הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברת הקונגרס האמריקאית רשידה טליב הוצגה בקריקטורה עם ביפר מתפוצץ
טליב גינתה ביום שישי את הקריקטורה שפורסמה במגזין השמרני "נשיונל ריוויו", כגזענית

חברת הקונגרס האמריקאית ממוצא פלסטיני, רשידה טליב, גינתה ביום שישי כגזענית קריקטורה שפורסמה במגזין השמרני "נשיונל ריוויו", המציגה אותה עם איתורית מתפוצצת - התייחסות להתקפה שאירעה השבוע נגד חברי ארגון חיזבאללה הנתמך על ידי איראן בלבנון. "הקהילה שלנו כבר נמצאת בכאב רב כרגע. גזענות זו תסית לשנאה ואלימות נוספת נגד הקהילות הערביות והמוסלמיות שלנו, והיא הופכת את כולם לפחות בטוחים. זה מביש שהתקשורת ממשיכה לנרמל את הגזענות הזו," כתבה טליב בפלטפורמת התקשורת החברתית X.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טליב, דמוקרטית המייצגת מחוז ממישיגן בבית הנבחרים האמריקאי, היא המחוקקת האמריקאית-פלסטינית היחידה בקונגרס האמריקאי

 

טליב, דמוקרטית המייצגת מחוז ממישיגן בבית הנבחרים האמריקאי, היא המחוקקת האמריקאית-פלסטינית היחידה בקונגרס האמריקאי. ארגון השתדלנות האמריקאי-מוסלמי Emgage Action, חברי בית הנבחרים הדמוקרטים קורי בוש ואלכסנדריה אוקסיו-קורטז, כמה פקידים מקומיים במישיגן וארגוני זכויות אדם גם מתחו ביקורת על הקריקטורה. 

"נשיונל ריוויו" לא הגיב מיידית לבקשת תגובה.

הקריקטורה, שפורסמה ביום חמישי, הציגה אישה יושבת ליד איתורית מתפוצצת. על שולחן העבודה של האישה בקריקטורה הופיע שלט שם שאמר "חברת הקונגרס טליב" בעוד האישה עצמה מוצגת כאומרת: "מוזר. האיתורית שלי פשוט התפוצצה."

הקריקטורה נוצרה על ידי הנרי פיין, מבקר הרכב של "דטרויט ניוז". חשבון ה-X של פיין כינה את הקריקטורה "האיתורית של טליב חמאס". "דטרויט ניוז" אמר שהוא לא היה מעורב ביצירתה ובהפצתה, ובחר שלא לפרסם אותה. 

 

 

אלפי איתוריות ששימשו חברי חיזבאללה בלבנון התפוצצו ביום שלישי. יום לאחר מכן התפוצצו מכשירי קשר ידניים בלבנון, כאשר עשרות נהרגו ואלפים נפצעו באירועים. מקורות ביטחוניים אמרו שישראל הייתה אחראית. ישראל לא לקחה אחריות.

המתקפה הצבאית של ישראל ברצועת עזה הרגה יותר מ-40,000 פלסטינים, לפי גורמי בריאות בשטח הנשלט על ידי חמאס, ויצרה משבר הומניטרי. ההתקפה של ישראל באה בעקבות התקפת חמאס ב-7 באוקטובר 2023, שהרגה 1,200 אנשים ובה נלקחו כ-250 בני ערובה, לפי ספירה ישראלית.

טליב הייתה מבקרת חריפה של פעולות ישראל במלחמה ושל התמיכה האמריקאית בבעלת הברית הוותיקה של ארה"ב.

פעילי זכויות אדם ציינו עלייה בדה-הומניזציה של ערבים, מוסלמים ויהודים על רקע המלחמה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE