הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן דיבר על החטופים בעזה בנאום האחרון שלו כנשיא באומות המאוחדות
הנשיא ביידן נשא את נאומו האחרון בעצרת הכללית של האו"ם ביום שלישי, המסכם קריירה פוליטית ארוכה שהתמקדה רבות במדיניות חוץ. בנאומו, ביידן התייחס למגוון נושאים עולמיים, כשהמזרח התיכון תופס מקום מרכזי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא הביע תקווה להסכם הפסקת אש ושחרור בני ערובה, למרות שהדבר עדיין לא הושג

 

המתח המתמשך במזרח התיכון היה נושא מרכזי בנאום. ביידן התייחס למלחמה בעזה, שפרצה בעקבות מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. הוא הדגיש כי העולם לא צריך להתעלם מזוועות ה-7 באוקטובר, אך גם ציין כי אזרחים חפים מפשע בעזה "גם עוברים גיהינום". הנשיא הביע תקווה להסכם הפסקת אש ושחרור בני ערובה, למרות שהדבר עדיין לא הושג.

ביידן התייחס גם למתיחות בגבול ישראל-לבנון, שהחריפה לאחרונה. הוא ציין כי חיזבאללה הצטרף למתקפה על ישראל ללא התגרות, וכי כמעט שנה לאחר מכן, רבים משני צדי הגבול עדיין עקורים. הנשיא הדגיש כי "מלחמה בקנה מידה מלא אינה באינטרס של אף אחד".

הנאום התייחס גם לתקיפה הישראלית האחרונה בדרום לבנון, שגרמה למותם של כמעט 500 אנשים לפי משרד הבריאות הלבנוני. ישראל טענה כי התקיפה כוונה נגד נשק של חיזבאללה המוסתר בבניינים אזרחיים. בכיר בממשל האמריקאי תיאר את המצב בין ישראל לחיזבאללה בלבנון כ"עדין ומסוכן".

 

 

ביידן גם התייחס למלחמה באוקראינה, נושא שהיה מרכזי גם בעצרת הקודמת. הוא טען כי הנשיא הרוסי פוטין נכשל במטרתו העיקרית, כאשר אוקראינה עדיין חופשית ונאט"ו "גדולה, חזקה ומאוחדת יותר" מאי פעם.

הנשיא הדגיש את חשיבות היחסים הקרובים עם בעלות ברית, בניגוד למדיניות הבדלנית יותר של קודמו, דונלד טראמפ. הוא קרא למנהיגי העולם לעמוד מאחורי העקרונות המאחדים אותם, להתנגד לתוקפנות, לסיים סכסוכים ולהתמודד עם אתגרים גלובליים כמו שינויי אקלים, רעב ומחלות.

בסיום נאומו, ביידן הדגיש כי העולם נמצא בנקודת מפנה היסטורית, כאשר ההחלטות שמתקבלות היום יקבעו את העתיד לעשורים הבאים. הוא קרא למנהיגים לפעול יחד להתמודדות עם האתגרים הגלובליים.

נאומו של ביידן באו"ם מסמן את המשך המדיניות האמריקאית המעורבת בענייני העולם, עם דגש מיוחד על המזרח התיכון. הוא משקף את המורכבות של הסכסוכים באזור ואת מאמצי ארה"ב לקדם יציבות ושלום, תוך שמירה על האינטרסים האמריקאיים והגלובליים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE