הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב מכוונת לאסור על רכבים אוטונומיים עם תוכנות סיניות ורוסיות
מתוך חשש לביטחון הלאומי, משרד המסחר האמריקאי מקדם תקנה שתנתק את התלות ההולכת וגוברת במערכות דיגיטליות המיוצרות על ידי גורמים זרים ועוינים

משרד המסחר של ארה"ב הציע איסור על מכירת רכבים מחוברים ואוטונומיים שמצוידים בתוכנות וחומרה סיניים ורוסיים, תוך ציון דאגות ביטחוניות לאומיות. הכלל החדש, אם יעבור, ייכנס לתוקף בשנת 2023 עבור דגמי שנת 2027 ואילך.

שרת המסחר, ג'ינה ריימונדו, הדגישה כי הצעד הוא מהלך נוסף להגנה על הנהגים האמריקאים.

למרות שהשימוש בתוכנה סינית ורוסית ברכבים בארה"ב כיום הוא מינימלי, התלות בחומרה זרה ברכבים מתרחבת יותר ויותר.

עם התלות ההולכת וגוברת במערכות דיגיטליות - כמו מיקרופונים, מצלמות, GPS ו-Bluetooth , גובר החשש כי נתונים אישיים עשויים להיחשף לגורמים זרים ועוינים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

במקרים קיצוניים, הזהירה ריימונדו, גורמים זדוניים עשויים לשלוט מרחוק ברכבים, ולגרום לתאונות או להפרעות.

"זה לא עניין של מסחר או יתרון כלכלי", אמרה ריימונדו. "זו פעולה שנועדה אך ורק לביטחון לאומי. החדשות הטובות הן שכרגע אין לנו הרבה רכבים סיניים או רוסיים על הכבישים שלנו".

היא הזהירה כי הקבלה המהירה של אירופה של רכבים חשמליים סיניים משמשת כ"סיפור אזהרה".

הכלל המוצע של ארה"ב ימנע את הייבוא והמכירה של כלי רכב עם רכיבי חומרה ותוכנה סיניים או רוסיים המסוגלים לבצע תקשורת חיצונית: כמו דרך Bluetooth, לוויין, או Wi-Fi.

זה יאסור גם על שימוש בתוכנה מארצות אלו ברכבים בעלי אוטונומיה גבוהה, גם אם הם יוצרו בארה"ב. זה יכלול כל רכב שיכול לנהוג ללא אדם מאחורי ההגה. רכבים שאינם לכביש, כמו כלי רכב לציוד חקלאי או כרייה, יהיו פטורים מהתקנה.

ההחלטה לכלול את רוסיה באיסור נובעת ממאמצי המדינה להחיות מחדש את תעשיית הרכב שלה.

למרות שכיום ארה"ב מייבאת מעט מוצרי רכב מרוסיה, קצינים מכוונים לפעול באופן מוקדם כדי למנוע תלות עתידית.

בעוד שיצרני רכב אמריקאיים ברובם הביעו תמיכה בדאגות הביטחון הלאומי של מחלקת המסחר, חלקם הביעו דאגות לוגיסטיות.

ג'ון בוזלה, מנכ"ל האיגוד לחדשנות ברכב, הזהיר שבעוד שחלק מהיצרנים יכולים להסתגל בזמן, אחרים עשויים להתקשות להחליף ספקים סיניים או רוסיים. "אי אפשר פשוט להפעיל מתג ולשנות את שרשרת האספקה המורכבת ביותר בעולם במהלך לילה", אמר בוזלה.

מחלקת המסחר מזמינה תגובות ציבור על הכלל המוצע ל-30 ימים לפני שהוא יאושר באופן סופי, תהליך שצפוי להסתיים עד סוף כהונתו של ביידן.

בתחילת החודש, הנשיא ביידן קרא לצמצום יבוא זול מסין.

מאמצים מוגברים לקטוע את תלות ארה"ב בבייג'ינג ולחזק את הייצור המקומי מגיעים באור הפופולריות הגוברת של פלטפורמות כמו Temu ו-Shein. מספר המשלוחים בחבילות קטנות קפץ מ-140 מיליון בשנה ליותר מ-1 מיליארד בשנה שעברה, לפי הודעת הבית הלבן.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE