הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארצות הברית חתמה על הסכם עם קטאר - שיעניק לאזרחיה פטור מוויזה
כמו ישראל, קטאר תיכנס לתוכנית 'פוטר מוויזה' זאת אחרי שהסכימה לשתף פעולה עם הדרישות הביטחוניות. במקביל, אמריקאים יוכלו להישאר במדינת המפרץ לתקופה ארוכה יותר

הסדר חדש שייכנס בקרוב לתוקף יאפשר לאזרחי ארה"ב לבקר במדינת המפרץ קטאר לתקופות ארוכות יותר, ויעניק לקטארים כניסה חופשית לארצות הברית ללא ויזת תיירות או עסקים. כך הודיע ביום שלישי ממשל ביידן.

קטאר תהפוך למדינה האחרונה – ומדינת המפרץ הראשונה, שתצטרף לתוכנית הפטור מוויזה המאפשרת לזרים להיכנס לארצות הברית ללא ויזה, זאת אם ממשלות המדינה שלהם מסכימות לשפר את הסדרי הביטחון ושיתוף המידע עם וושינגטון.

ההסדרים עם קטאר כוללים גישה של ממשלת ארה"ב לרשומות נוסעים ומסדי נתונים על פושעים חמורים וטרוריסטים ידועים או חשודים, אמרו פקידים אמריקאים בשיחה עם כתבים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אזרחי קטאר יוכלו להיכנס לארה"ב ללא ויזה

 

בעוד שפקידים אמריקאים אמרו שהם עדיין עובדים על קביעת תאריך ספציפי, נסיעה ללא ויזה לארה"ב לקטארים אמורה להתחיל לפני חודש דצמבר.

כחלק מההסדר, ממשלת דוחא תאפשר למטיילים אמריקאים להישאר זמן רב יותר בקטאר. מטיילים ונוסעים עסקיים אמריקאים כבר נהנים מנסיעה ללא ויזה למדינת המפרץ. אך החל מה-1 באוקטובר, הם יוכלו להישאר שם עד 90 ימים - במקום המגבלה הנוכחית של 30 יום.

"הצטרפות קטאר לתוכנית פטור מוויזה לאחר שהיא עמדה בדרישות הביטחוניות המחמירות תעמיק את השותפות האסטרטגית שלנו ותחזק את זרימת האנשים והמסחר בין שתי המדינות שלנו", אמר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן בהצהרה. "הצטרפות קטאר תקל על הנסיעות בין ארצות הברית לקטאר ותהפוך אותן לבטוחות, מאובטחות ונוחות יותר עבור אמריקאים וקטארים כאחד".

תוכנית פטור מוויזה חלה על אזרחי 42 מדינות, רובן בעלות ברית של ארה"ב באירופה. למרות שהיא מאפשרת לאזרחי המדינות הללו לנסוע לארה"ב ללא ויזות, עדיין מבצעים פקידים אמריקאים סינון של המשתתפים בתוכנית לפני שמותר להם להיכנס למדינה.

קטאר תהיה המדינה השלישית שנוספת לתוכנית תחת ממשל ביידן, שכבר הצטרפו אליה גם קרואטיה וישראל.

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE