הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ילד שנחטף מקליפורניה בגיל 6 נמצא בחיים לאחר יותר מ-70 שנה
אחייניתו של לואיס אלבינו באוקלנד - בסיוע המשטרה, ה-FBI ומשרד המשפטים - איתרה את דודה החי בחוף המזרחי

לואיס ארמנדו אלבינו היה בן 6 בשנת 1951 כאשר נחטף בזמן ששיחק בפארק באוקלנד, קליפורניה. כעת, יותר משבעה עשורים מאוחר יותר, אלבינו נמצא הודות לעזרה מבדיקת אילן יוחסין מקוונת, תמונות ישנות וקטעי עיתונות.

קבוצת החדשות של מפרץ האזור דיווחה ביום שישי כי אחייניתו של אלבינו באוקלנד - בסיוע המשטרה, ה-FBI ומשרד המשפטים - איתרה את דודה החי בחוף המזרחי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רואים את הדמיון: לואיס ארמנדו אלבינו, מימין, מתאחד מחדש עם אחיו רוג'ר, יותר מ-70 שנה אחרי שנחטף מאוקלנד ב-1951

 

אלבינו, אב וסב, הוא כבאי בדימוס ווטרן של חיל הנחתים ששירת בוייטנאם, לפי דברי אחייניתו, אלידה אלקין בת ה-63. היא מצאה את אלבינו ואיחדה אותו עם משפחתו בקליפורניה ביוני.

ב-21 בפברואר 1951, אישה פיתתה את אלבינו בן ה-6 מהפארק במערב אוקלנד שבו שיחק עם אחיו הגדול והבטיחה לילד יליד פוארטו ריקו בספרדית שהיא תקנה לו ממתקים.

במקום זאת, האישה חטפה את הילד, הטיסה אותו לחוף המזרחי שם הוא הגיע לזוג שגידל אותו כאילו היה בנם שלהם, דיווחה קבוצת החדשות. גורמים רשמיים ובני משפחה לא אמרו היכן בחוף המזרחי הוא חי.

במשך יותר מ-70 שנה אלבינו נשאר נעדר, אך הוא תמיד היה בליבם של בני משפחתו ותמונתו הייתה תלויה בבתי קרוביו, אמרה אחייניתו. אמו נפטרה ב-2005 אך מעולם לא איבדה תקווה שבנה חי.

משטרת אוקלנד הכירה בכך שמאמציה של אלקין "מילאו תפקיד אינטגרלי במציאת דודה" וכי "התוצאה של הסיפור הזה היא מה שאנחנו שואפים אליו."

בראיון לקבוצת החדשות, היא אמרה שדודה "חיבק אותי ואמר, 'תודה שמצאת אותי' ונתן לי נשיקה על הלחי."

כתבות מאוקלנד טריביון מאותה תקופה דיווחו שמשטרה, חיילים מבסיס צבא מקומי, משמר החופים ועובדי עירייה אחרים הצטרפו לחיפוש מאסיבי אחר הילד הנעדר. מפרץ סן פרנסיסקו ונתיבי מים אחרים נסרקו גם כן, לפי הכתבות. אחיו, רוג'ר אלבינו, נחקר מספר פעמים על ידי חוקרים אך דבק בסיפורו על אישה עם בנדנה סביב ראשה שלקחה את אחיו.

הרעיון הראשון שדודה עשוי להיות עדיין בחיים הגיע ב-2020 כאשר, "סתם בשביל הכיף," אמרה אלקין, היא עשתה בדיקת DNA מקוונת. היא הראתה התאמה של 22 אחוזים עם גבר שבסופו של דבר התברר כדודה. חיפוש נוסף באותו זמן לא הניב תשובות או תגובה כלשהי ממנו, היא אמרה.

בתחילת 2024, היא ובנותיה החלו לחפש שוב. בביקור בספריה הציבורית של אוקלנד, היא הסתכלה במיקרופילם של כתבות טריביון - כולל אחת שהייתה בה תמונה של לואיס ורוג'ר - מה ששכנע אותה שהיא בכיוון הנכון. היא הלכה למשטרת אוקלנד באותו יום.

החוקרים בסופו של דבר הסכימו שהמידע החדש היה משמעותי, ונפתח תיק נעדרים חדש. משטרת אוקלנד אמרה בשבוע שעבר שתיק הנעדרים נסגר, אך הם וה-FBI מתייחסים לחטיפה כחקירה שעדיין פתוחה.

לואיס אותר בחוף המזרחי וסיפק דגימת DNA, כמו גם אחותו, אמה של אלקין.

ב-20 ביוני, חוקרים הגיעו לבית אמה, אמרה אלקין, ואמרו לשתיהן שדודה נמצא.

"לא התחלנו לבכות עד אחרי שהחוקרים עזבו," אמרה אלקין. "תפסתי את ידיה של אמי ואמרתי, 'מצאנו אותו.' הייתי בהתרגשות."

ב-24 ביוני, בעזרת ה-FBI, לואיס הגיע לאוקלנד עם בני משפחתו ונפגש עם אלקין, אמה וקרובי משפחה אחרים. למחרת אלקין נהגה את אמה ואת דודה שנמצא זה עתה לביתו של רוג'ר במחוז סטניסלאוס, קליפורניה.

"הם תפסו זה את זה והתחבקו חיבוק ממש הדוק וארוך. הם התיישבו ופשוט דיברו," היא אמרה, דנו ביום החטיפה, בשירותם הצבאי ועוד.

לואיס חזר לחוף המזרחי אך חזר שוב ביולי לביקור של שלושה שבועות. זו הייתה הפעם האחרונה שהוא ראה את רוג'ר, שנפטר באוגוסט.

אלקין אמרה שדודה לא רצה לדבר עם התקשורת.

"תמיד הייתי נחושה למצוא אותו, ומי יודע, עם הסיפור שלי בחוץ, זה יכול לעזור למשפחות אחרות שעוברות את אותו הדבר," אמרה אלקין. "הייתי אומרת, אל תוותרו."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE