הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו ג'רזי: 150,000 חרדים צפויים להשתתף היום בהפגנה ענקית נגד חוק הגיוס
ההפגנה היא תגובה לפסקי הדין האחרונים של בית המשפט העליון הישראלי בנוגע לגיוס חרדים לצה"ל.

כ-150,000 יהודים חרדים צפויים להתכנס ביום ראשון הקרוב בניו ג'רזי להפגנת ענק נגד גיוס תלמידי ישיבות בישראל. האירוע, שכותרתו "זעקת התפוצות", מסמן אחת ההתכנסויות הגדולות מסוגה בהיסטוריה היהודית האמריקאית. הכרזת האדמו"ר מסאטמר קובעת: "כת של עריצים ביקשה את נפשות בחורינו, בנינו ובנותינו, להמירם לכפירה ומינות בכוח גזירת הגיוס הנוראה שהטילו ברשעותם."

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"רודפים מטילים גזרות קשות על בני הישיבות ואברכי הכוללים לעוקרם מתוך בתי המדרשות ולנתקם ממקור החיים"

 

בפעם הראשונה, חצרות חסידות סאטמר היריבות חברו יחד, כאשר שני האדמו"רים חתמו על הכרזה משותפת התומכת באירוע. מנהיגים מכל רחבי הספקטרום החרדי, כולל ראשי ישיבות ליטאיות באמריקה, חתמו על קריאות להשתתפות, בעוד רבנים בולטים בישראל כתבו גם הם מכתבים המעודדים השתתפות, בניגוד למנהגם הרגיל. גם קהילות שלא ידועות בהתנגדות לישראל או לציונות אמרו כי ישתתפו.

במכתב הקורא לבני הציבור החרדי בארצות הברית להגיע לעצרת המחאה נכתב כי "עדת עריצים ביקשו נפשות בחורינו בנינו ובנותינו, להעבירם לשמד ולכפירה בכוח גזרת הגיוס הנוראה שהרשיעו לגזור".
 
באופן חריג למדי, מי שהביעו תמיכה ושלחו מכתב ברכה למארגני העצרת הם ראשי ישיבת סלבודקה בישראל, רבניה של מפלגת דגל התורה ומנהיגי הזרם החרדי-ליטאי, הרב דב לנדו והרב משה הלל הירש. "מהררי ציון תבוא הקריאה אשר לדאבון הלב כידוע בעת האחרונה נתגבר על ידי הלוחמים נגד תורתנו הקדושה וקיום היהדות בארץ הקודש, ואינם מכירים כי אין אומתנו אומה אלא בתורתה", כתבו הרבנים, "רודפים מטילים גזרות קשות על בני הישיבות ואברכי הכוללים לעוקרם מתוך בתי המדרשות ולנתקם ממקור החיים, ומכבידים עולם על משפחותיהם". לסיום כתבו כי "דבר גדול ורב תועלת הוא להקים קול זעקה גדולה ומחאה רבתי כלל הקהילות בכל מקומות מושבותיהם ברחבי תבל, להניף דגל אמונתנו בתורה ולומדיה".
 
 
האירוע, שכותרתו "זעקת התפוצות", מסמן אחת ההתכנסויות הגדולות מסוגה בהיסטוריה היהודית האמריקאית
 
מכתב נוסף מהארץ פורסם בקהילות ארצו הברית נחתם בידי רבני "העדה החרדית", קהילות מעומק החברה החרדית מאזור מאה שערים בירושלים. "גזרת הגיוס הנוראה המרחפת כלהט החרב המתהפכת על ראשי עם קודש ובייחוד על צעירי בני ישראל שומרי תורה ומצוות", כתבו הרבנים, "אשר בדרכי פיתוי וכפייה מנסים להביאם על מחנות הצבא בשיתוף פעולה של גורמם מסוימים מתוך המחנה, ומטרתם להיות לעם אחד ודברים אחדים עם רשעי ופריצי עמנו ולשנות את צביונה של היהדות החרדית".

המארגנים מסדרים הסעות באוטובוסים מרחבי ניו יורק וניו ג'רזי כדי להתמודד עם ההיענות הגדולה. העצרת תתקיים בכיכר ברוד ליד ניוארק, ניו ג'רזי, שיכולה להכיל עד 150,000 איש.

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE