הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל קליפורניה הכריע: איסור מוחלט על שקיות פלסטיק
גווין ניוסום חתם על חקיקה מחמירה בהרבה מזו שקיימת, שתוציא את שקיות הפלסטיק מחנויות המזון ותשאיר רק שקיות נייר. "אנו ראויים לעתיד נקי יותר"

מושל קליפורניה גווין ניוסום חתם על חוק האוסר על שקיות פלסטיק בקופות של חנויות מזון, כולל ביטול השימוש בשקיות העבות יותר אשר "ניתנות לשימוש חוזר" שהחנויות בגולדן סטייט עברו אליהן לאחר חקיקה קודמת.

"אנו ראויים לעתיד נקי יותר עבור הקהילות שלנו, הילדים שלנו וכדור הארץ שלנו", אמרה חברת האספה רבקה באואר-כהן, אחת מהמחברות הראשיות של החוק. "הגיע הזמן שלנו להיפטר משקיות הפלסטיק האלה ולהמשיך להתקדם קדימה עם סביבה פחות מזוהמת".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

שקיות פלסטיק לשימוש חד פעמי נאסרו בקליפורניה למעלה מ-10 שנים, אך ביום ראשון, ניוסום חתם על חוק שיהפוך את האיסור למחמיר עוד יותר. החוק ייכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2026.

החוק הקודם, שנכנס לתוקפו ב-2015, "איפשר לחנויות למכור ללקוחות שקיות פלסטיק עבות יותר שנחשבו לניתנות לשימוש חוזר ועמדו בתקני מחזור מסוימים", לפי הצהרה שפורסמה באתר האינטרנט של הסנאטורית קתרין בלייקספיר, שהציגה את החוק החדש.

"עם זאת, האמת היא שכמעט אף אחת מהשקיות האלו לא נמצאת בשימוש חוזר או ממוחזרת, והן נגמרות בפחי האשפה או מזהמות את הסביבה".

לפני כן, חנויות המזון היו מציעות ללקוחות שקיות פלסטיק או נייר. כעת, תחת החוק החדש, SB 1053, כל מי שאין לו שקית ניתנת לשימוש חוזר ישאל אם הוא רוצה שקית נייר במקום לקבל את הבחירה בין פלסטיק לנייר.

"קל לעקוב אחר הגישה הזו, שתעזור להפחית באופן משמעותי את זיהום שקיות הפלסטיק", אמרה בלייקספיר בהצהרה.

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE