הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יליד סוריה שרצח 10 אנשים במכולת בקולורדו – נידון למאסר עולם ללא אפשרות לחנינה
אחמד אל עליווי אליסה בן ה-25, שמחזיק באזרחות אמריקאית, טען לחפותו בשל פסיכוזה – אך התובעים הוכיחו בקלות כיצד תכנן את מסע הטבח והיה מודע למעשיו

אחמד אל עליווי אליסה, שרצח 10 אנשים במסע טבח מחריד שהתרחש ב-22 במרץ 2021 במכולת King Sooper בבולדר, קולורדו, יבלה את שארית חייו בכלא ללא אפשרות לחנינה – זאת שעות לאחר שטענות הטירוף שלו נדחו והוא הורשע ברצח מדרגה ראשונה.

השופטת קבעה ביום שני כי אליסה בן ה-25, אזרח אמריקאי שנולד בסוריה, אשם בעשרה סעיפי רצח מדרגה ראשונה ו-45 עבירות נוספות.

אליסה - ששידר את הטבח ביוטיוב - מעולם לא הכחיש שהוא היה זה שירה, אך טען לחפותו בטענה לפסיכוזה. השופטים קבעו, עם זאת, שהוא היה כשיר משפטית בעת התקיפה.

"הצדק סוף סוף נעשה", אמר מזכיר המחוז בולדר, מייקל דוחרטי, שמשרדו העמיד לדין את המקרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחמד אל עליווי אליסה, הורשע ברצח 10 אנשים בטבח שביצע במכולת בקולורדו

 

הרשעתו של אליסה הגיעה לאחר סדרת הצהרות מצד בני משפחה שאיבדו את יקיריהם בתקיפה וכיצד הטרגדיה השפיעה על חייהם ועל נפשם.

אליסה רצח את הקורבנות, שגילם נע בין 20 ל-65 וכללו שוטר אחד, במהלך מצור שנמשך שעות בסניף של רשת הסופרמרקטים הפופולרית בקולורדו, קינג סופרס. קונים ועובדים בחנות נאלצו לזחול למקלט או לרוץ למקום מחבוא לאחר שהירי החל.

עורכי דינו של אליסה אמרו שהוא סבל ממחלת נפש ביום הירי ולא היה מסוגל להבחין בין טוב לרע במהלך התקיפה. גם אחרי הירי, אליסה אובחן כסובל מסכיזופרניה.

עורכי דינו גם אמרו שהוא שמע קולות שהורו לו לבצע את התקיפה, לפי 'הדנוור פוסט'. תובעים טענו שרכישת האקדח והכדורים, חיפוש אחר מקומות ולאחר מכן החלטה לרדוף אחרי חלק מהקורבנות, הם כולם הוכחה שאליסה היה מודע למעשיו.

וכך, השופטים מצאו את אליסה, אזרח ארה"ב שנולד בסוריה, אשם בכל 10 הסעיפים כמו גם ב-38 סעיפי ניסיון רצח, סעיף אחד של תקיפה ושישה סעיפים של בעלות על מחסניות בעלות קיבולת גדולה.

"הוא נתן לנו מאסר עולם, שודד מאיתנו משפחה. למה הוא צריך לקבל פחות?", שאלה אוליביה מקנזי, בתו של הקורבן לין מארי שנרצח במכולת בקולורדו.

מרג'י ויטינגטון, שאיבדה את בתה, טרי לייקר, אמרה: "אנו רוצים שהירה ידע שהרצח הזה שינה אותנו".

התקפה בחנות המכולת, שנמצאת בעיר בולדר, במרחק כ-30 מיילים (50 ק"מ) מבירת המדינה דנוור, התרחשה פחות משבוע לאחר ירי נוסף באטלנטה שהשאיר שמונה הרוגים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE