הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ מול האריס: מה יקרה למסים שלכם?
לכל אחד מהמועמדים יש מדיניות אחרת כיצד לטפל באחד הנושאים הרגישים והחשובים ביותר לכל אמריקאי. אלו הן הבטחות הבחירות של כל אחד

נותר קצת יותר מחודש לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית, ובעוד שרבים מהאמריקאים יודעים בוודאות לאיזה מחנה הם שייכים – יש את אלה שבוחנים לעומק את ההבטחות של שני המועמדים ושופטים על פי כך.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ היה קולני בתוכניותיו לבטל מיסים על קצבאות ביטוח לאומי לקשישים, ורוב האמריקאים נראים תומכים במדיניות זו.

בערך 64% מהאמריקאים אמרו שהם תומכים בביטול מיסים על תשלומי ביטוח לאומי, לפי סקר אחרון של Wall Street Journal. 19% נוספים אמרו שהם בעד המדיניות במידה מסוימת, ורק 10% התנגדו לרעיון במפורש.

למרות שמדיניותו של טראמפ עשויה להיות פופולרית בקרב הבוחרים, היא עלולה ליצור בעיות נוספות עם החוב הלאומי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ והאריס, ראש בראש בנושא המסים

 

"התמיכה המוחלטת בהסרת המס על ביטוח הלאומי דורשת בחינה נוספת", אמר קווין תומפסון, מומחה לפיננסים ומייסד ומנכ"ל קבוצת 9i Capital.

"למרות שרבים תומכים בכך, חשוב להבין שאם מדיניות כזו תיושם, סביר להניח שהיא תביא להפחתת הטבות כדי לפצות על ההכנסות האבודות. בעצם, זה יעביר את הנטל, ועלול ליצור השפעה פיננסית חמורה יותר דרך צורות אחרות של מיסוי או קיצוצי תקציב".

כיום, כ-50% מהזכאים לביטוח הלאומי משלמים מס על תשלומיהם.

אם ההכנסה הכוללת שלך גבוהה מ-25,000 דולר ליחידים, חצי מההטבות שלך יכולות להיות ממוסות. ואם ההכנסה הזו גבוהה מ-34,000 דולר, עד 85 אחוז מההטבות יכולות להיות ממוסות.

טראמפ התחייב גם להרחיב את קיצוצי המסים שלו משנת 2017 לכמעט כל האמריקאים.

עבור המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס, קיצוצי מס יכולים להגיע לאמריקאים מהמעמד הבינוני והנמוך, אך העשירים והחברות הגדולות עשויות לראות העלאות מס תחת ממשלתה.

בדומה למדיניותו של הנשיא ג'ו ביידן, סגניתו אמרה שהיא תומכת בהעלאת שיעור המס החברתי מ-21 ל-28 אחוז.

הבתים העשירים ביותר באמריקה עשויים גם לראות מס מינימום של 25 אחוז, עם העלאת מסים על רווחי הון גם לאנשים שמרוויחים יותר ממיליון דולר בשנה.

מצד שני, קיצוצי המסים של טראמפ יכולים להוריד את שיעור המס החברתי מ-21 ל-15 אחוז לחברות שמייצרות בתוך ארצות הברית. ואם יורחבו, קיצוצי המסים שלו מ-2017 ימשיכו לשמור על השיעור נמוך ב-35 אחוז.

"קיצוצי המסים של טראמפ יעזרו לחברות ויתמכו בעסקים, תוך שהם עשויים להפוך את ארה"ב למושכת יותר לעסקים," אמר תומפסון. "עם זאת, זה לא עושה דבר כדי לפצות על בעיות ממשלתיות גדולות כמו הוצאה בגירעון. בסופו של דבר זה ייצור גירעון גדול יותר בשל הכנסות נמוכות יותר".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE