הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תמימות או טיפשות? תושבי קליפורניה מאבדים מיליוני דולרים בתרמיות מתוחכמות
על פי דוח שפורסם החודש על ידי ה-FBI, קליפורניה איבדה סכום מדהים של 1.1 מיליארד דולר להונאות קריפטו בשנה שעברה - הכי הרבה מכל מדינה בארה"ב

אין זה סוד שקליפורניה היא אחד האזורים העשירים ביותר באמריקה. נכון למרץ 2024, היא הייתה בעלת מספר המיליארדרים הגדול ביותר במדינה, ונכון ל-2020, אזור סן חוזה-סאניוויל-סנטה קלרה היה בעל מספר משקי הבית המיליונרים הגבוה ביותר מבין כל המטרופולינים בארה"ב. אך, כפי שמסתבר, נוכלים גם מנצלים את העושר הזורם בחופשיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ב-2023, היו 9,500 תלונות בקליפורניה בנוגע להונאה, הדוח של ה-FBI מראה, כמעט פי שניים מפלורידה או טקסס

 

על פי דוח שפורסם החודש על ידי ה-FBI, קליפורניה איבדה סכום מדהים של 1.1 מיליארד דולר להונאות קריפטו בשנה שעברה - הכי הרבה מכל מדינה בארה"ב - אחריה טקסס ופלורידה. הדוח הדגיש הונאות השקעה, ואת "הפחד של הקורבנות להחמיץ" את תופעת הקריפטו. כמו שהשם מרמז, הונאות השקעה בסופו של דבר משכנעות אנשים להעביר כספים לאתרים מזויפים עם הבטחה שהם ירוויחו יותר כסף. הנוכלים לעתים קרובות מתארים את עצמם כ"מנהלי השקעות" או מתנהגים כאילו הם מעוניינים רומנטית בקורבן; לפעמים, הם אפילו מתחזים לסלבריטאים.

כתוצאה מכך, ב-2023, היו 9,500 תלונות בקליפורניה בנוגע להונאה, הדוח של ה-FBI מראה, כמעט פי שניים מפלורידה או טקסס. בינתיים, לא ברור מדוע התרמיות הללו ממשיכות לתפוס אחיזה במדינת הזהב.

"זה יכול להיות מספר דברים, כמו כמות המשקיעים בקריפטו לנפש, או הקרבה של תושבי קליפורניה לטכנולוגיה מתפתחת, או ידע גיאוגרפי על איך לדווח שהתרחשה הונאה/תרמית," משרד ה-FBI בסן פרנסיסקו אמר ל-SFGATE. על פי מחלקת ההגנה הפיננסית והחדשנות של המדינה, תושבים ממשיכים ליפול קורבן למגוון של מלכודות מתוחכמות אלה.

"אנחנו יכולים לומר שהבעיה גדלה בשנים האחרונות וה-DFPI מנטר ומגיב לתלונות ולפעילות בלתי חוקית," מארק לייס, דובר המחלקה, אמר ל-SFGATE.

למרות ששמות ותאריכים אינם מפורסמים, יש יותר מ-200 תלונות על הונאות קריפטו שהוגשו באתר של DFPI. בעוד שרבים מהמתלוננים דיווחו שאיבדו מאות אלפי דולרים, כמה "השקיעו" - ובסופו של דבר איבדו - מיליונים במה שמכונה תרמיות "שחיטת חזירים": מבצעים שבהם נוכלים פונים לאנשים דרך רשתות חברתיות ואפליקציות היכרויות, יוצרים אמון איתם, ובסופו של דבר מציגים להם הזדמנויות השקעה כביכול. ברגע שהאדם מעביר כספים לאתר שנראה לגיטימי, הוא משקף באופן שקרי יתרת חשבון גדולה יותר כדי לשמור על מעורבות האדם. אבל, כפי שמראות רבות מהתלונות, ברגע שהכסף "מושקע", אי אפשר להוציא אותו.

למשל, אישה אחת איבדה קרוב למיליון דולר לאחר שהתאהבה בהדרגה באדם בשם "אנזה ז'או", שאמר לה שהוא סטודנט לכלכלה. לאחר שיצרו אמון ומניפולציה עליה להאמין שהם חולקים ערכים ותחומי עניין דומים, ז'או שכנע את האישה "להשקיע" בעתיד שלהם על ידי העברת 500,000 דולר לפלטפורמת מסחר, Rui Win Capitals LTD. לפי ז'או, זה היה כדי שיוכלו בסופו של דבר לבנות בית יחד באזור המפרץ. אז, נאמר לה להשקיע עוד יותר כסף כדי שתוכל להפוך ל"VIP" ולגשת לכספים שלה. ברגע שהיא ביצעה את ההפקדה הזו, ז'או נעלם, וכך גם הכסף.

היא רחוקה מלהיות היחידה שנפלה קורבן לתרמיות אלה, התלונות מראות.

אדם אחד השקיע 740,000 דולר באתר שהוא לא היה בטוח שהוא אמיתי, לפי המחלקה. אדם אחר, שהגיש תלונה בשם אביו הקשיש, אמר שהוא איבד לפחות 2.7 מיליון דולר בהונאות פיננסיות. בעוד שחלק מהאנשים איבדו כמה אלפי דולרים, רבים מהם איבדו מאות אלפים.

לפי ה-FBI, לכל הנוכלים בהשקעות יש תכונה אחת משותפת: למרות שהם ינסו ליצור איתך קשר על ידי שיחות טלפון, שיחות וידאו ושליחת אימיילים, הם לעולם לא ייפגשו איתך בעולם האמיתי. כתוצאה מכך, עליך "להיות זהיר במיוחד לגבי עצות שמגיעות מ'חבר' ממרחק שמעולם לא פגשת פנים אל פנים," נכתב בדוח.

"ככל שהשימוש במטבעות קריפטוגרפיים הופך לפופולרי יותר בקרב משקיעים, פושעים מפעילים טקטיקות מתוחכמות יותר ויותר כדי להונות ולנצל את הציבור," אמר וויין א. ג'ייקובס, סוכן מיוחד אחראי של FBI פילדלפיה, בהודעה לעיתונות של המחלקה מה-9 בספטמבר. "אנו מפצירים בצרכנים להישאר ערניים בעת ניווט בנוף הזה ולדווח על כל חשד להונאה ל-FBI דרך מרכז תלונות הפשיעה באינטרנט ב-ic3.gov."

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE