הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שמחה רוטמן נס מהבמה בברקלי לאחר שהארוע פוצץ על ידי מפגינים
רוטמן, שטס מישראל לקליפורניה לאירוע, נאלץ בסופו של דבר לענות על שאלות בזום

שמחה רוטמן, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת, הגיע לקליפורניה כדי לקדם את תוכנית הרפורמה המשפטית השנויה במחלוקת. הוא הוזמן להציג את התוכנית באירוע שאורגן על ידי האגודה הפדרליסטית, ארגון משפטי שמרני, בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת ברקלי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמה דקות לאחר שרוטמן החל לדבר, הישראלים בקהל החלו לצעוק: "לך הביתה!" ו"בושה"

 

הקהל באולם היה מורכב בעיקר מישראלים-אמריקאים שהיו פעילים בשנתיים האחרונות במחאות בחוף המערבי נגד ממשלת הימין בישראל. נראה כי הם רכשו את מרבית הכרטיסים לאירוע. האירוע, שכותרתו הייתה "השבת הדמוקרטיה: הוויכוח על הרפורמה המשפטית בישראל", אורגן על ידי מספר ארגוני סטודנטים יהודיים בקמפוס עם קשרים לתנועת חב"ד.

המפגינים הישראלים השתייכו לקבוצת UnXeptable, שהוקמה לפני מספר שנים בסן פרנסיסקו וכעת יש לה סניפים בערים ברחבי העולם. זו הייתה ההפגנה הראשונה שהם ארגנו נגד פוליטיקאי ישראלי בחוף המערבי מאז ה-7 באוקטובר.

מחוץ לאולם, סטודנטים פרו-פלסטינים התאספו עם שלטים הנושאים את שמות הפלסטינים שנהרגו במלחמת עזה. הם כיוונו את קריאותיהם לא כלפי רוטמן, אלא כלפי הישראלים שבאו למחות נגדו, וקראו: "המפגינים הנגדיים, הציונים הליברלים, תומכים ברצח העם בעזה".

 

מפגינים פרו פלסטינים כיוונו את קריאותיהם לא כלפי רוטמן, אלא כלפי הישראלים שבאו למחות נגדו, וקראו: "המפגינים הנגדיים, הציונים הליברלים, תומכים ברצח העם בעזה"

 

כמה דקות לאחר שרוטמן החל לדבר, הישראלים בקהל החלו לצעוק: "לך הביתה!" ו"בושה". הם לא היו מודעים לכך שמספר מפגינים אנטי-ישראלים היו מוטמעים בקהל. אחד מהם תפס מיקרופון והחל לצעוק: "חופש, חופש לפלסטין" ו"ישראל היא מדינת טרור".

כאשר מאבטח ניסה לזרוק את המפגינים האנטי-ישראלים החוצה, אחד מהם צעק: "למה אתם זורקים רק את האנטי-ציונים? למה לא את הציונים?". בעקבות המהומה שפרצה, רוטמן הוצא מהבמה על ידי המשטרה.

בסופו של דבר, אזעקת אש הופעלה והמשטרה פינתה את כל הקהל החוצה. האירוע הועבר לזום כשעה וחצי לאחר מכן.

אירוע זה ממחיש את המתח הרב סביב הרפורמה המשפטית בישראל, ואת המורכבות של הדיון הפוליטי גם מחוץ לגבולות המדינה. .

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE