים שלא מצביעים עבורו
דונלד טראמפ השתמש באנטישמיות ביום חמישי כדי לגנות שוב ושוב את היהודים-אמריקאים על הצבעתם המסיבית לדמוקרטים. צריכים "לבדוק את ראשם", הוא אמר

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ השתמש בנאום על אנטישמיות ביום חמישי כדי לגנות שוב ושוב את היהודים-אמריקאים על הצבעתם הכבדה לדמוקרטים, חוזר על אמירתו שיהודים התומכים בסגנית הנשיא קמלה האריס בסתיו זה צריכים "לבדוק את ראשם". "לא התייחסו אליי טוב במיוחד, אבל זה סיפור חיי," אמר טראמפ בנאום שנמסר במלון בגבעת הקפיטול. הוא אמר שקיבל רק 24% מקולות היהודים בבחירות 2020 לאחר שהיה "הנשיא הטוב ביותר אי פעם" עבורם ועבור ישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ אמר שקיבל רק 24% מקולות היהודים בבחירות 2020 לאחר שהיה "הנשיא הטוב ביותר אי פעם" עבורם ועבור ישראל

 

אירוע האנטישמיות בו דיבר טראמפ אורגן על ידי מרים אדלסון, רופאה, פילנתרופית ותורמת בולטת למפלגה הרפובליקנית. אדלסון היא אלמנתו של איל הקזינו המנוח שלדון אדלסון, גם הוא תורם גדול לרפובליקנים. "אני אהיה החבר הטוב ביותר שהיה אי פעם ליהודים-אמריקאים בבית הלבן," אמר טראמפ לקהל שברובו תמך בו.

מתנגדים אמרו שטראמפ שוב משתמש בסטריאוטיפים על ידי השוואת בוחרים יהודים רק לנושאים הקשורים לישראל. 

"דונלד טראמפ לא יכול שלא לזלזל במיליוני יהודים אמריקאים כשהוא מדבר ליהודים," אמרה הלי סויפר, מנכ"לית המועצה היהודית-דמוקרטית של אמריקה, באתר המדיה החברתית X. "יש שם לצורה זו של שנאה - הוא אנטישמי." סויפר פרסמה מחדש תגובה של טראמפ המביעה תסכול מחוסר התמיכה בו בקרב יהודים.

 

 

"אני חייב לומר את זה, וזה כואב לי לומר את זה, אתם עדיין תצביעו לדמוקרטים, וזה לא הגיוני," אמר טראמפ בנאום שלכאורה הוקדש למאבק באנטישמיות בארצות הברית. בנקודה אחרת, טראמפ אמר: "אני פשוט מתקשה להאמין בזה." הוא גם אמר שהוא מאמין ב-"100%" מהקול היהודי.

טראמפ דיבר מאוחר יותר בערב במועצה הישראלית-אמריקאית, גם כן ארגון בחסות אדלסון, וחזר על רבות מאותן תלונות. בוחרים יהודים צריכים לתמוך בו בגלל הרקורד שלו בנושאי ישראל, אמר טראמפ, מההחלטה שלו להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים ועד לתמיכתו במלחמה נגד חמאס. בשני הנאומים, הוא טען שניצחון של האריס יוביל להרס ישראל.

המועמד הרפובליקני גם אמר בשני הנאומים שאם הוא יפסיד בבחירות להאריס, הקול היהודי עלול להיות הסיבה לכך.

בפוסט נוסף ב-X, איימי ספיטלניק, מנכ"לית המועצה היהודית לענייני ציבור, אמרה ש"נאום האנטישמיות של טראמפ, בפעם המי יודע כמה, מקדם את הטרופ האנטישמי הזה. הפסיקו לחלק יהודים למחנות 'טובים' ו'רעים'. הפסיקו לתייג את אלה שלא תומכים בכם כמשוגעים או לא נאמנים. הפסיקו לשחק לתוך טרופים של נאמנות כפולה. כל זה הופך את היהודים לפחות בטוחים."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE