הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: חוק חדש יאפשר ביטול מנויים ב"לחיצה אחת"
החוק התקבל לאחר שחברות הואשמו ברישום אנשים למנויים ללא הסכמתם, בחידוש מנויים ללא הודעה, ובהצבת מכשולים רבים בפני מי שמבקש לבטל את המנוי

מוזיקה לפי דרישה. תוכניות טלוויזיה. שירות טלפון נייד. שידורי ספורט מקצועיים. ספרי שמע. חדשות. משחקי וידאו. תוכנות מחשב. מספר הולך וגדל של מוצרים ושירותים נמכרים כיום במנוי מקוון, מציעים יותר נוחות והתאמה אישית, אך גם מערכת חדשה של בעיות לצרכנים. חברות הואשמו ברישום אנשים למנויים ללא הסכמתם, בחידוש מנויים ללא הודעה, ובהצבת מכשולים רבים בפני מי שמבקש לבטל את המנוי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"זה צריך להיות פשוט לצאת ממנוי כמו להיכנס אליו". רוברט הרל

 

עם זאת, תושבי קליפורניה יקבלו בקרוב הגנה רבה יותר מפני סוגי ההתעללויות הללו, כולל הזכות לבטל מנוי בלחיצת עכבר אחת. ביום שלישי, המושל גאבין ניוסום חתם על חוק Assembly Bill 2863 מאת חברת האסיפה פילאר סקיאבו (דמוקרטית-צ'טסוורת'), המטיל סדרה של אמצעי הגנה על חוזי מנוי שנחתמו או חודשו לאחר ה-1 ביולי 2025.

"לצרכנים נמאס ממנויים אוטומטיים רבים שבהם כמעט בלתי אפשרי להפסיק משהו שהצרכן כבר אינו מעוניין בו," אמר רוברט הרל, המנהל הכללי של פדרציית הצרכנים של קליפורניה, שתמכה בהצעת החוק. "זה צריך להיות פשוט לצאת ממנוי כמו להיכנס אליו."

החוק חל על מנויים או הסכמי רכישה המתחדשים אוטומטית, ממשיכים עד לסיומם, או הופכים מחינמיים לבתשלום אוטומטית אלא אם כן מבוטלים. לפני שמעבירים את החשבון של הצרכן לתשלום אוטומטי, החוק קובע כי על העסקים להשיג "הסכמה מפורשת חיובית". במילים אחרות, אף אחד לא אמור להיות מופתע לגלות שנרשם.

הוא גם דורש מעסקים לתת ללקוחות דרך פשוטה לבטל - פשוטה ונוחה, למעשה, כמו המנגנון להרשמה. בנוסף לקו טלפון חינם, עסקים יצטרכו לספק אפשרות מקוונת המאפשרת ללקוחות לבטל על ידי לחיצה על קישור או שליחת דוא"ל מוכן מראש.

מעבר לכך, החוק דורש מעסקים לשלוח למנויים תזכורת שנתית על עלות המנוי וכיצד לבטל, וכן הודעה מראש על שינויים במחיר.

"לקליפורניה יש כעת את החוק המקיף ביותר במדינה" בנושא שירותי מנוי, אמר הרל בהצהרה ביום שלישי. "ממנויי חדר כושר ועד מנויי תוכנה ומועדוני יין, לצרכנים צריכה להיות שליטה על המנויים שלהם ולא לסבול יותר מטקטיקות עיכוב אינסופיות כדי לשמור על כספם."

בזמן שמחוקקי קליפורניה פיתחו את ההגנות הצרכניות שלהם, הוועדה הפדרלית למסחר (FTC) פעלה ברמה הלאומית נגד חברות שהואשמו ברישום אנשים למנויים ללא הסכמתם ובהקשיית ביטול המנוי על הלקוחות. מאז מרץ 2023, היא גם עובדת על כלל "לחץ לביטול" המכסה את אותו תחום כמו AB 2863.

בדוא"ל, הרל אמר כי חשוב שהמדינה תתקדם, ללא קשר לפעולות ה-FTC. בשנים האחרונות, מתנגדים לכללים פדרליים הגישו תביעות בפני שופטים פדרליים שמרנים כדי לבטל את הכללים, אמר. החוק של המדינה "מבטיח שאם (יותר כמו כאשר) זה יקרה, לצרכנים בקליפורניה יש הגנות חזקות ל'לחץ לביטול' או 'התקשר לביטול'," אמר הרל.

ואפילו אם הסוכנות אכן מאמצת כלל ששורד אתגרים, הוא יקבע רף תחתון להגנות המדינה, לא תקרה, הוא אמר, והוסיף כי AB 2863 חזק לפחות כמו מה שה-FTC הציעה בהליך "לחץ לביטול" שלה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE