הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מילותיו האחרונות של האסיר הראשון שהוצא להורג מזה 13 שנה בדרום קרוליינה
פרדי אוונס הורשע ברצח עובדת בחנות נוחות ואז ברצח חברו לתא המעצר בזמן שמשפטו התנהל בסוף שנות ה-90. ברגעיו האחרונים, הוא לא הרבה במילים

אסיר מדרום קרוליינה הוא האדם הראשון שהוצא להורג במדינה מזה 13 שנים, זאת ביום שישי על ידי זריקת רעל קטלני.

פרדי אוונס היה בשורות המוות על רצח עובדת חנות נוחות, אירין קרייבס, בגרינוויל שבדרום קרוליינה, זאת במהלך שוד חמוש כשביצע אותו כשהיה בן 19. במהלך המשפט שלו, אוונס רצח את כריסטופר לי, חברו לתא במרכז המעצר של המחוז.

אוונס בן ה-46 לא נתן הצהרה אחרונה, אלא פשוט אמר את המילה "ביי" לעורך דינו בזמן שהוזרק לו הרעל. עורך דינו של אוונס השיב לו: "ביי".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פרדי אוונס, הוצא להורג בדרום קרוליינה

 

על פי דיווח בסוכנות הידיעות AP, אוונס איבד את הכרתו כעבור דקה מרגע קבלת הזריקה, סגר את עיניו ונשף מספר נשימות עמוקות, עד האחרונה שבהן. הרופא הכריז על מותו בשעה 6:55 בערב.  

בני משפחה של גרייבס ולי היו נוכחים בהוצאה להורג והביטו באוונס לאורך כל ההוצאה להורג, לפי רשת 'פוקס קרוליינה'.הארוחה האחרונה של אוונס כללה שני המבורגרים עם גבינה, צ'יפס, סטייק, שש כנפיים עוף, שני משקאות סודה תות ופאי תפוחים.

כחלק מהערעור האחרון, עורכי דינו של אוונס אמרו שלא הוצגו ראיות מדעיות המוכיחות שהוא היה זה שירה בגרייבס כשהיא נרצחה. עורכי דינו גם הציגו עדות של אחד משותפיו לפשע של אוונס, סטיבן גולדן, שטען שהאסיר היה חף מפשע – אם כי הוא סתר את עדותו במשפט.

"פרדי אוונס אינו האדם שירה באירין גרייבס בספידווי ב-1 בנובמבר 1997", אמר גולדן בהצהרה שהוגשה לבית המשפט העליון של דרום קרוליינה. "פרדי לא היה נוכח כששדדתי את החנות באותו יום".

הסנגורים אמרו גם כי לאוונס היו נזקי מוח מאלימות פיזית ומינית בזמן שהיה בכלא לנוער.

"ילדותו של מר אוונס הייתה מלאה בסבל בקנה מידה שקשה לתפוס. הוא בילה את גיל הבגרות שלו בכלא על פשע שלא ביצע", אמר הסנגור ג'רלד 'בו' קינג לאחר ביצוע ההוצאה להורג של אוונס. "הטעויות המשפטיות, העסקאות החבויות והראיות השקריות שהפכו את הלילה הזה לאפשרי צריכות לבייש את כולנו".

בית המשפט העליון של דרום קרוליינה סירב לעצור את ההוצאה להורג, והמושל הנרי מקמסטר דחה בקשה לחנינה.

הוצאתו להורג של אוונס הייתה הראשונה במדינה במשך 13 שנים לאחר שמלאי התרופות להוצאה להורג בעירוי קטלני פג תוקפו ואף אחד מהיצרנים לא היו מוכן למכור אותם באופן פומבי. המדינה חוקקה חוק מגן כדי לשמור על ספקי התרופות ורוב פרוטוקול ההוצאה להורג בסוד כדי לאפשר להתחיל מחדש בהוצאות להורג.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE