הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התקריות האנטישמיות בארה"ב הגיעו לשיא כל הזמנים
שנת 2023 ראתה זינוק של 63 אחוזים באירועים נגד יהודים, שהיוו 15% מכלל פשעי השנאה בכל השנה. תקריות שנאה נגד מוסלמים גם ראו עלייה, אך המספרים היחסיים נמוכים בהרבה

פשעי שנאה אנטישמיים בארצות הברית זינקו ב-63% בשנת 2023 עם 1,832 אירועים שנרשמו, המספר הגבוה ביותר שנראה אי פעם. כך לפי סטטיסטיקות שפורסמו ביום שני על ידי הסוכנות הפדרלית לחקירות של ארה"ב, ה-FBI.

אירועים אנטישמיים היוו 15% מכלל פשעי השנאה ב-2023, ו-68% מכלל פשעי השנאה המבוססים על דת, לפי הנתונים - למרות שיהודים מהווים רק כ-2% מאוכלוסיית ארצות הברית.

לא היה ברור מיד אחרי כמה מהאירועים התרחשו לאחר טבח חמאס ב-7 באוקטובר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"בעת שהקהילה היהודית עדיין סובלת מהעלייה החדה באנטישמיות בעקבות הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר בישראל, המספר הגבוה ביותר של אירועי פשע שנאה נגד יהודים הוא לצערנו לחלוטין בהתאמה לחוויית הקהילה היהודית ולמעקב של ה-ADL", אמר בהצהרה ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ה-ADL.

ה-ADL, שעוקבת באופן עצמאי גם אחר מתקפות פליליות וגם לא פליליות נגד יהודים, ספרה 8,873 אירועים אנטישמיים ב-2023, זינוק של 140% מ-2022, והמספר הגבוה ביותר מאז שהארגון החל לאסוף נתונים כאלה ב-1979. תקיפות אנטישמיות, בפרט, זינקו ב-45% ב-2023, לדברי ה-ADL.

הארגון הוסיף כי "עדיין ישנם יותר מדי סוכנויות שאו שלא משתתפות בדיווחים או שכנראה לא מדווחות באופן מדויק לחלוטין", וקרא לקונגרס האמריקאי להעביר את חוק שיפור הדיווח למניעת שנאה, הדורש מסוכנויות אכיפת החוק לדווח על פשעי שנאה ל-FBI או שיאבדו את מימונם הפדרלי.

הארגון קרא גם לחברי הפרלמנט להעביר את חוק המאבק באנטישמיות, כדי "להבטיח שהמדיניות והתשתית של האסטרטגיה הלאומית של ארצות הברית למאבק באנטישמיות", שהוצגה על ידי ממשל ביידן במאי 2023, "יהפכו לקבועים".

תקריות נגד ערבים זינקו ב-34%, לפי ה-FBI, עם סך של 123 במהלך השנה, המספר הגבוה ביותר מאז שהמשרד החל למדוד ב-2015.

תקריות נגד מוסלמים קפצו ב-49%, עם סך של 236, הכי הרבה מאז 2017, כאשר דווחו על 273. המספר הגבוה ביותר של תקריות נגד מוסלמים שנרשם מאז שה-FBI החל לאסוף נתונים היה ב-2016, שבו נראו 307.

המכון האמריקאי-ערבי, בהצהרה ביום שני, קרא לנתונים "חשובים, במיוחד מכיוון שהם מציעים קווי מגמה", אך אמר כי "הם מייצגים חוסר דיווח דרמטי של פשעי שנאה בארה"ב".

"בבדיקת הנתונים, AAI מצאה כי הפשע האלים ביותר נגד ערבים של 2023 – הרצח הטראגי של ילד אמריקאי-ערבי מוסלמי בן שש, ממוצא פלסטיני, בשם ודיע אל-פיומי והתקפה אכזרית על אמו – לא דווחו כראוי בסטטיסטיקות הפדרליות", אמרה הקבוצה.

"רצח ודיע התרחש ב-14 באוקטובר 2023, והרוצח הבהיר שהם יעדו את ודיע ואמו משום שהם פלסטינים, כמו גם מוסלמים. הפשע נרשם כתקרית נגד מוסלמים, אך לא גם כתקרית נגד ערבים", נטען.

הקבוצה גם העירה שלא היה ברור אם הירי בורמונט בשנה שעברה של שלושה סטודנטים לקולג' ש"דיברו בשילוב של ערבית ואנגלית, כששניים מהם לבשו כפיות", דווח כפשע שנאה.

למרות שהמוצא הפלסטיני של שלושת הסטודנטים, שכולם נפצעו, היה ברור - החשוד במעשה, שמואשם בניסיון רצח, לא הואשם בפשע שנאה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE