הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש עיר מוסלמית במישיגן הפתיע והכריז על תמיכתו בדונלד טראמפ
וזה לא מאהבה לישראל, שכן עמר ג'ליב - מהגר תימני, הביע לא פעם עמדות אנטי-ישראליות ואנטישמיות. "אני וטראמפ לא מסכימים על הכל, אבל הוא אדם של עקרונות"

ראש עיריית המטרמק שבמישיגן, שרוב תושביה מוסלמים, הכריז על תמיכתו בדונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית, זאת לאחר פגישה פרטית עם המועמד הרפובליקני.

ההכרזה על התמיכה מגיעה בעקבות גל זעם בקרב המוסלמים המקומיים על תמיכת ממשלת ביידן-האריס בישראל. סקר שנערך לאחרונה על ידי המועצה ליחסים אמריקאים-אסלאמיים מצא כי האריס זוכה לתמיכה של 12% בלבד מבין הבוחרים המוסלמים במישיגן, בהשוואה ל-18% לטראמפ ו-40% למועמדת המפלגה הירוקה, ג'יל סטיין, שמתנגדת בחריפות לישראל.

ראש העיר עמר ג'ליב פרסם את הכרזת התמיכה שלו ביום ראשון בפייסבוק, וטראמפ שיתף אותה מהר בפלטפורמה שלו, Truth Social. מישיגן היא מדינת מפתח שהוכרעה לטובת מועמדים לנשיאות בפערים קטנים בעבר וששני המועמדים נלחמים עליה בתוקף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ וג'ליב

 

"אני והנשיא לשעבר טראמפ אולי לא מסכימים על הכל, אך אני יודע שהוא אדם של עקרונות", כתב ג'ליב. "לא אצטער על החלטתי לא משנה מה תהיה התוצאה, ואני מוכן להתמודד עם ההשלכות".

המטרמק היא פרוור של דטוריט עם מעמד פועלים ואוכלוסיות ימניות ובנגלדשיות דגולות ומועצת עיר מוסלמית ברובה, והיא הייתה מובילה מוניציפלית במספר עמדות בולטות לטובת הפלסטינים מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. במרץ, רחוב ראשי נקרא על שם פלסטין, ובמאי המועצה אישרה החלטה למשוך השקעות מישראל - אחת מארבע הערים היחידות בארצות הברית שעשו זאת.

ג'ליב תמך בשתי ההצעות. הוא גם תמך בתנועת 'הלא מחויבים' במהלך הפריימריז הדמוקרטיים של מישיגן האביב האחרון, תנועה להפעיל לחץ על ביידן ובעיקר על האריס על ידי קביעה שלא יצביעו למועמדת הדמוקרטית אם לא תפעל באופן נוקשה נגד ישראל.

גליב בן ה-44, מהגר מתימן, נבחר לראשות העיר ב-2021, והדיח מתפקידו את ראש העיר הפולני-אמריקאי שכיהן זמן. הוא תמך במדיניות שנויה במחלוקת בהמטרמק, כולל תמיכה במדיניות שאסרה דגלי LGBTQ ודגלים אחרים מנכסי העיר.

גליב וצוותו קידמו רעיונות אנטישמיים ברשת בעבר. לפני מספר שנים ראש העיר עשה לייק לתגובה בפייסבוק שכינתה יהודים "קופים". בנובמבר הוא סירב לגנות פוסט של פקיד שהציע שהשואה הייתה עונש קוסמי עבור ה-7 באוקטובר.

גליב לא הזכיר את ישראל בהמלצתו, אך ה-Detroit News דיווח שהוא דן באפשרות של הפסקת אש ברצועת עזה כאשר פגש את טראמפ בשבוע שעבר בפלינט.

חלקים מסוימים בקהילות המוסלמיות והערביות-אמריקאיות הגדולות במטרופולין דטרויט התקדמו ימינה בשנים האחרונות, הן בשל זעם כלפי הדמוקרטים על התנהלותם עם ישראל והן בשל שמרנות חברתית ודתית מוגברת, במיוחד בנושאי LGBTQ, גם כאשר טראמפ עצמו קרא לאיסור כניסת מוסלמים למדינה במהלך מסע הבחירות הראשון שלו. הם יצרו בריתות מוזרות במפלגה הרפובליקנית עם יהודים פרו-ישראל קיצוניים שנמשכו להבטחותיו של טראמפ להגן ולאבטח את ישראל ולתת לכוחות הישראלים "לסיים את העבודה" בעזה.

ה-GOP גם הראתה עניין בשימוש בישראל לפנייה לבוחרים המוסלמים והערבים במדינה — לפחות באופן סמוי. שורת מודעות בשווקים במישיגן, ששולמו על ידי PAC שמרני, מדגישות שהאריס תומכת בישראל ויש לה בעל יהודי.

עם זאת, גם לפני ה-7 באוקטובר, גליב הראה סימנים לכך שהוא מחבק את טראמפ, כולל על ידי הזמנת בן בריתו של הנשיא לשעבר, מייקל פלין, לדבר בהמטרמק בשנה שעברה. לפלין יש היסטוריה של רטוריקה אנטישמית והוא קרא לאמריקה להיות עם "דת אחת".

טראמפ עצמו אמר ל-Breitbart News הימני שהראש העיר "היה אוהד גדול מאוד של ממשל טראמפ מכיוון שהוא לא ראה מלחמות", והוסיף, "לא היה 7 באוקטובר. לא היתה התקפה רוסית על אוקראינה. הוא ראה זאת והוא אמר לי שהוא ראה עולם שהיה בשלום".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE