הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש השירות החשאי לוקח אחריות מלאה על ניסיון ההתנקשות בטראמפ
ראש השירות החשאי אמר ביום שישי כי הסוכנות המגנה נכשלה בתכנון וביצוע נאות של חובותיה לפני ניסיון ההתנקשות הכמעט מוצלח בנשיא לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה ב-13 ביולי - והבטיח כי האחראים "יישאו באחריות"

ראש השירות החשאי אמר ביום שישי כי הסוכנות המגנה נכשלה בתכנון וביצוע נאות של חובותיה לפני ניסיון ההתנקשות הכמעט מוצלח בנשיא לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה ב-13 ביולי - והבטיח כי האחראים "יישאו באחריות". "זה היה כישלון מצד השירות החשאי של ארצות הברית," אמר המנהל בפועל רונלד רואו לעיתונאים לאחר פרסום סקירה פנימית של אירועי אותו היום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רואו הסביר כי הסוכנות נושאת ב"אחריות העיקרית לבניית תכנית האתר" לכל אירוע של הנשיא לשעבר או מאובטחים אחרים - אך לא נתנה "הנחיות או הוראות ברורות לשותפינו באכיפת החוק המקומית"

 

רואו הסביר כי הסוכנות נושאת ב"אחריות העיקרית לבניית תכנית האתר" לכל אירוע של הנשיא לשעבר או מאובטחים אחרים - אך לא נתנה "הנחיות או הוראות ברורות לשותפינו באכיפת החוק המקומית" עבור העצרת בבאטלר, פנסילבניה. "הייתה שאננות" בקרב חלק מסוכני השירות החשאי שהכינו את מתחם האבטחה במתחם התערוכה החקלאית של באטלר, הוסיף רואו, וכשל בתקשורת בשל חלק מההודעות ש"בודדו" מהצוותים הפדרליים או המקומיים.

סוכנים קיבלו התרעה על נוכחותו של היורה תומאס מתיו קרוקס על גג בניין AGR הסמוך לאתר העצרת רק שניות לפני שהמתנקש הפוטנציאלי פתח באש - לאחר שהניחו "הנחה" שקצינים מקומיים פיקחו על האזור. הגג היה באחריות הסוכנים הפדרליים בשטח באותו יום, אך אף גורם בשירות החשאי לא הורה לסוכני אכיפת החוק המקומיים לכסות אותו, על פי הסקירה בת חמשת העמודים שהושגה לראשונה על ידי הוושינגטון פוסט. "זה היה עניין של אי מתן הנחיות ברורות יותר למדינה ולמקומיים לגבי מה שצריך היה לעשות בבניין AGR," אמר רואו ביום שישי.

הדוח מרחיב ומסביר כי "הצוות הטקטי המקומי שפעל בקומה השנייה של בניין AGR," - שכלל חלון ישירות מאחורי הגג בו השתמש קרוקס כעמדת צלף - "לא היה בקשר מוקדם עם אנשי השירות החשאי לפני העצרת."

"גורמי אכיפת חוק רבים שהיו מעורבים באבטחת העצרת הטילו ספק ביעילות המיקום של אותו צוות צלפים מקומי בבניין AGR, אך לא היה המשך דיון על שינוי מיקומם," מוסיף הדוח. "כמו כן, לא היה דיון עם אנשי ההכנה של השירות החשאי על מיקום הצוות הזה על גג AGR. נראה כי תמיכת הצלפים המקומית לא התנגדה למיקום זה."

במקום לרכז את כל כוח האבטחה בחדר פיקוד אחד, שירותי החירום של מחוז באטלר והשירות החשאי היו במקומות נפרדים, ו"הסתמכות יתר על מכשירים ניידים" גרמה לכך שהצלפים הנגדיים הפדרליים היו האחרונים לדעת על קרוקס לפני שהפך לאיום.

 

 

"לחלק מגורמי המשטרה המקומית שתמכו באתר באטלר לא הייתה ידיעה שהיו שני מרכזי תקשורת נפרדים באתר (כלומר, חדר האבטחה של השירות החשאי ומרכז הפיקוד הנייד של שירותי החירום של מחוז באטלר)," קובע הדוח. "כתוצאה מכך, אותם גורמים פעלו תחת הרושם המוטעה שהשירות החשאי מקבל ישירות את שידורי הרדיו שלהם."

"נתקלנו גם בבעיות ביום הביקור בנוגע לחששות קו ראייה, אך הן לא הועלו למפקחים," ציין רואו. חבר בצוות האבטחה של טראמפ ניסה גם להטיס רחפן מעל אתר העצרת מראש, אך נתקל ב"קשיים טכניים".

"יתכן שאם אלמנט זה של ההכנה היה מתפקד כראוי, היורה היה מתגלה כשהטיס את הרחפן שלו ליד אתר התערוכה החקלאית של באטלר מוקדם יותר באותו יום," על פי הדוח.

מאז ניסיון ההתנקשות בטראמפ, סביבת האיום הפכה ל"עצומה", לדברי רואו, מה שאומר שהסוכנות "הגדילה משמעותית את טביעת הרגל הביטחונית שלנו" עם השימוש ביותר זכוכית חסינת כדורים סביב המאובטחים וטכנולוגיות אחרות.

ביום ראשון, מתנקש פוטנציאלי נוסף, ריאן וסלי ראות' בן 58, התמקם לאורך היקף מועדון הגולף הבינלאומי של טראמפ בווסט פאלם ביץ' בפלורידה במשך כמעט 12 שעות בהמתנה לנשיא לשעבר שיבוא לשחק סיבוב.

ראות' מעולם לא הצליח לירות לאחר שזוהה על ידי סוכן שירות חשאי שביצע סריקה לפני טראמפ במגרש - שמיד ירה על התוקף החמוש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE