הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתקשים לשמור על התזונה? כך תאמנו את המוח שלכם לאכול בריא
הפסיכולוגית והתזונאית קימברלי וילסון הסבירה את המניפולציה העצמית שיש לעשות כדי לסייע לפתח הרגל בריא ולהתמיד בו

לפי מרכז הרפואה של בוסטון, מוערך כי 45 מיליון אמריקאים עושים דיאטה בכל שנה. ועדיין, לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, כמעט שלושה מתוך ארבעה מבוגרים בארה"ב סובלים מעודף משקל או שמנים.

המספרים מצביעים על האפשרות שתרבות הדיאטה כלל לא עובדת. אבל מה אם הייתה דרך לשכנע את המוח שלנו לשמור על תזונה בריאה יותר?

הפסיכולוגית המוסמכת קימברלי וילסון שוחחה עם 'ניוזוויק' עבור שאלה זו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"לעיתים קרובות הרגלי התזונה שלנו נקבעים מגיל שנתיים או שלוש", אמרה וילסון, שיש לה גם תואר שני בתזונה. "הדרך בה אנו אוכלים היא יציבה ביותר - הטעמים שאנו פונים אליהם, המרקמים, המותגים. אז, בניגוד להרגל שרכשת בשנתיים האחרונות, שינוי של הרגל תזונתי יכול להיות הרבה יותר מאתגר".

ככל שיש לך הרגל לתקופה ארוכה יותר, הוא הופך להיות יותר אוטומטי, והמוח שלך צריך לחשוב עליו פחות.

 "המוח שלך אוהב שלא צריך לחשוב על דברים, כי זה חוסך אנרגיה", אמרה וילסון. "שינוי של הרגל, במיוחד אחד מושרש היטב, דורש כמות אדירה של אנרגיה. אז, באופן יסודי, התנגדות וקושי מובנים בתוך מחזור השינוי".

במילים אחרות, אם אתה מתקשה להיצמד להרגלים חדשים, זה לא אומר שאין לך מוטיבציה או שאתה עצלן - זה אומר שהמוח שלך משקיע מאמץ לשנות. "ככל שתישאר עם זה זמן רב יותר, זה הופך להיות יותר הרגל, זה הופך להיות קל יותר, ובסופו של דבר זה הרגל שאתה לא צריך לחשוב עליו", אמרה וילסון.

להיכנס לשינוי עם מסגרת חשיבה זו יכול לעזור לנו להיצמד להרגלים חדשים לזמן ארוך יותר, אבל מה עוד אנחנו צריכים לעשות כדי לראות שינוי חיובי באמת?

"אנו יודעים שניסיון לבנות מסלולים חדשים דורש אנרגיה, אבל זה גם דורש תזונה", אמרה וילסון. "אם אתה מנסה לשתול זרע שיגדל להיות רעיון חדש, או דרך חדשה לראות את עצמך או את העולם, אז אתה צריך לוודא שהכנת את האדמה שלך. זה גם אומר לנסות שלא להתמודד עם שינויים גדולים כשאתה סובל מחוסר שינה, תת-תזונה או צריך להתמודד עם אתגר גדול אחר".

אפילו עם בסיס טוב, קל לאבד את ראיית ההתקדמות ובטח קל להתמקד בחסרונות.

לכן, וילסון ממליצה גם לעקוב אחר ההתקדמות שלך: "המוח שלך כל כך נוטה לעבור לטייס אוטומטי ולחתוך פינות כך שמעקב אחרי דברים יכול לספק משוב ממשי, מוחשי שהמוח שלך לא יכול להתעלם ממנו.

"אם רשמת את ההתקדמות שלך, אז יש לך הוכחה וראיות שאתה יכול לחזור אליהן והמוח שלך הרבה יותר סביר לזכור אותן. וזה יכול לעזור לך לצבור יותר ביטחון בעצמך שאתה יכול לקחת קדימה".

 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE