הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרו פלסטינים השתלטו על גינה קהילתית בקווינס, ניו יורק
גינה קהילתית בריג'ווד, קווינס, הפכה לנחלתם בלעדית של פרו-פלסטינים המגדלים "פרגים למען פלסטין" ומארחים אירועי יצירת כרזות "שחררו את פלסטין".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"הם מארחים אירועים שנועדו במיוחד לקדם שנאה כלפי יהודים," אמרה שרטר-מאוורס. "הם לא אכפת להם שהם מנכרים חלק מחברי הקהילה, אפילו בזמן שהם מציגים מסכה של הכללה"

 

שרטר-מאוורס אמרה שהיא נפגעה עמוקות מפוסט מה-28 ביולי בעמוד האינסטגרם של הגינה, שהציג ציור שנוצר במהלך אירוע האמנות והיצירה "שחררו את פלסטין". הציור כלל את המילים "מהנהר ועד הים", ביטוי אנטישמי הקורא להשמדת ישראל.

"הם מארחים אירועים שנועדו במיוחד לקדם שנאה כלפי יהודים," אמרה שרטר-מאוורס. "הם לא אכפת להם שהם מנכרים חלק מחברי הקהילה, אפילו בזמן שהם מציגים מסכה של הכללה." "הייתי בטוחה יותר במדינת המוצא שלי [ישראל] מאשר כאן," הוסיפה שרטר-מאוורס. "אני מרגישה בעיקר שלא מרשים לנו להיות חלק מהקהילה. אני מבינה שהם מנסים להבטיח שאנשים לא יופלו לרעה, אבל בעשותם כך, הם מפלים לרעה אוכלוסייה שלמה בקהילה שלך."

הפוסט של סטף הרולד באינסטגרם האשים את ראשי הגינה ב"דחיקת כל יהודי בשכונה שאינו מתאים לתפיסה הצרה שלכם של דעה פוליטית מקובלת על ישראל."

ביוני, "הסכמי הקהילה" של הקבוצה פורסמו לראשונה בפלטפורמת המדיה החברתית, ועודכנו מאוחר יותר באוגוסט.אלה הם למעשה 10 התחייבויות נפרדות, ארוכות, שכל החברים הפוטנציאליים חייבים לקבל על עצמם לפני הצטרפות לגינה הקהילתית. הסכם אחד דרש מהחברים להביע "סולידריות עם האנשים המדוכאים והמודרים בשכונה שלנו ובכל רחבי העולם, במיוחד פלסטין, קונגו, סודאן, הוואי," ופוארטו ריקו, "וכן עם מגני האדמה והמים ברחבי העולם. רציחות עם פעילות, הרס אקולוגי, העלייה באסונות אקלים ופליטים, קורבנות מלחמת המעמדות, ואחרים הם סיבה ישירה לפעולה בשחרור הקולקטיבי שלנו נגד הפרות זכויות אדם וצדק סביבתי."

הגינה הקהילתית סאנסט, הממוקמת בשדרות אונדרדונק ווילובי, נבנתה על ידי מחלקת הפארקים של העיר ו-GrowNYC בכספי ציבור, על חלק משדה אתלטיקה בבעלות מחלקת החינוך של העיר. כריסטינה וילקינסון הובילה מאמצים להבטיח מימון ציבורי לגינה, אך עזבה זמן קצר לאחר שנפתחה ביוני 2023. היא, עם זאת, עקבה אחר הגינה דרך המדיה החברתית, ואמרה לפוסט שהיא שמה לב שדברים התחילו להשתנות במרץ, כאשר הגינה אירחה אירוע נראות טרנסית. "זה היה כשהפוסטים הפסיקו להתמקד בגינון," נזכרה וילקינסון.

 

"זה התחיל כלא פוליטי, ואז זה נחטף על ידי משוגעים," אמרה וילקינסון. "למה מחלקת החינוך מקבלת את הקבוצה הזו שמכריחה משתתפים להישבע אמונים לסיבות החביבות עליהם כדי להשתתף?"

 

"זה התחיל כלא פוליטי, ואז זה נחטף על ידי משוגעים," אמרה וילקינסון. "למה מחלקת החינוך מקבלת את הקבוצה הזו שמכריחה משתתפים להישבע אמונים לסיבות החביבות עליהם כדי להשתתף?"

לורה מריק, שמנהלת את הגינה הקהילתית, לא הגיבה לבקשות לתגובה במייל.

"גינות קהילתיות הן מרחבים מכילים ללא קשר לגיל, גזע, מעמד אזרחות, צבע עור, מוגבלות, מגדר, זהות מגדרית, מצב משפחתי, מוצא לאומי או אתני, הריון, דת, נטייה מינית, אמונה, ומעמד צבאי או ותיקים," אמרה מחלקת הפארקים בהצהרה.המחלקה "תגיב בהתאם אם כל קבוצת גינה מפרה את סעיף האיסור על אפליה ברישיון שלהם," האוסר על אפליה, הגבלות על זכאות לחברות, ואי-ציות "לכל החוקים והתקנות הפדרליים, המדינתיים והמקומיים החלים בנושא זכויות אזרח וזכויות אדם הנוגעים לכך."

וילקינסון מקווה שמנהיגי הגינה ירסנו את הפוליטיזציה."הם רוצים ליצור בועה משלהם," אמרה וילקינסון. "הם אומרים שקבוצות מוזמנות לשכור את המקום. אבל מה אם קבוצה שמרנית או ארגון יהודי היו רוצים לשכור את המרחב הזה - מה היה קורה? האם הם היו מתקבלים בברכה?"

היא הוסיפה: "לומר לאנשים איך להתנהג ומה הם אמורים לדגול בו... אם הייתי מגננת, לא הייתי הולכת לשם ומתחילה לדבר על פלסטין, הייתי מגננת. לא הייתי דנה במי צודק ומי טועה - זה כל כך מגוחך וזה מדיר ואת זה חבל."

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE