הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתיחות צבאית באלסקה: ארבעה מטוסים של צבא רוסיה נכנסו למרחב האווירי
פיקוד הגנת האוויר של צפון אמריקה, NORAD, פרסמה כי כלי הטיס הרוסיים נכנסו לאזור המרחב האווירי הבינלאומי מבלי להזדהות, כפי שנדרש

ארבעה מטוסים של צבא רוסיה נכנסו למרחב האוויר הבינלאומי בקרבת אלסקה ביום שני, כך אמר הפיקוד המשותף של ארה"ב וקנדה.

פיקוד הגנת האוויר והחלל של צפון אמריקה, הידוע גם כ- NORAD, עקב אחרי המטוסים הרוסיים באזור זיהוי ההגנה האווירית של אלסקה, כך אמר הפיקוד בהצהרה.

אזור זיהוי ההגנה האווירית של אלסקה הוא מרחב אוויר בינלאומי, אך כל מטוס שנכנס אליו חייב להזדהות. המטוסים הרוסיים לא חצו לתוך המרחב האווירי של ארה"ב או של קנדה, NORAD הדגיש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"פעילות רוסית זו באזור ה-ADIZ של אלסקה מתרחשת באופן קבוע ואינה נתפסת כאיום", הוסיף הצבא האמריקאי.

NORAD דיווח על הופעת מטוסים רוסיים מספר פעמים החודש באזור ה-ADIZ של אלסקה, כולל שני מטוסי סיור רוסיים מסוג Il-38 שנצפו ב-14 וב-15 בספטמבר.

ארה"ב עקבה אחרי שני מטוסי סיור ימיים רוסיים מסוג Tu-142 באזור ה-ADIZ של אלסקה ב-13 בספטמבר. הפיקוד אמר בהצהרה נפרדת שהוא עקב אחרי שני מטוסים צבאיים רוסיים באזור ה-ADIZ של אלסקה ב-11 בספטמבר.

בחודש יולי, NORAD אמר שהוא עקב אחרי שני מטוסי הפצצות רוסיים מסוג Tu-95 ושני מטוסים צבאיים מסוג H-6 של סין באזור ה-ADIZ של אלסקה. מטוסי קרב של ארה"ב וקנדה הבריחו את המטוסים, אמר הפיקוד.

"NORAD ימשיך לעקוב אחרי פעילות של מתחרים ליד צפון אמריקה ויעמוד מול נוכחות בנוכחות", אמרו הצבא האמריקאי והקנדי באותה עת.

אלסקה פונה אל האקטיק, אזור שבו רוסיה מגבירה את נוכחותה ואחד שארה"ב וקנדה עוקבות אחריו בקרבה. גם סין מגבירה את טביעת רגלה באקטיק, העריכו קציני הפנטגון ונאט"ו, למרות שהיא אינה אחת ממדינות האקטיק.

 

 

"הפרות רוסיות וסיניות לאזורים האמריקאיים מחוץ לאלסקה הפכו לתופעה נפוצה יותר ויותר", אמר מושל אלסקה, מייק דאנלווי, בתחילת החודש.

מיקומה האסטרטגי של אלסקה על הגלובוס נותן לארצות הברית יתרון בארקטיקה ובאזור הפן-פסיפי", הוסיף דאנליבי בהצהרה שפורסמה ברשתות החברתיות.

"אך אנו זקוקים למנהיגים בוושינגטון שיזהו את העובדה שרוסיה וסין מגבירות את נוכחותן הצבאית באזור", אמר המושל, וקרא לארצות הברית להגביר את הוצאותיה הצבאיות באלסקה.

רוסיה, למרות שספגה מכות כואבות לכוחות היבשה שלה באוקראינה ולצי הים השחור שלה סביב קרים, מחזיקה בנוכחות הצבאית הגדולה ביותר באזור מבין כל המדינות הארקטיות והיא "איום חמור", כך אמרו בארצות הברית.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר ביום שישי שמוסקבה "מוכנה לחלוטין להגן על ענייניה באופן צבאי, פוליטי ומנקודת מבט של טכנולוגיות הגנה" בארקטיקה כתגובה לתרגילי נאט"ו באזור.

"הארקטיקה אינה שטח של ברית צפון האטלנטי", הוסיף לברוב.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE