הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עלויות הדיור וגידול הילדים: הבטחת הבחירות של טראמפ לעומת האריס
משפחות אמריקאיות מודאגות מאוד מיוקר המחייה המזנק בארצות הברית, כאשר הנדל"ן ממשיך להיות רחוק מהישג ידן והטיפול בילדים הופך לנטל כבד מדי

הבחירות לנשיאות מתקרבות בצעדי ענק והבוחרים צריכים לבחור בין קמלה האריס לדונלד טראמפ על בסיס מגוון נושאים.

עבור משפחות רבות בארצות הברית, נושא הנדל"ן והטיפול בילדים הם נושאים רגישים ביותר, ולשני המועמדים יש עמדות שונות לגבי הנושאים האלה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דונלד טראמפ וקמלה האריס

 

דיור

שוק הדיור נמצא במשבר כאשר הרבה אמריקאים לא יכולים להרשות לעצמם בית.

"אנו יודעים שיש לנו מחסור בבתים ודיור, ועלות הדיור גבוהה מדי עבור הרבה מדי אנשים", אמרה האריס במהלך העימות הנשיאותי האחרון.

אם תיבחר, האריס אמרה שהיא תבנה 3 מיליון יחידות דיור חדשות כדי להגדיל את האספקה. היא גם אמרה שהיא תיצור תמיכה של 40 מיליארד דולר לממשלות מקומיות בבניית דיור נגיש. ולרוכשי בית לראשונה, האריס מתכננת להציע סיוע בסכום של 25,000 דולר למקדמה.

תוכניותיו של טראמפ גם התמקדו בהגדלת האספקה בדיור, והנשיא לשעבר אמר שהוא יבטל חלק מהתקנות כדי להגדיל את בניית בתים חדשים.

במהלך כהונתו כנשיא, טראמפ העביר את חוק קיצוצי המסים והתעסוקה, שהפחית את שיעור המס התאגידי ויצר אזורי הזדמנות שבהם אנשים יכולים להשקיע בשכונות בעלות הכנסה נמוכה בקלות יותר ולקבל הטבות מס.

טראמפ גם אמר שהוא ישתמש בקרקעות פדרליות לפרויקטים של דיור ויאסור על מהגרים לא חוקיים לקבל משכנתאות.

"תקנות גורמות ל-30% מעלות בית חדש, ואנו נפתח חלקים מקרקע פדרלית לבנייה גדולת היקף של פרויקטים לדיור", אמר טראמפ בנאום במועדון הכלכלי של ניו יורק. "אזורים אלו יהיו בעלי מס נמוך ביותר ותקנות נמוכות ביותר - אחד מתוכניות יצירת העבודה לעסקים קטנים הטובות ביותר".

 

 

טיפול בילדים

עלויות טיפול בילדים מאיצות משבר כלכלי נוסף עבור רבים מהאמריקאים, וגורמות לחלקם לדחות או להימנע מלהביא ילדים לעולם כלל. אחרים נאלצים לעזוב את מקום עבודתם בשל העלויות הגואות של גני יום בערים ברחבי המדינה.

בעוד שהמשפחה הממוצעת מוציאה 700 דולר בחודש על טיפול בילדים, לפי בנק אוף אמריקה, העלויות יכולות להיות הרבה יותר גבוהות בהתאם למקום מגוריך. בניו יורק, העלויות זינקו ב-46% מאז 2019 וכעת הממוצע הוא סביב 20,000 דולר בשנה, לפי המרכז לחשיבה The Century Foundation.

תחת נשיאות של האריס, הבוחרים יכולים לצפות שהנשיאה תדחוף להגבלת עלויות טיפול בילדים ל-7% מהכנסות האמריקאים. האריס לא הייתה ספציפית באופן בו זה יושג, אך היא גם דחפה לקרדיט מס של 6,000 דולר להורים לתינוק חדש.

סגנית הנשיא גם אמרה שהיא תשחזר את קרדיט המס בתקופת המגפה לילדים, שהציע 3,600 דולר למשפחות עם ילדים מתחת לגיל 6 ו-3,000 דולר לכל ההורים האחרים.

טראמפ היה יחסית שקט לגבי תוכניותיו להתמודד עם עלויות טיפול בילדים, אך בן זוגו לריצה, ג'יי.די. ואנס, תומך בקרדיט מס של 5,000 דולר לילד. "זה משהו שאתה חייב להיות בו במדינה הזו", אמר טראמפ על טיפול בילדים באירוע בניו יורק.

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE