הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שריף מקנטקי נאשם ברצח שופט בבית המשפט
החקירה הראשונית מצביעה על כך ששריף מחוז לצ'ר, שון מ. סטיינס, ירה מספר פעמים בשופט המחוזי קווין מאלינס לאחר ויכוח בתוך בית המשפט

שופט במחוז כפרי בקנטקי נורה למוות בלשכתו בבית המשפט ביום חמישי, והשריף המקומי הואשם ברצח בגין ההריגה, כך אמרה המשטרה. החקירה הראשונית מצביעה על כך ששריף מחוז לצ'ר, שון מ. סטיינס, ירה מספר פעמים בשופט המחוזי קווין מאלינס לאחר ויכוח בתוך בית המשפט, לפי משטרת מדינת קנטקי. מאלינס, שכיהן כשופט במשך 15 שנה, מת במקום, וסטיינס נכנע ללא התנגדות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שריף מחוז לצ'ר מיקי סטיינס (משמאל) ושופט המחוז קווין מאלינס (מימין)

הירי הקטלני בוויטסבורג שלח גלי הלם דרך עיירה אפלצ'ית קטנה ומושב מחוזי של כ-1,700 תושבים הממוקמת כ-145 מייל (235 קילומטרים) דרום-מזרחית ללקסינגטון. התובע המחוזי הראשי, מאט באטלר, תיאר גל של אהדה כשהוא פסל את עצמו ואת משרדו מחקירות בירי, בהסתמך על קשרים חברתיים ומשפחתיים למאלינס.

"כולנו מכירים זה את זה כאן... כל אחד ממחוז לצ'ר היה אומר לכם שהשופט מאלינס ואני נשואים לאחיות ושיש לנו ילדים שהם בני דודים מדרגה ראשונה אבל מתנהגים כמו אחים," אמר באטלר בהצהרה ממשרדו. "מסיבה זו, בין היתר, כבר נקטתי צעדים לפסול את עצמי ואת כל המשרד שלי."

התובע הכללי של קנטקי, ראסל קולמן, אמר כי משרדו ישתף פעולה עם תובע של הקהילייה באזור כתובעים מיוחדים בתיק הפלילי. "אנו נחקור באופן מלא ונרדוף צדק," אמר קולמן ברשתות החברתיות.

נשיא בית המשפט העליון של קנטקי, לורנס ב. ואנמטר, אמר כי הוא "המום ממעשה האלימות הזה" וכי מערכת בתי המשפט "זועזעה מהחדשות הללו."

 

 

השופט-המבצע של מחוז לצ'ר חתם על צו סגירת בית המשפט המחוזי שבו התרחש הירי ביום שישי.

מאלינס, בן 54, נפגע מספר פעמים בירי, כך אמרה משטרת מדינת קנטקי. סטיינס, בן 43, הואשם בעבירה אחת של רצח מדרגה ראשונה. החקירה ממשיכה, אמרה המשטרה.

לא היה ברור אם לסטיינס היה עורך דין. משטרת מדינת קנטקי הפנתה שאלות לגבי הייצוג המשפטי של סטיינס ביום חמישי לדובר שלא הגיב מיד בדוא"ל.

בתגובה לירי, אמר המושל אנדי בשיר בפוסט ברשתות החברתיות: "יש יותר מדי אלימות בעולם הזה, ואני מתפלל שיש דרך למחר טוב יותר."

מאלינס כיהן כשופט מחוזי במחוז לצ'ר מאז שמונה על ידי המושל לשעבר סטיב בשיר ב-2009 ונבחר בשנה שלאחר מכן.

מאלינס היה ידוע בקידום טיפול בהתמכרות לסמים עבור אנשים המעורבים במערכת המשפט ועזר למאות תושבים להיכנס לטיפול אשפוזי במוסדות, לפי תוכנית של פסגת סמים שבה הוא דיבר ב-2022. הוא גם עזר לפתח תוכנית בשם Addiction Recovery Care כדי להציע שירותי תמיכה עמיתים בבית המשפט. התוכנית אומצה בלפחות 50 מחוזות בקנטקי.

מאלינס גם שירת כחבר מייסד של צוות ההנהגה של המאמץ המגיב לתמיכה בטיפול במאמצי התאוששות מאופיואידים.

לאחר הירי, מספר בתי ספר באזור הוכנסו לזמן קצר למצב נעילה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE