הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סחר בסמים במסווה של רשת גלידריות ובית מרקחת: ארה"ב בסנקציות על עסקים מקסיקנים
טענת משרד האוצר האמריקאי היא שאותם עסקים קשורים ישירות לקרטל סינלואה ומסייעים למסחר בסם הקטלני פנטניל ולהלבנת הון

משרד האוצר האמריקאי הודיע ביום שלישי כי הטיל סנקציות על שני עסקים מקסיקניים - רשת גלידריות ובית מרקחת מקומי - בטענה שהשתמשו בהכנסות מסחר בפנטניל למימון פעילותם הקשורה לקרטל סינלואה.

המהלך מגיע בזמן שפלגים יריבים בקרטל נמצאים בעימות קטלני זה עם זה ועם הרשויות בעקבות המעצר המפתיע על אדמת ארה"ב של מייסד קרטל סינלואה, איסמאל 'אל מאיו' זמבדה, בסוף יולי, אשר נחשב כמי שהתסיס מאבק כוח פנימי בתוך הקבוצה.

המשרד לבקרת נכסים זרים של משרד האוצר - הסוכנות האמריקאית הנלחמת בכספים בלתי חוקיים והלבנת הון - אמר כי אנשים שהואשמו בעבר בגין הלבנת הון הקימו רשת של חנויות גלידה וארטיקים במדינת סינלואה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כוחות ביטחון מקסיקנים | צילום: Getty Images

 

קרטל סינלואה משתמש לעתים קרובות ברווחיהם מסחר סמים בינלאומי כדי להקים עסקים, ומזרים מזומנים לכל דבר, החל מעסקאות מזויפות ועד מסעדות, במטרה להלבין כספים.

המשרד לבקרת נכסים זרים אמר כי אדם אחר הקים בית מרקחת וחנות נוחות תוך שימוש בהכנסות מסמים במדינה הצפונית סונורה.

"הנשיא ביידן וסגנית הנשיא האריס מחויבים להשתמש בכל כלי העומד לרשותנו כדי להילחם בקרטלים המרעילים את הקהילות שלנו בפנטניל וסמים קטלניים אחרים", אמר סגן שר האוצר וולי אדיימו בהצהרה.

הסנקציות מגיעות ימים לאחר שארה"ב דחתה האשמות מצד נשיא מקסיקו כי ארה"ב אחראית בחלקה לגל מלחמות הקרטלים שהותיר עשרות הרוגים בסינלואה.

הקרטל אחראי לחלק משמעותי מהסחר בפנטניל לארה"ב. הם מייבאים כימיקלים מסין והודו כדי לייצר את האופיואיד הסינתטי ומבריחים אותו לארצות הברית, שם הוא גורם לכ-70,000 מקרי מוות ממנת יתר מדי שנה.

חסוס נורברטו לרניאגה הררה, הידוע בכינויו 'אל 30', וקרלה גבריאלה ליזרגה סנצ'ז, הקימו את "ניבס אי פלטס", רשת גלידריות עם מספר סניפים ברחבי הבירה, תוך שימוש בהכנסות מסמים, על פי משרד האוצר האמריקאי.

המשרד לבקרת נכסים זרים אמר כי בית מרקחת קמעונאי וחנות נוחות בסונורה היו קשורים לסוחר הסמים חוסה ארנולדו מורגן הוארטה, המכונה 'צ'אצ'יו'. אחיו, חואן קרלוס מורגן הוארטה, המכונה 'קאקאיו', הוא מפקח על הברחת סמים בעיר הגבול נוגאלס.

"פעולת היום היא חלק ממאמץ ממשלתי כולל להתמודד עם האיום הגלובלי שמציב הסחר בסמים בלתי חוקיים לארצות הברית, הגורם למותם של עשרות אלפי אמריקאים מדי שנה, וכן למנות יתר לא קטלניות רבות נוספות", אמר משרד האוצר האמריקאי בהצהרה.

בנפרד, משרד האוצר הודיע ביום שלישי גם על הטלת סנקציות על חמישה מנהיגים של קלאן דל גולפו (CDG) הקולומביאני, רשת סחר סמים מובילה.

קלאן "הוא אחד מארגוני הסחר בסמים הגדולים ביותר במדינה ותורם מרכזי להברחת בני אדם דרך מעבר דריין", אמרו גורמים רשמיים בהצהרה.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE