הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פקידים בכירים: איראן מנסה לחסל את דונלד טראמפ
איומים אלה נובעים מרצונה של איראן לנקום על הריגתו של קאסם סולימאני,הגנרל האיראני שנהרג בתקיפה צבאית שהורה עליה הנשיא דאז טראמפ בינואר 2020

איראן "הבהירה" כי היא מנסה להתנקש בחייו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, בחברי ממשלו,  וובחברי ממשל ביידן הנוכחי – כנקמה על הריגתו של גנרל איראני ומדיניות נוקשה אחרת, כך אמרו ביום רביעי פקידים אמריקאים וחברי קונגרס.

הדברים נאמרו לאחר חשיפתו הדרמטית של טראמפ ביום שלישי בלילה כי הוא תודרך מוקדם יותר באותו יום על ידי משרד מנהל המודיעין הלאומי על "איומים ממשיים וספציפיים" מצד טהרן נגדו.

הסנאטור מייק ראונדס, רפובליקני מדרום דקוטה וחבר בוועדת המודיעין של הסנאט, אמר כי לא ראה "שום סימן" לכך שלאיראן היה קשר לשתי מזימות ההתנקשות הנטענות נגד טראמפ, כולל אחת שפצעה אותו בעצרת בחירות בפנסילבניה ביולי. "אבל אני חושב שיש גם ראיות ברורות שם בחוץ שאיראן הבהירה שבכוונתה - אם הם יכלו, הם היו מנסים להתנקש בנשיא לשעבר," אמר ראונדס. "והם דיברו על התנקשות בבכירים אחרים בהנהגה."

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"איומים גדולים על חיי מצד איראן. כל הצבא האמריקאי צופה ומחכה. איראן כבר ביצעה מהלכים שלא עבדו, אבל הם ינסו שוב," כתב טראמפ

 

שון סאבט, דובר במועצה לביטחון לאומי, אישר גם הוא את האיום האיראני בהצהרה. "כפי שאמרנו פעמים רבות, אנו עוקבים אחר איומים איראניים נגד הנשיא לשעבר טראמפ ופקידים לשעבר בממשל טראמפ כבר שנים, עוד מהממשל הקודם," אמר סאבט בהצהרה ל-USA TODAY. "איומים אלה נובעים מרצונה של איראן לנקום על הריגתו של קאסם סולימאני," הגנרל האיראני שנהרג בתקיפה צבאית שהורה עליה הנשיא דאז טראמפ בינואר 2020.

"אנו רואים בכך עניין של ביטחון לאומי ופנים בעדיפות עליונה," אמר סאבט, "ואנו מגנים בחריפות את איראן על איומים חצופים אלה."

בעבר, איראן הכחישה ניסיונות להתנקש בפקידים אמריקאים, אך משרד המשפטים פתח בחקירות ותביעות רבות בגין מאמצים כאלה.

טראמפ עצמו הכיר באיום ביום רביעי בפוסט ב-X שזכה ל-19.9 מיליון צפיות עד הצהריים. "איומים גדולים על חיי מצד איראן. כל הצבא האמריקאי צופה ומחכה. איראן כבר ביצעה מהלכים שלא עבדו, אבל הם ינסו שוב," כתב טראמפ. "לא מצב טוב לאף אחד. אני מוקף ביותר אנשים, אקדחים ונשק ממה שראיתי אי פעם."

בפוסט שלו, טראמפ הודה לקונגרס "על אישור פה אחד של הרבה יותר כסף לשירות החשאי" עבור יחידת האבטחה שלו. "נחמד לראות רפובליקנים ודמוקרטים מתאחדים על משהו," כתב. "התקפה על נשיא לשעבר היא משאלת מוות למתקיף!"

הסנאטור מרקו רוביו, הרפובליקני הבכיר בוועדת המודיעין של הסנאט, שיתף גם הוא ביום רביעי ב-X "האיום האיראני נגד @realDonaldTrump הוא כעת המזימה הרצינית ביותר של מעצמה זרה נגד מנהיג אמריקאי אי פעם"

המודיעין האמריקאי מגיע שישה שבועות לאחר שמשרד המשפטים האשים אזרח פקיסטני עם קשרים לאיראן ברצח בשכר כחלק ממזימה נטענת להתנקש בפוליטיקאי או פקיד ממשל אמריקאי, אולי בתגובה להריגתו של הגנרל האיראני קאסם סולימאני על ידי ממשל טראמפ ב-2020.

דובר משרד מנהל המודיעין הלאומי (ODNI) אישר את התדרוך ביום שלישי בלילה אך סירב להתייחס לפרטים כלשהם. דובר קמפיין טראמפ, סטיבן צ'ונג, מסר ל-USA TODAY הצהרה שהציעה מעט פרטים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE