הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צעד של שנאה: בעל מסעדה פלסטינית בניו יורק הדביק תמונות של מנהיגי ותומכי ישראל על המדרכה בכניסה למסעדה
הלקוחות חייבים לדרוך על התמונות כדי להיכנס ל-"מלך הפלאפל והשווארמה" בקווינס. ארגון יהודי טוען: "חומרים אנטישמיים ואנטי-אמריקאיים" על רכוש ציבורי

מסעדת חלאל בקווינס סופגת ביקורת על הדבקת תמונות של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו והנשיא ביידן על המדרכה מחוץ למסעדה - ביקורת שלא נראה שהטרידה את בעל המסעדה. ארגון פרו-ציוני בית"ר ארה"ב מבקש ממשרד ראש העיר להסיר את התמונות שעליהן הלקוחות צריכים לדרוך כדי להיכנס ל-"מלך הפלאפל והשווארמה" באסטוריה, ומגנה אותן כ"חומרים אנטישמיים ואנטי-אמריקאיים" על רכוש ציבורי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנהיגים ישראלים ואמריקאים מתויגים כפושעי מלחמה כחלק מהתצוגה המתלהמת

 

המנהיגים הישראלים והאמריקאים אף מתויגים כפושעי מלחמה כחלק מהתצוגה המתלהמת שנשחקה באופן ניכר לאחר שהייתה שם במשך חודשים.

התמונות על המדרכה - ועל רצפת המסעדה - מציגות גם את שר הביטחון הלאומי של ישראל איתמר בן-גביר, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון, המושלת קתי הוצ'ול, ראש העיר אריק אדמס ומנהיגים אחרים שהבעלים מאמין שהיו תומכים יתר על המידה בישראל.

דוברת בית"ר, מרדית' וייס, אמרה כי הארגון רוצה לראות את הכרזות על המדרכה הציבורית מוסרות על ידי העיר באופן מיידי. "אם בעל מסעדת הפלאפל הנדונה באמת דאג לרווחת תושבי עזה, הוא היה מתמקד בגינוי ההנהגה המדכאת של חמאס," אמרה וייס בהצהרה לפוסט. "זה לא היה יותר מתעלול פרסומי זול להציג שנאה - כלפי יהודים ואמריקה. שחקני שנאה אלה הם באופן בסיסי לא אמריקאים ואין להם מקום בניו יורק." "מספיק עם מילים ריקות. הגיע הזמן שמנהיגים אחראים יתעלו מעל לרטוריקה מפלגת ויתייצבו, במקום להמשיך סדר יום המבוסס על שנאה," הוסיפה.

מכתבה של בית"ר שנשלח לעיריית ניו יורק ביום שישי טען כי העיר "הפכה לבלתי מזוהה יותר ויותר כאשר הרשויות נראות כמתעלמות מאלימות ושנאה, ומאפשרות אווירה של עוינות כלפי הקהילה היהודית להתמיד."

הרב דוד אגלזה מקווינס כינה את הדימויים "לא ראויים" ו"הסתה לשנאה". "זו באמת ההדגמה הגדולה ביותר של חוסר הרגישות והאנושיות שלהם, לדרוך על פניהם של אנשים היא גם צורה של הסתה לאלימות," אמר הרב מהוורת ישראל בפורסט הילס. "זו צורה של פילוג הקהילה וגרימת שנאה בין אנשים - וזה טרגי."

 

בנוסף למנהיגי העולם על הרצפה, יש גם ציור קיר על הקיר המתאר את המלחמה העקובה מדם בעזה עם פצצות ההורסות בניינים והורגות אזרחים, כולל עיתונאים וילדים

 

אבל הבעלים פארס "פרדי" פאידאיה, שמוכר אוכל רחוב פלסטיני אותנטי, התעקש שהתצוגה אינה אנטישמית, והוא לא מכוון רק למנהיגים יהודים. הוא טען שהוא מפגין פרו-פלסטיני ב"הזדמנות שווה", וציין שיש לו גם תמונות של ראש ממשלת סעודיה מוחמד בין סלמאן ונשיא פלסטין מחמוד עבאס על הרצפה כי הוא מאמין שהם היו ידידותיים בעבר לישראל. "זה לא רק על להיות יהודי. יש לי מזרח תיכונים," אמר פאידאיה ביום ראשון. "יש לי את המנהיג הפלסטיני. אני לא ספציפי לגבי קבוצה מסוימת."

הוא אמר שהוא הניח את הכרזות על המדרכה לאחר שהתרגז יותר ויותר בגלל הסכסוך בעזה שהתעורר כאשר מחבלי חמאס טבחו ב-1,200 ישראלים וחטפו 250 נוספים בחזרה למובלעת הפלסטינית בהתקפת פתע אכזרית. "אם היו לי רק מנהיגים ישראלים, הייתי מבין למה הם היו מוטרדים. אבל אני לא ספציפי," הוא אמר, והתעקש שהוא בחר בצורת מחאה שלא פוגעת באף אחד ושהוא תומך בפתרון שתי המדינות.

בפנים המסעדה, בנוסף למנהיגי העולם על הרצפה, יש גם ציור קיר על הקיר המתאר את המלחמה העקובה מדם בעזה עם פצצות ההורסות בניינים והורגות אזרחים, כולל עיתונאים וילדים. 

פאידאיה רגיל לעורר את הסיר הפוליטי, וציין שלפני כמה שנים הסעודים "טרוללו אותי כמו משוגעים." מדבקות של ריחוק חברתי שהציגו תמונות של בין סלמאן ונשיא איחוד האמירויות מוחמד בין זאיד אל-נהיאן גרמו למהומה, דיווח הכרוניקל של קווינס באותה עת.

"זה לא עניין גדול. אני חושב שהיו לי בערך 40,000 ביקורות של כוכב אחד תוך כ-24 שעות," הוא טען.

פעולתו זכתה לעידוד מצד הסופר והפעיל הירדני-פלסטיני סאם חוסייני שצייץ ביום ראשון, "על הרצפה, אתה דורך על רוצחי עם" וחשבון אינסטגרם חלאל שכתב, "לדרוך על פניו של נתניהו היה טיפולי."

מחלקת התחבורה בודקת את העניין, לפי גורמים בעירייה. "ראש העיר אדמס עומד באופן חד משמעי נגד כל צורות של דיבור שנאה ואפליה," אמר דובר בהצהרה.

פאידאיה אמר שאם פקידי העיר רוצים להסיר את התמונות מהמדרכה, הוא לא יילחם בכך. "זה שני הרגליים הראשונות שלי. זה הכל. אם הם רוצים לבוא ולקחת את זה, הם יכולים לקחת את זה. אין לי בעיה," הוא אמר. "עדיין יש לי את הפנים ואת השירותים."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE