הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התובעת הכללית של מישיגן, דנה נסל: הביקורת של רשידה טליב עלי היא אנטישמית
התובעת הכללית היהודייה של מישיגן, דנה נסל, האשימה את חברת הקונגרס הפלסטינית-אמריקאית, רשידה טליב, באנטישמיות, בעקבות חילופי דברים סביב החלטתה של נסל להגיש כתבי אישום נגד 11 מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת מישיגן

מאבק מילולי בין שתי דמוקרטיות בולטות במישיגן מאיים לערער את המצב הפוליטי במדינה המתנדנדת. התובעת הכללית היהודייה של מישיגן, דנה נסל, האשימה את חברת הקונגרס הפלסטינית-אמריקאית, רשידה טליב, באנטישמיות, בעקבות חילופי דברים סביב החלטתה של נסל להגיש כתבי אישום נגד 11 מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת מישיגן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טליב השוותה את המחאות בקמפוס להפגנות אחרות נגד גזענות ולמען זכויות מהגרים, וטענה כי נסל בחרה להעמיד לדין את ה-11 בגלל "הטיות אפשריות"

 

נסל האשימה את המפגינים ב"התנהגות אלימה ופלילית", כולל הפרעה לשוטרים והסגת גבול. טליב, בתגובה, השוותה את המחאות בקמפוס להפגנות אחרות נגד גזענות ולמען זכויות מהגרים, וטענה כי נסל בחרה להעמיד לדין את ה-11 בגלל "הטיות אפשריות". היא אמרה ל"דטרויט מטרו טיימס" כי "נראה שהתובעת הכללית החליטה שאם הנושא היה פלסטין, היא תתייחס אליו אחרת, וזה לבדו אומר הרבה על הטיות אפשריות בסוכנות שהיא מנהלת".

משרדה של נסל אישר כי היא פירשה את ההערה הזו כהתייחסות לזהותה היהודית. בפוסט ברשתות החברתיות, נסל גינתה קריקטורה פוליטית שרמזה על קשר בין טליב לחיזבאללה, אך גם האשימה את חברת הקונגרס באנטישמיות. נסל כתבה: "כפי שרשידה לא צריכה להשתמש בדתי כדי לרמוז שאני לא יכולה לבצע את תפקידי בהגינות כתובעת כללית. זה אנטישמי ולא נכון".

משרדה של טליב סירב להגיב. בעקבות הסערה, ה"דטרויט מטרו טיימס" פרסם מאמר המכחיש שטליב אמרה שנסל העמידה לדין מפגינים פרו-פלסטינים בגלל שהיא יהודייה. המאמר ציין כי טליב לא התייחסה במפורש ליהדותה של נסל וטען כי היא התייחסה ל"גישות אנטי-פלסטיניות" כשטענה להטיה במשרדה של נסל.

הוויכוח הפומבי בין שתי הפוליטיקאיות מגיע בזמן שהדמוקרטים הבכירים במדינה מנסים להרגיע את הדיון על ישראל ועזה לקראת הבחירות הקרובות לנשיאות ולסנאט. הדמוקרטים מסתמכים על אוכלוסיות היהודים והערבים הגדולות במישיגן כדי לנצח.

 

נסל האשימה את המפגינים ב"התנהגות אלימה ופלילית", כולל הפרעה לשוטרים והסגת גבול

 

מושלת מישיגן, גרצ'ן ויטמר, נמנעה מלהתייחס ישירות לשאלה אם הצהרתה של טליב הייתה אנטישמית, ואמרה שהיא לא תיכנס לאמצע הוויכוח ביניהן. היא הדגישה את הצורך להבטיח את בטיחות הסטודנטים בקמפוסים ואת זכותו של כל אדם להביע את דעתו.

הקריקטורה שהציגה את טליב זכתה לגינוי רחב, כולל מצד חברת הקונגרס היהודייה אליסה סלוטקין, המועמדת הדמוקרטית לסנאט ממישיגן, שכינתה אותה "איסלאמופובית ומסוכנת ממש". קבוצה של חברי קונגרס דמוקרטים יהודים מרחבי המדינה גינתה את הקריקטורה במונחים דומים.

חילופי הדברים האחרונים הם שלב נוסף בהחרפת היחסים בין נסל לטליב, שהיו בעבר בעלות ברית. ב-2019, נסל הגנה על טליב כשממשל טראמפ שכנע את ראש הממשלה נתניהו למנוע את כניסתה לישראל. אולם פרוץ מלחמת ישראל-חמאס ב-7 באוקטובר סימן שינוי ביחסים. בנובמבר, נסל ביקרה את טליב על הגנתה על הביטוי "מהנהר לים", שנתפס על ידי יהודים רבים כקריאה להשמדת ישראל.

המתח בין שתי הפוליטיקאיות משקף את המורכבות של הדיון על הסכסוך הישראלי-פלסטיני בזירה הפוליטית האמריקאית, במיוחד במדינות מפתח כמו מישיגן, שבהן לקהילות היהודיות והערביות יש משקל משמעותי בבחירות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE