הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שניים ממנהיגי דרום אמריקה במתקפה חריפה על האו"ם: מעודדים צנזורה ומקדמים דיקטטורות
נשיאי ארגנטינה ואל סלוודור גינו כל אחד בתורו את האומות המאוחדות אשר "מעוות את תפקידו" וגורם לכך שהחברה "נעה לעבר נקודת מפנה מפחידה"

מנהיגי העולם עולים בזה אחר זה אל בימת האומות המאוחדות המאחרת בימים אלה את האספה הכללית, כאשר שני מנהיגים מדרום אמריקה תקפו את הארגון ואזהירו שהחברה "נעה לעבר נקודת מפנה מפחידה" בזמן שהעולם עובר תקופה "אפלה".

את הדברים הללו אמר נשיא אל סלוודור נאיב בוקלה, שאמר בנאומו כי על אף שהמדינה שלו קטנה, היא דוגמה נהדרת למדינות אחרות, והדגיש שהיא "לא כולאת את האופוזיציה שלנו; אנחנו לא מצנזרים דעות; אנחנו לא חוטפים רכוש מאלה שחושבים אחרת".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיא אל סלוודור ונשיא ארגנטינה (צילום: רויטרס)

 

"אנחנו לא עוצרים אנשים על ביטוי דעתם", אמר בוקלה. "באל סלוודור, חופש הביטוי שלך, כמו גם הרכוש הפרטי שלך, יהיו תמיד מוגנים".

"באל סלוודור, אנו מעדיפים את בטחונם של אזרחינו הכנים על פני הנוחות של הפושעים", הוא הוסיף. "יש שאומרים שכלאנו אלפים, אך המציאות היא ששחררנו מיליונים".

לפני בוקלה, נשיא ארגנטינה חבייר מיליי נשא את נאומו הראשון בפני האספה הכללית ואמר דברים דומים מאוד, כאשר תקף את האו"ם בטענה ש"הפך לתמנון עם מספר זרועות שמתכוון להחליט לא רק מה כל מדינה-לאום צריכה לעשות אלא גם איך כל אזרחי העולם צריכים לחיות".

הוא הוסיף: "כך עברנו מארגון ששאף לשלום לארגון שמטיל אג'נדה אידיאולוגית על חבריו", ובכך "מעוות את תפקידו של הארגון ולוקח אותו למסלול הלא נכון".

מיליי האשים את האו"ם בהפיכה ל"אחד התומכים העיקריים בהפרות המערכתיות של החירות", תוך ציון תמיכת הארגון בסגרים במהלך מגפת הקורונה ואפשרות ל"דיקטטורות דמיוניות" כמו ונצואלה לשבת במועצת זכויות האדם "ללא גינוי".

הנשיא הארגנטינאי הדגיש ש"אזרחי העולם החופשי איבדו את האמינות באו"ם", והוסיף: "אני רוצה להזהיר כאן שאנחנו מתקרבים לסוף מחזור: הקולקטיביזם וההתנשאות המוסרית והאג'נדה המתעוררת מתנגשים במציאות. אין פתרונות נוספים אמינים לבעיות האמיתיות של העולם".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE