הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מערכת הבריאות של ארצות הברית דורגת במקום האחרון מבין מדינות הרווחה
החוקרים העריכו חמישה תחומים: נגישות לטיפול, תהליך הטיפול, יעילות מנהלית, שוויון בבריאות ותוצאות בריאות. לארה"ב הייתה מערכת הבריאות עם הביצועים הגרועים ביותר באופן כללי למרות שהיא מוציאה כמעט פי שניים מאשר מדינות אחרות

מערכת הבריאות של ארצות הברית מדורגת כרגע במקום האחרון בהשוואה למדינות עשירות אחרות, על פי דו"ח חדש. הדו"ח - שפורסם ב-19 בספטמבר על ידי קבוצת המחקר העצמאית The Commonwealth Fund - ניתח 70 מדדי ביצוע של מערכת בריאות ב-10 מדינות עשירות כולל ארצות הברית, אוסטרליה, קנדה והממלכה המאוחדת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההבדלים בביצועים הכוללים בין רוב המדינות הם קטנים יחסית, אבל היוצאת מן הכלל היחידה היא ארה"ב, שבה ביצועי מערכת הבריאות נמוכים באופן דרמטי

 

החוקרים העריכו חמישה תחומים: נגישות לטיפול, תהליך הטיפול, יעילות מנהלית, שוויון בבריאות ותוצאות בריאות. לארה"ב הייתה מערכת הבריאות עם הביצועים הגרועים ביותר באופן כללי למרות שהיא מוציאה כמעט פי שניים מאשר מדינות אחרות. היא גם דורגה במקום הנמוך ביותר בנגישות לטיפול, שוויון בבריאות ותוצאות בריאות.

"ההבדלים בביצועים הכוללים בין רוב המדינות הם קטנים יחסית, אבל היוצאת מן הכלל היחידה היא ארה"ב, שבה ביצועי מערכת הבריאות נמוכים באופן דרמטי," קובע הדו"ח. "כשמדובר בתוחלת חיים ובמקרי מוות שניתן למנוע, ארה"ב מגיעה למקום האחרון."

"דו"ח השנה מזהה נקודת אור אחת עבור ארה"ב: המדינה מדורגת במקום השני ב'תהליך הטיפול', הכולל מניעה, בטיחות, תיאום ומעורבות המטופל," אמרו החוקרים בהודעה לעיתונות. "הדירוג הגבוה הזה עשוי להיות תוצאה של שינויים באופן שבו Medicare ומבטחים אחרים משלמים עבור שירותי בריאות, וכן מיקוד מוגבר בבטיחות המטופל ובשירותים מונעים."

המדינות עם הביצועים הטובים ביותר בדו"ח היו אוסטרליה, הולנד והממלכה המאוחדת.

"דו"ח זה חושף שמערכת הבריאות שלנו ממשיכה לפגר הרחק מאחורי מדינות אחרות כשמדובר בעמידה בצרכי הבריאות הבסיסיים של אזרחינו," אמר ד"ר ג'וזף בטנקורט, נשיא The Commonwealth Fund, בתדרוך חדשותי. "ארה"ב מוציאה יותר על בריאות מכל מדינה אחרת, והאמריקאים חולים יותר, מתים צעירים יותר ומתקשים לממן טיפול בריאותי חיוני. אנחנו מוציאים הכי הרבה ומקבלים הכי מעט עבור ההשקעה שלנו."

"כרופא ראשוני, אני רואה את המחיר האנושי של הליקויים הללו במערכת שלנו על בסיס יומיומי. יש לי מטופלים שזקוקים לתרופות שהם לא יכולים להרשות לעצמם. אני מבזבז זמן בהתכתבויות הלוך ושוב עם חברות ביטוח שדחו טיפול שאני יודע שהמטופלים שלי זקוקים לו, ואני רואה מטופלים מבוגרים שמגיעים חולים יותר ממה שהם היו צריכים כי הם בילו את רוב חייהם ללא ביטוח," הוא המשיך. "דו"ח זה מדגיש את הלקחים הרבים שאנחנו יכולים ללמוד מאחרים על איך לחזק את מתן שירותי הבריאות והתוצאות שלנו. הוא מספק תוכנית פעולה למנהיגי הבריאות וקובעי המדיניות על איך ארה"ב יכולה להשיג טיפול שוויוני ובר-השגה יותר לכל האמריקאים."

בנוסף, הדו"ח החדש קובע שלמרות הדירוגים הכוללים, לכל מדינה עדיין יש את החוזקות והחולשות שלה.

"אף מדינה אינה בראש או בתחתית בכל תחומי הביצועים," אמרו החוקרים. "אפילו המדינה המדורגת בראש - אוסטרליה - מצליחה פחות, למשל, במדדים של נגישות לטיפול ותהליך הטיפול. ואפילו ארה"ב, עם מערכת הבריאות המדורגת הכי נמוך, מדורגת במקום השני בתחום תהליך הטיפול."

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE