הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יש לכם כלי נשק בבית? זה מה שקמלה האריס חושבת על כך
המועמדת הדמוקרטית הודתה שהיא מחזיקה בנשק למטרות הגנה, ובראיון האחרון שהעניקה לאופרה וינפרי אמרה שאם פורץ ייכנס לביתה הוא "יקבל כדור"

המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס התיישבה ביום חמישי האחרון לראיון עם אופרה וינפרי, שם סגנית הנשיא הפתיעה אותה כאשר אמרה לה שאם אדם יפרוץ לבית שלה, "הוא יקבל כדור, סליחה".

בצחוק, היא הוסיפה: "אולי לא הייתי צריכה לומר את זה. הצוות שלי יתמודד עם זה מאוחר יותר".

"אני תומכת בתיקון השני, ואני תומכת באיסור על נשקי תקיפה, בדיקות רקע אוניברסליות וחוקי דגל אדום", אמרה האריס באירוע שקיבל את הכותרת 'להתאחד למען אמריקה', והוסיפה שהיא תומכת "פשוט בהיגיון ישר".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קמלה האריס לא מתנגדת לבעלות פרטית על נשק 

 

האריס הגיבה לשאלה מאופרה על בעלותה האישית על נשק, שהמועמדת הדמוקרטית חשפה באופן רשמי, להפתעת רבים מהצופים, במהלך העימות הטלוויזיוני עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

"הנה הנקודה שלי, אופרה. אני לא מנסה לקחת את כל הנשקים מכולם", אמרה האריס ביום חמישי, חוזרת על גרסה של מה שאמרה על במת העימות.

באותו עימות, בתגובה לטענת טראמפ שהיריבה שלו "רוצה להחרים את הנשקים שלכם", המועמדת הדמוקרטית השיבה: "טים וולז ואני שנינו בעלי נשק. אנחנו לא לוקחים את הנשק של אף אחד, אז תפסיקו עם השקרים התמידיים על זה".

דיווח באתר החדשות 'ניוזוויק' ציין כי הוא פנה שוב ושוב למטה הקמפיין של המועמדת עם שאלות מפורטות לגבי בעלותה על נשק, כולל סוג הנשק והאם יש לה רישיון נשיאה סמוי בקליפורניה, שם היא גרה. הקמפיין לא הגיב לאף אחת המשאלות.

 

 

ההכרה ששני המועמדים בכרטיס הדמוקרטי מחזיקים בנשק משקפת אסטרטגיה רחבה יותר של הקמפיין לפנות לבוחרים מתונים ואף לבוחרים עם נטייה ימינה שעשויים לחשוש מכהונה שנייה של טראמפ, אך גם חוששים מעמדות הדמוקרטים בנושאים רגישים כמו בעלות על נשק.

כשהייתה פרקליטת המחוז בסן פרנסיסקו ב-2007, האריס הציעה כי יש לאפשר למשטרה להיכנס לביתם של בעלי נשק חוקיים כדי לבדוק איך הם מאחסנים את נשקם.

"אנחנו הולכים לדרוש התנהגות אחראית מכולם בקהילה, ורק בגלל שאתה בעל נשק חוקי בביתך הנעול לא אומר שאנחנו לא הולכים להיכנס לבית הזה ולבדוק אם אתה מתנהל באחריות ובטוח באופן שאתה מנהל את ענייניך", היא אמרה אז.

יותר מעשור לאחר מכן, במהלך הקמפיין לנשיאות ב-2019, האריס אמרה שהיא תומכת ב"תוכנית רכישה חובה לנשק" באופן מוחלט לנשקי תקיפה. בערך באותו הזמן, היא עשתה את ההצהרות הציבוריות הראשונות שלה על כך שהיא בעלת נשק:

"אני בעלת נשק, ויש לי נשק כנראה מאותה סיבה שרבים אחרים יש להם – למטרות ביטחון אישי", האריס אמרה באותו הזמן.

הרפובליקנים לעיתים קרובות מציירים את הדמוקרטים כאיום על תיקון השני, אך סקרים ציבוריים בעשור האחרון הראו שהבוחרים תומכים יותר ויותר בחלק מההגבלות על נשקים.

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE