הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: אריק אדמס נמצא אשם לאחר חקירת שחיתות
הכתב האישום הופך את מר אדמס לראש העיר הראשון של ניו יורק שנאשם בפשע פדרלי במהלך כהונתו

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התובעים הפדרליים בדקו האם מר אדמס לחץ על מחלקת הכבאות לאשר את פתיחת בניין הקונסוליה החדש של ממשלת טורקיה למרות חששות בטיחותיות 

אדמס הגיב בהצהרה לוחמנית, טוען לחפותו ומבטיח להילחם בכל כוחו. עורכי דינו סירבו להגיב. ההאשמות מגיעות בזמן שמנהיגים מרחבי העולם מתכנסים בניו יורק לעצרת הכללית של האו"ם, כולל נשיא טורקיה רג'פ טיפ ארדואן.

החקירה החלה ב-2021 ונחשפה לציבור בשנה שעברה כשסוכני FBI חיפשו בביתה של מנהלת גיוס הכספים של אדמס ותפסו את המכשירים האלקטרוניים שלו. החקירה כבר השפיעה על קריירות של כמה מעוזריו הקרובים של אדמס, כולל ראנה אבסובה, מנהלת הפרוטוקול במשרד ראש העיר לעניינים בינלאומיים, שהושעתה מתפקידה ועתה משתפת פעולה עם החוקרים.

האישום מהווה תפנית דרמטית בקריירה של אדמס, שנולד למשפחה מהמעמד העובד בברוקלין וקווינס, התגבר על דיסלקציה ועימותים עם המשטרה, והפך בעצמו לקצין משטרה. הוא עלה לדרגת קפטן והוביל קבוצות המייצגות שוטרים שחורים, לעתים קרובות מבקר את מדיניות המשטרה ואת היחס לשוטרים שחורים.

כהונתו של אדמס כראש העיר הוכתמה כבר בשערוריות קודמות, כולל האשמות נגד ששה אנשים בקשר לתרומות בלתי חוקיות לקמפיין שלו, והאשמת נציב הבניינים לשעבר שלו בקשירת קשר ובקבלת שוחד.

האישום נגד אדמס מצטרף לשורה של ראשי עיר ניו יורק שנחקרו בפלילים, אם כי הוא הראשון שמואשם בעודו מכהן. קריאות להתפטרותו הולכות וגוברות, כולל מצד חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ומועמדים דמוקרטים המתחרים בו בבחירות המקדימות לראשות העיר בשנה הבאה.

האישום צפוי לזעזע את העיר הגדולה בארה"ב ומעבר לה, ולהעמיק את המשבר בממשל אדמס בעת שהוא מתמודד עם אתגרים כמו התאוששות מהמגפה וזרם מסיבי של מהגרים מגבול המקסיקו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE