הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האבטלה בקליפורניה עולה בזמן שהמגזר הפרטי מאט ושכר עובדי המדינה יורד
על פי נתונים חדשים שפורסמו ביום שישי. שיעור האבטלה בכל המדינה עלה ל-5.3% באוגוסט (מ-5.2% ביולי), שיעור האבטלה הכולל במחוז לוס אנג'לס עלה ל-5.6% באוגוסט, עלייה מ-5.5% בחודש הקודם ו-5.1% לפני שנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גיוס עובדים בענף הבנייה הגיע לעצירה באוגוסט. למעלה, עובדים מתקדמים בהחלפת גשר שדרות מאונט ורנון ליד מיטלה קפה בסן ברנרדינו בחודש שעבר

 

בעוד שקליפורניה ראתה עלייה משמעותית במשרות בתחומי הבריאות, הבידור והאירוח בחודש שעבר, התעסוקה ירדה בתחומים מרכזיים אחרים בכלכלת המדינה, כולל: תעשיית הסרטים הבעייתית, טכנולוגיה וייצור. וחשוב מכך, המגזר הציבורי בקליפורניה, מקור אמין ואיתן לצמיחת משרות, איבד משרות בפעם הראשונה מזה יותר משנה בחודש שעבר, ירידה שאנליסטים ייחסו לאובדן גדול במיוחד במשכורות הממשלתיות. בעיות התקציב של סקרמנטו.

"הירידה בחודש זה משקפת בעיקר את הקפאת הגיוס שהמושל הכריז עליה לראשונה באביב," אמר מייקל ברניק, מנהל לשעבר של מחלקת פיתוח התעסוקה של המדינה שעקב אחר מגמות בממשלת קליפורניה מאז סוף שנות ה-70. "לא היו פיטורים," הוא אמר, "אבל משרות פנויות בדרך כלל לא מתמלאות כאשר עובדים פורשים או עוזבים את ממשלת המדינה."

בשלושת העשורים האחרונים, סקרמנטו הוסיפה משרות כמו שעון; מספר המשרות עלה מ-400,000 ב-1995 ל-580,000 ביולי, אך ירד ב-17,100 בחודש שעבר. "האם ירידה זו משקפת שינוי ארוך טווח במסלול הצמיחה של ממשלת המדינה תלוי במשך ההקפאה, במדיניות תקציב המדינה ובהחלטות מדיניות," אמר ברניק.

מעסיקים בקליפורניה, בסך הכל, הוסיפו נטו 6,800 משרות חדשות. זה היה הרבה מתחת לממוצע החודשי של המדינה השנה של 17,750 ולחלק היחסי של האוכלוסייה הארצית מהעלייה באוגוסט של 142,000.

הגיוס מאט והזדמנויות העבודה מצטמצמות ברחבי המדינה. אלה כוללים: החלטת הפדרל ריזרב ביום רביעי להוריד את שיעורי הריבית בפעם הראשונה מאז 2020, והפוך סדרה של העלאות ריבית שיושמו כדי להפוך את גל האינפלציה שלאחר COVID-19.

הורדת הריבית הגדולה במיוחד של חצי נקודת אחוז צפויה להיות הראשונה בסדרה של הורדות שמטרתן למנוע את התמוטטות הכלכלה ושוק העבודה.

מספר המובטלים בארה"ב עלה ב-775,000 בשנה שעברה ליותר מ-7.1 מיליון. נכון לאוגוסט, היו יותר ממיליון עובדים מובטלים בקליפורניה. מספר לא פרופורציונלי מהם היו עובדים צעירים, אמרה חברת הייעוץ הפרטית Beacon Economics.

שיעור האבטלה הגבוה יחסית והעולה של קליפורניה עשוי גם לשקף: עלייה בהגירה שהתווספה למאגר כוח העבודה.

שינויי הריבית של הפד יכולים לקחת חודשים כדי להשתקף על הצרכנים והכלכלה הרחבה יותר, אבל הם עשויים לספק דחיפה מהירה יותר לביטחון בעסקים, מה שיכול לעזור לעגן את התעסוקה בטווח הקרוב. בשיקוף האופטימיות הגוברת, משקיעים דחפו את מחירי המניות כלפי מעלה השבוע.

שיעורי ריבית נמוכים יותר אמורים לתת דחיפה לכלכלה שוק הדיור של קליפורניה, התעסוקה בבנייה הייתה ללא שינוי באוגוסט, כמו גם נדל"ן ושירותים פיננסיים באופן כללי יותר. תעשיית הסרטים של המדינה המשיכה במיתון שלה. התעסוקה בבתי הקולנוע במחוז לוס אנג'לס ירדה מתחת ל-100,000 באוגוסט.

שיעור האבטלה הכולל במחוז לוס אנג'לס עלה ל-5.6% באוגוסט, עלייה מ-5.5% בחודש הקודם ו-5.1% לפני שנה.

אזורית, הגידול במשרות בחודש שעבר הובל על ידי עמק המרכז, על פי Beacon Economics. בדרום קליפורניה, האינלנד אמפייר וסן דייגו ראו את העליות הגדולות ביותר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE