הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מזכיר ההגנה של אובמה פונה להאריס וטראמפ: "ארה"ב לא מוכנה למלחמה גרעינית"
רוברט גייטס כיהן תחת ממשל דמוקרטי ותחת רפובלקיני – ולכן הוא מרשה לעצמו לפנות לשני המועמדים לנשיאות ולהדגיש בפניהם את החשיבות הקריטית לחיזוק הצבא האמריקאי

רוברט גייטס, שכיהן כמזכיר ההגנה האמריקאי תחת ממשל אובמה, הזהיר שארצות הברית אינה מצוידת היטב אל מול "הסיכוי הממשי למלחמה בין מעצמות גדולות עם נשק גרעיני".

גייטס, ששירת תחת ברק אובמה וג'ורג' ווש, קרא למועמדים לנשיאות דונלד טראמפ וקמלה האריס להתמודד עם "הסכנה חסרת התקדים" המגיעה מסין ורוסיה, בעזרת צפון קוריאה ואיראן.

"הגישה הנוכחית להבטחת העדפה עליונה כזו בקונגרס, בבית הלבן ובמשרד ההגנה אינה יכולה לעמוד באתגרים הבינלאומיים - ובסכנה - המופנית כלפי ארה"ב ובעלות בריתה", כתב גייטס במאמר דעה ל'וושינגטון פוסט'.

גייטס טען שרמות המימון הנוכחיות לצבא האמריקאי אינן מספיקות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מזכיר ההגנה לשעבר, רוברט גייטס 

 

"הצבא שלנו מתכווץ, ספינות המלחמה של חיל הים יוצאות מכלל שימוש מהר יותר מאשר ניתן לבנות חדשות, גודל חיל האוויר שלנו תקוע, ורק חלק קטן מהכוח זמין לקרב בכל יום נתון", כתב.  

הוא הפנה לדוח מפברואר של משרד ההגנה, שקבע שב-14 השנים התקציביות מאז 2011, המשרד "קיבל רק תקציב אחד, מלא ובזמן". דובר הפנטגון פט ריידר אמר שהמימון הלקוי הזה, לצד החתימה המאוחרת על תקציבים שנתיים מלאים "מסכן את מוכנות הצבא שלנו ומסכן מאמצים קריטיים למודרניזציה".

למרות ההבדלים הרחבים במדיניות ביניהם, שני המועמדים לנשיאות הבטיחו לבוחרים שהצבא יישאר ממומן היטב במהלך מנהיגותם.

אף ששניהם לא הציעו הצעות תקציביות ספציפיות, האריס הבטיחה להבטיח שהצבא "ישאר הכוח הלוחם החזק והקטלני ביותר בעולם", בעוד טראמפ הפך את "שיקום הצבא המרוקן של ארה"ב" לסיסמה מרכזית בקמפיין שלו.

עם זאת, גייטס אמר שה"התפארויות" הללו עושות מעט מעבר להדגמת "הפער התהומי בין הרטוריקה הפוליטית בוושינגטון לגבי שמירה על כוחה הצבאי של אמריקה לבין המציאות הקשה על הקרקע".

 

 

מי שייבחר לנשיא בנובמבר חייב להיות מוכן לחנוך את "השינוי הדרמטי" הנדרש כדי להבטיח את "העליונות הצבאית לטווח הארוך" של ארה"ב, המשיך גייטס, ולהיות מוכן להציג תקציבים התואמים לרמת האיום המופנית כנגד ארה"ב.

"כמזכיר ההגנה עבור נשיאים רפובליקנים ודמוקרטים, תמכתי בחום בהקצאת משאבים נוספים לכלים שאינם צבאיים של כוח - דיפלומטיה, תקשורת אסטרטגית, סיוע פיתוחי, כלים גיאואקונומיים ועוד", אמר גייטס. "אך זוהי עובדת חיים שכלים אלו יעילים רק על רקע כוח צבאי אמריקאי כה מרשים, שירתיע יריבים מלהרים יד נגדנו או נגד בעלות בריתנו".

במרץ, ממשל ביידן-האריס הגיש תקציב הגנה של 849.8 מיליארד דולר לשנת הכספים 2025, שמייצג עלייה של 4.1% מתקציב 2023 שאושר, אף על פי שזה נתקל באיומים מהצעת חוק ההוצאות לשישה חודשים שחשף לאחרונה יושב ראש הבית מייק ג'ונסון.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE