הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ישראל הרגה את איברהים עקיל, מי שהחליף את רמטכ"ל חיזבאללה ומספר 2 בארגון הרצחני
עקיל, ממנהיגי חיזבאללה עמד מאחורי שלושה פיגועי התאבדות שהרגו יותר מ-250 אמריקאים בשנות ה-80

ישראל חיסלה ביום שישי את איברהים עקיל, מנהיג חיזבאללה שעמד מאחורי שלושה פיגועי התאבדות שהרגו יותר מ-250 אמריקאים בשנות ה-80 - בזמן שהמדינה היהודית מתקדמת לקראת מלחמה כוללת עם ארגון הטרור הנתמך על ידי איראן.

עקיל - שלאחרונה היה חבר בגוף הצבאי הגבוה ביותר של חיזבאללה, מועצת הג'יהאד - "חוסל בתקיפה ממוקדת מבוססת מודיעין בביירות," כך אמר צה"ל בהודעה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עקיל, הידוע גם בכינוי "תחסין", היה "מנהיג מרכזי" של החוליה האחראית הן לפיגוע ב-18 באפריל 1983 בשגרירות ארה"ב בביירות, שהרג 63 אנשים כולל 17 אמריקאים

 

עקיל, הידוע גם בכינוי "תחסין", היה "מנהיג מרכזי" של החוליה האחראית הן לפיגוע ב-18 באפריל 1983 בשגרירות ארה"ב בביירות, שהרג 63 אנשים כולל 17 אמריקאים; והן לפיגוע בבניין המרינס בבירה הלבנונית ב-23 באוקטובר באותה שנה, שהרג 241 חיילים ואזרחים אמריקאים.

בזמן מותו של עקיל, אמר צה"ל, הוא ומפקדי טרור אחרים תכננו חדירה חדשה לישראל כדי "לחטוף ולרצוח אזרחים חפים מפשע באופן דומה לטבח ב-7 באוקטובר."

איברהים עקיל, חבר במועצת הג'יהאד של חיזבאללה, "חוסל בתקיפה ממוקדת מבוססת מודיעין בביירות מוקדם יותר היום," כך אמר צה"ל. גורמי בריאות לבנוניים אמרו כי לפחות 12 אנשים נהרגו בתקיפה ו-66 אחרים נפצעו, תשעה מהם במצב קשה.

נתיב ההרס יום שישי ציין את יום השנה ה-40 להתקפה נוספת שמאמינים כי תוכננה על ידי עקיל, שבה מכונית תופת פגעה בשלוחת השגרירות האמריקאית במזרח ביירות, והרגה 23 אנשים, כולל שני אמריקאים. ארה"ב הכריזה על פרס של 7 מיליון דולר באפריל 2023 עבור כל מידע שיוביל למקום הימצאו של עקיל.

דובר מועצת הביטחון הלאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר ביום שישי כי הוא "בהחלט לא מודע לכל הודעה מוקדמת [מצה"ל לוושינגטון] על אותן תקיפות," וציין כי זה "לא יוצא דופן" שהצבא הישראלי תוקף מבלי לתת לארה"ב התראה מוקדמת.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אישר כי התקיפה בוצעה כדי "להבטיח את חזרתם הבטוחה והמאובטחת [של ישראלים] לבתיהם בצפון ישראל" בהצהרת וידאו שפורסמה ב-X. "מאז 8 באוקטובר, חיזבאללה ירה מעל 8,000 רקטות, טילים וכלי טיס לא מאוישים נפיצים [רחפנים] לעבר אזרחים ישראלים, מה שאילץ מעל 60,000 ישראלים לפנות את בתיהם," הוא אמר. "רק היום, חיזבאללה ירה מעל 200 רקטות לעבר ישראל."

 

גורמי בריאות לבנוניים אמרו כי לפחות 12 אנשים נהרגו בתקיפה ו-66 אחרים נפצעו, תשעה מהם במצב קשה

 

הסלמה?

התקיפה ביום שישי מגיעה בעקבות שני מהלכים של ישראל נגד חיזבאללה שהדהימו את העולם ביעילותם ואפקטיביותם. ביום שלישי, סוכנות המודיעין והמבצעים החשאיים העילית של ישראל, המוסד, הוציאה לפועל מתקפה מתוכננת מזמן שבה הם פוצצו ביפרים השייכים לחברי חיזבאללה, הרגו לפחות 12 ופצעו 2,800. למחרת, הסוכנות פוצצה מכשירי קשר ששימשו את חיזבאללה, הרגה לפחות 20 ופצעה 450 נוספים. המבצעים החלו יום אחד בלבד לאחר שקבינט הביטחון של ישראל אישר "החזרת תושבי הצפון [של ישראל] בבטחה לבתיהם" כיעד מלחמה רשמי.

זה הגיע בעקבות הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר, שרמזה כי הסדר מדיני לבדו לא יחזיר אזרחים עקורים לצפון ישראל, וכי צה"ל "מתכונן למערכה רחבה" להשגת יעד זה.

עם זאת, הנשיא ביידן פתח את ישיבת הקבינט שלו ביום שישי בבוקר בהכרה כי הוא עדיין מאמין שניתן להגיע לפתרון דיפלומטי עם חיזבאללה כדי לאפשר לתושבי צפון ישראל לחזור הביתה. אנו ממשיכים לנסות "להבטיח שאנשים בצפון ישראל, כמו גם בדרום לבנון, יוכלו לחזור לבתיהם, ולחזור בבטחה," אמר ביידן. "מזכיר המדינה, מזכיר ההגנה [ו]כל הצוות שלנו עובדים עם קהילת המודיעין, מנסים להשיג את זה. "אנחנו נמשיך בזה עד שנשיג את זה," הוסיף.

קירבי אישר את עמדתו של ביידן בשיחתו עם כתבים, ואמר, "מאמצי הדיפלומטיה האינטנסיביים שלנו נמשכים." "אנו מאמינים, ממשיכים להאמין, שפתרון דיפלומטי הוא הדרך הטובה ביותר קדימה, [בניגוד ל]הסלמת כל סכסוך צבאי," הוסיף.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE